Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Serin iklim tahıllarının Dünyada ve Türkiyedeki ekonomik önemi
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 3.2
|
2
|
Serin iklim tahıllarının botanik özellikleri
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 3.5
|
3
|
Serin iklim tahıllarının adaptasyonu, sıcaklık, nem ve toprak istekleri-I
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3.4
|
4
|
Serin iklim tahıllarının adaptasyonu, sıcaklık, nem ve toprak istekleri-II
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3.4
|
5
|
Serin iklim tahıllarında kök ve kardeşlenme, toprak üstü organları-I
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 3.5
|
6
|
Serin iklim tahıllarında kök ve kardeşlenme, toprak üstü organları-II
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 3.5
|
7
|
Serin iklim tahıllarının standardizasyonu ve kalite faktörleri-I
|
K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 3.5
|
8
|
Serin iklim tahıllarının standardizasyonu ve kalite faktörleri-II
|
K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 3.5
|
9
|
Serin iklim tahıllarının depolanması
|
K1 Bölüm 6, K2 Bölüm 3.5
|
10
|
Buğday yetiştiriciliği
|
K1 Bölüm 7, K2 Bölüm 3.6
|
11
|
Arpa yetiştiriciliği
|
K1 Bölüm 8, K2 Bölüm 3.7
|
12
|
Yulaf yetiştiriciliği
|
K1 Bölüm 9, K2 Bölüm 3.8
|
13
|
Çavdar yetiştiriciliği
|
K1 Bölüm 10, K2 Bölüm 3.9
|
14
|
Tritikale yetiştiriciliği
|
K1 Bölüm 11, K2 Bölüm 3.10
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Alpaslan KUŞVURAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.R1. Geçit, H. H. (2016). Serin İklim Tahılları-I. Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara.
K2. Geçit, H. H., Çiftçi, C. Y., Emeklier, H. Y., İkincikarakaya, S., Adak, M. S., Kolsarıcı, Ö., Ekiz, H., Altınok, S., Sancak, C., Sevimay, C. S. & Kendir, H. (2011). Tarla bitkileri. Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Serin iklim tahılları konusunda mesleki bilgi ve deneyim kazandırma.
|
Dersin İçeriği
|
Serin iklim tahılları sınıfına giren bitkiler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
|
-
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
|
3
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
|
3
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
|
-
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
|
4
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
|
-
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
2
|
11
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
|
-
|
12
|
Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
|
-
|