Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş, dersin tanıtımı ve kapsamı
|
K1 Bölüm1
YK1 Syf 9-27
YK2 Syf 10-26
|
2
|
Ayçiçeği, kullanım alanları, orijini,üretim ve ticareti
|
K1 Bölüm2
YK1 Syf 30-45
YK2 Syf 29-50
|
3
|
Ayçiçeğinin taksonomisi, yabani ve kültür türleri
|
K1 Bölüm3
YK1 Syf 49-67
YK2 Syf 55-72
|
4
|
Ayçiçeğinin adaptasyonu ve yetiştirme teknikleri; toprak işleme, gübreleme ve ekim nöbeti
|
K1 Bölüm4
YK1 Syf 70-89
YK2 Syf 75-90
|
5
|
Ayçiçeği yetiştirme teknikleri; ekim, bakım ve hasat işlemleri
|
K1 Bölüm5
YK1 Syf 92-106
YK2 Syf 95-115
|
6
|
Ayçiçeği ıslahı
|
K1 Bölüm5
YK1 Syf 120-136
YK2 Syf 120-140
|
7
|
Soyanın adaptasyonu ve yetiştirme teknikleri
|
K1 Bölüm6
YK1 Syf 145-169
YK2 Syf 145-159
|
8
|
Soya ıslahı
|
K1 Bölüm7
YK1 Syf 178-190
YK2 Syf 160-176
|
9
|
Kolzanın yetiştirme teknikleri
|
K1 Bölüm8
YK1 Syf 201-226
YK2 Syf 180-200
|
10
|
Kolzanın ıslahı
|
K1 Bölüm9
YK1 Syf 230-258
YK2 Syf 210-226
|
11
|
Yerfıstığının yetiştirme teknikleri ve ıslahı
|
K1 Bölüm10
YK1 Syf 259-285
YK2 Syf 230-245
|
12
|
Susamın yetiştirme teknikleri ve ıslahı
|
K1 Bölüm11
YK1 Syf 259-285
YK2 Syf 250-270
|
13
|
Aspirin yetiştirme teknikleri ve ıslahı
|
K1 Bölüm11
YK1 Syf 290-312
YK2 Syf 280-310
|
14
|
Haşhaşın yetiştirme tekniği ve ıslahı
|
K1 Bölüm12
YK1 Syf 340-365
YK2 Syf 320-335
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ebru DERELLİ TÜFEKÇİ
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Ebru Derelli Tüfekçi
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Elçi, Ş., Kolsarıcı, Ö. & Geçit, H.H. (1987). Tarla Bitkileri, A.Ü. Ziraat Fak. Yayınları: 1008, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. İlisu, K. (1973). Yağ Bitkileri Yetiştirme Ve Islahı, Çağlayan Kitabevi, İstanbul.
YK2. İncekara, F. (1965). Yağ Bitkileri Yetiştirme Ve Islahı, Cilt 2, Ege Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yay, No: 83.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, yağ bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı konularında bilgi ve beceri kazandırmak, Türkiye?de yağ bitkileri tarımının sorunlarını ve çözüm yollarını bilen tekniker yetiştirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Yağ bitkilerinin önemi, Dünyada ve Ülkemizdeki ekim alanları, üretimleri, verimleri, tarihçesi, kökeni, sistematiği, morfolojik ve fizyolojik özellikleri, iklim ve toprak istekleri, münavebe, toprak hazırlığı, çeşit ve tohumluk, ekim, bakım işleri (çapalama, gübreleme, sulama, vb.), hasat ve depolama.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
|
3
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
|
3
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
|
-
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
|
-
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
|
-
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
|
-
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
|
3
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
|
-
|
12
|
Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
|
3
|