Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yemeklik tane baklagillerin ekonomik durumu
|
K1 K2 K3
|
2
|
Yemeklik tane baklagillerin , ekim nöbeti, insan ve hayvan beslenmesindek yeri
|
K1 K2 K3
|
3
|
Yemeklik tane baklagil bitkilerinin sistematiği
|
K1 K2 K3
|
4
|
Yemeklik tane baklagil bitkilerinin genel adaptasyon istekleri
|
K1 K2 K3
|
5
|
Biyolojik azot fiksasyonu
|
K1 K2 K3
|
6
|
Bakteri aşılama
|
K1 K2 K3
|
7
|
Yemeklik tane baklagil bitkilerinin pişme ve depolama özelliklerinin incelenmesi
|
K1 K2 K3
|
8
|
Yemeklik tane baklagil bitkilerinin pişme ve depolama özelliklerinin incelenmesi
|
K1 K2 K3
|
9
|
Nohut bitkisinin adaptasyon ve yetiştiricilik bilgilerinin verilmesi
|
K1 K2 K3
|
10
|
Mercimek bitkisinin adaptasyon ve yetiştiricilik bilgilerinin verilmesi
|
K1 K2 K3
|
11
|
Bakla bitkisinin adaptasyon ve yetiştiricilik bilgilerinin verilmesi
|
K1 K2 K3
|
12
|
Bezelye bitkisinin adaptasyon ve yetiştiricilik bilgilerinin verilmesi
|
K1 K2 K3
|
13
|
Fasulye bitkisinin adaptasyon ve yetiştiricilik bilgilerinin verilmesi
|
K1 K2 K3
|
14
|
Börülce bitkisinin adaptasyon ve yetiştiricilik bilgilerinin verilmesi
|
K1 K2 K3
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
|
5
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
|
3
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
|
4
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
|
5
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
|
4
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
|
3
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
3
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
4
|
11
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
|
-
|
12
|
Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
|
3
|