ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yemeklik Dane Baklagiller YTB205 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarımsal üretim içerisinde yemeklik tane baklagillerin yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olur.
    2-İnsan beslenmesinde yemeklik tane baklagillerin yeri ve önemi hakkında bilgiler kazanır.
    3-Biyolojik azot fiksasyonu ve bunun tarımsal üretimde yeri hakkında temel bilgiler alır.
    4-Türkiye`de yemeklik tane baklagil bitkisi olarak yetiştirilen cinslerin tanıtılması, tarımsal üretimdeki yerleri ve yetiştiricilikleri hakkında genel bilgiler edinir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler1511010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1511515
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   102
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,4 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yemeklik tane baklagillerin ekonomik durumu K1 K2 K3
    2 Yemeklik tane baklagillerin , ekim nöbeti, insan ve hayvan beslenmesindek yeri K1 K2 K3
    3 Yemeklik tane baklagil bitkilerinin sistematiği K1 K2 K3
    4 Yemeklik tane baklagil bitkilerinin genel adaptasyon istekleri K1 K2 K3
    5 Biyolojik azot fiksasyonu K1 K2 K3
    6 Bakteri aşılama K1 K2 K3
    7 Yemeklik tane baklagil bitkilerinin pişme ve depolama özelliklerinin incelenmesi K1 K2 K3
    8 Yemeklik tane baklagil bitkilerinin pişme ve depolama özelliklerinin incelenmesi K1 K2 K3
    9 Nohut bitkisinin adaptasyon ve yetiştiricilik bilgilerinin verilmesi K1 K2 K3
    10 Mercimek bitkisinin adaptasyon ve yetiştiricilik bilgilerinin verilmesi K1 K2 K3
    11 Bakla bitkisinin adaptasyon ve yetiştiricilik bilgilerinin verilmesi K1 K2 K3
    12 Bezelye bitkisinin adaptasyon ve yetiştiricilik bilgilerinin verilmesi K1 K2 K3
    13 Fasulye bitkisinin adaptasyon ve yetiştiricilik bilgilerinin verilmesi K1 K2 K3
    14 Börülce bitkisinin adaptasyon ve yetiştiricilik bilgilerinin verilmesi K1 K2 K3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ebru DERELLİ TÜFEKÇİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Yemeklik Tane Baklagiller- Prof. Dr. Sezen ŞEHİRALİ
    Yardımcı Kitap K2 Yemeklik Tane Baklagiller- Prof. Dr. Abdulkadir AKÇİN
    Dersin Amacı Tarımsal üretim içerisinde yemeklik tane baklagillerin, yeri ve önemi ile ülkemizde yemeklik tane baklagil bitkisi olarak yetiştirilen cinslerin adaptasyon ve yetiştiricilikleri hakkında temel bilgilerin verilmesidir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularında yeterli alt yapıya sahip olma, -
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi, -
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi, -
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi, -
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisi, -
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma uygun materyal ve yöntemi belirleme becerisi, -
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, -
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, -
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi, -
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, -
    11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi -
    12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci, -
    13 En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma -
    14 Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma, -
    15 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster