Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Lif bitkilerine giriş;Tekstil endüstrisinde kullanılan lifler ve bunların ekonomik önemi
|
|
2
|
Pamuk, kullanım alanları, orijini,üretim ve ticareti
|
|
3
|
Pamuğun taksonomisi, yabani ve kültür türleri
|
|
4
|
Pamuğun adaptasyonu; iklim ve toprak isteği
|
|
5
|
Pamuk yetiştirme tekniği; toprak işleme, gübreleme ve ekim nöbeti
|
|
6
|
Pamuk yetiştirme tekniği; ekim ve bakım işlemler
|
|
7
|
Pamuk hasadı ve kütlünün çırçırlanması
|
|
8
|
Liflerin pazara hazırlanması, Pamuk ıslahı
|
|
9
|
Arasınav
|
|
10
|
Keten yetiştirme tekniği
|
|
11
|
Kenevir yetiştirme tekniği
|
|
12
|
Keten ve kenevirin hasadı
|
|
13
|
Jüt, kenaf ve rami yetiştirme tekniği
|
|
14
|
Manila ve sisal kendirlerinin yetiştirme tekniği
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Ebru Derelli Tüfekçi
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
İncekara, F. Endüstri Bitkileri, Lif Bitkileri Yetiştirme ve Islahı Cilt I, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, İzmir. 1972.
|
Yardımcı Kitap
|
Aydemir, M. Pamuk, Nazilli Pamuk Araştırma Enstitüsü Yayınları, No:33, 1982.
Şenel, M. Pamuk, Bölge Pamuk Araştırma Enstitüsü Yayınları, No:16, Adana, 1969.
Kohel, R.J., Lewis, C.F. Cotton, American Society of Agronomy, Agronomy Series No:24, Madison/Wisconsin, USA, 1984.
|
Dersin Amacı
|
Lif bitkilerinin sistematikteki yerinden, kullanım alanlarından, dünyada ve ülkemizdeki yeri ve ekonomik öneminden, bitkisel özelliklerine kadar bitkiyi tanıtıcı bilgiler verilerek lif bitkilerinin diğer bitkilerle olan farklılıklarının açıklanması hedeflenmiştir.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularında yeterli alt yapıya sahip olma,
|
5
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
|
5
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi,
|
4
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi,
|
5
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisi,
|
4
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma uygun materyal ve yöntemi belirleme becerisi,
|
-
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
|
5
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni,
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi,
|
-
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi,
|
-
|
11
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi
|
4
|
12
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,
|
4
|
13
|
En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma
|
-
|
14
|
Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma,
|
-
|
15
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi
|
-
|