ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tarla Bitkileri Hastalık ve Yabancı Otları YTB208 BAHAR 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarla bitkileri hastalıkları ve etmenlerini tanımlar.
    2-Tarla bitkileri hastalık etmenlerinin semptomlarını listeler.
    3-Tarla bitkileri hastalıklarına sebep olan faktörleri sıralar.
    4-Tarla bitkilerinin hastalıklarını tanımlar ve en iyi mücadele yöntemlerini uygular.
    5-Yabancı otları tanır ve mücadele yöntemlerini uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler10177
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   113
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,77 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bitkilerde hastalık, temel kavramlar ve ekonomik önemi K1 YK1 YK3
    2 Bitkilerde hastalık kavramı ve hastalık oluşumunu etkileyen faktörler K1 YK1 YK3
    3 Bitkilerde hastalık gelişimi K1 YK1 YK3
    4 Fungusların neden olduğu bitki hastalıkları K1 YK1 YK3
    5 Bakteri ve virüslerin neden olduğu bitki hastalıkları K1 YK1 YK3
    6 Tahıl hastalıkları (fungal, bakteriyel, viral) ve mücadele yöntemleri K2 K4 K5 YK4
    7 Pamuk hastalıkları (fungal, bakteriyel, viral) ve mücadele yöntemleri K2 K4 K5 YK4
    8 Ayçiçeği hastalıkları (fungal, bakteriyel, viral) ve mücadele yöntemleri K2 K4 K5 YK4
    9 Patates hastalıkları (fungal, bakteriyel, viral) ve mücadele yöntemleri K2 K4 K5 YK4
    10 Şekerpancarı hastalıkları (fungal, bakteriyel, viral) ve mücadele yöntemleri K2 K4 K5 YK4
    11 Tütün hastalıkları (fungal, bakteriyel, viral) ve mücadele yöntemleri K2 K4 K5 YK4
    12 Yemeklik Baklagil hastalıkları (fungal, bakteriyel, viral) ve mücadele yöntemleri K2 K4 K5 YK4
    13 Yabancı otlar ve mücadele Yöntemleri K6 YK2
    14 Bitki Hastalıkları ile Mücadele Yöntemleri K3 K7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Dilek Akın

    Ders Yardımcıları Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
    Kaynaklar K1 Dolar S, Demirci E, Basım H , Demirci F , Elibüyük İÖ. Fitopatoloji , 2012, 3. Baskı. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2293, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1290, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir. K2 Zirai Mücadele Teknik Talimatları Kitapları, Cilt 1-2-3-4-5-6. 2009-2019. K3 Delen N. Tarımsal Savaşım Yöntem ve İlaçları, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ofset Basımevi, İzmir, 1993. K4 Prof. Dr. Zekai Katırcıoğlu. AÜ. Ziraat Fak. Bitki Koruma. Tarla bitkileri hastalıkları ders notları K5 Prof. Dr. Aziz Karakaya. AÜ. Ziraat Fak. Bitki Koruma. Tarla bitkileri hastalıkları ders notları K6 Yabancıotlar ve Mücadele Prensipleri, 2009. Ahmet Güncan, Selçuk Üniversitesi Ziraat Fakültesi, 282 s., ISBN 975-448-157-1 K7 Toros, S., Maden, S. ve Sözeri, S. 1999. Tarımsal Savaş Yöntem ve İlaçları A.Ü.Ziraat Fakültesi Yayın No: 1508, Ders Kitabı 462. 417 s.
    Yardımcı Kitap YK1 Baykal, N., 1992. Fitopatoloji, Uludağ Üniversitesi Yayınları. 368s, Bursa. YK2 Prof. Dr. İbrahim Özer Elibüyük. AÜ. Ziraat Fak. Bitki Koruma. Yabancıotlar ve savaşım ders notları. YK3 Ecevit, O, Tuncer, C. Hatat, G 1996. Bitki Koruma. O.M.Ü. Ziraat Fak. Ders kitabı, No:20, 2.baskı. Samsun YK4 MEB Tarım Teknolojileri Tarla Bitkileri Hastalıkları ile mücadele. 622B00258. Ankara, 2011
    Dersin Amacı Ülkemizde yaygın olarak yetiştirilen tarla ürünlerinin hastalıklarının tanınması, bu hastalıkların teşhis, tanı ve mücadelede kullanılan yöntemlerinin öğrenilmesi ile karşılaşılan probleme çözüm sağlanması ve bulguların bildirilmesini amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Bitkilerde hastalık olgusunun temel kavramları, hastalık faktörleri, bitki hastalıklarının ekonomik önemi, yabancı otlar ve mücadele yöntemleri, tarla bitkilerinde görülen hastalıklar ve mücadele yöntemleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir. 4
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir. 5
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir. 3
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur. 3
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur. 3
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır. 5
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir. 3
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir. 5
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 3
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. 3
    11 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 5
    12 Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster