Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bitkilerde hastalık, temel kavramlar ve ekonomik önemi
|
K1 YK1 YK3
|
2
|
Bitkilerde hastalık kavramı ve hastalık oluşumunu etkileyen faktörler
|
K1 YK1 YK3
|
3
|
Bitkilerde hastalık gelişimi
|
K1 YK1 YK3
|
4
|
Fungusların neden olduğu bitki hastalıkları
|
K1 YK1 YK3
|
5
|
Bakteri ve virüslerin neden olduğu bitki hastalıkları
|
K1 YK1 YK3
|
6
|
Tahıl hastalıkları (fungal, bakteriyel, viral) ve mücadele yöntemleri
|
K2 K4 K5 YK4
|
7
|
Pamuk hastalıkları (fungal, bakteriyel, viral) ve mücadele yöntemleri
|
K2 K4 K5 YK4
|
8
|
Ayçiçeği hastalıkları (fungal, bakteriyel, viral) ve mücadele yöntemleri
|
K2 K4 K5 YK4
|
9
|
Patates hastalıkları (fungal, bakteriyel, viral) ve mücadele yöntemleri
|
K2 K4 K5 YK4
|
10
|
Şekerpancarı hastalıkları (fungal, bakteriyel, viral) ve mücadele yöntemleri
|
K2 K4 K5 YK4
|
11
|
Tütün hastalıkları (fungal, bakteriyel, viral) ve mücadele yöntemleri
|
K2 K4 K5 YK4
|
12
|
Yemeklik Baklagil hastalıkları (fungal, bakteriyel, viral) ve mücadele yöntemleri
|
K2 K4 K5 YK4
|
13
|
Yabancı otlar ve mücadele Yöntemleri
|
K6 YK2
|
14
|
Bitki Hastalıkları ile Mücadele Yöntemleri
|
K3 K7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Dilek Akın
|
Ders Yardımcıları
|
Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
|
Kaynaklar
|
K1 Dolar S, Demirci E, Basım H , Demirci F , Elibüyük İÖ. Fitopatoloji , 2012, 3. Baskı. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2293, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1290, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir.
K2 Zirai Mücadele Teknik Talimatları Kitapları, Cilt 1-2-3-4-5-6. 2009-2019.
K3 Delen N. Tarımsal Savaşım Yöntem ve İlaçları, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ofset Basımevi, İzmir, 1993.
K4 Prof. Dr. Zekai Katırcıoğlu. AÜ. Ziraat Fak. Bitki Koruma. Tarla bitkileri hastalıkları ders notları
K5 Prof. Dr. Aziz Karakaya. AÜ. Ziraat Fak. Bitki Koruma. Tarla bitkileri hastalıkları ders notları
K6 Yabancıotlar ve Mücadele Prensipleri, 2009. Ahmet Güncan, Selçuk Üniversitesi Ziraat Fakültesi, 282 s., ISBN 975-448-157-1
K7 Toros, S., Maden, S. ve Sözeri, S. 1999. Tarımsal Savaş Yöntem ve İlaçları A.Ü.Ziraat Fakültesi Yayın No: 1508, Ders Kitabı 462. 417 s.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 Baykal, N., 1992. Fitopatoloji, Uludağ Üniversitesi Yayınları. 368s, Bursa.
YK2 Prof. Dr. İbrahim Özer Elibüyük. AÜ. Ziraat Fak. Bitki Koruma. Yabancıotlar ve savaşım ders notları.
YK3 Ecevit, O, Tuncer, C. Hatat, G 1996. Bitki Koruma. O.M.Ü. Ziraat Fak. Ders kitabı, No:20, 2.baskı. Samsun
YK4 MEB Tarım Teknolojileri Tarla Bitkileri Hastalıkları ile mücadele. 622B00258. Ankara, 2011
|
Dersin Amacı
|
Ülkemizde yaygın olarak yetiştirilen tarla ürünlerinin hastalıklarının tanınması, bu hastalıkların teşhis, tanı ve mücadelede kullanılan yöntemlerinin öğrenilmesi ile karşılaşılan probleme çözüm sağlanması ve bulguların bildirilmesini amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Bitkilerde hastalık olgusunun temel kavramları, hastalık faktörleri, bitki hastalıklarının ekonomik önemi, yabancı otlar ve mücadele yöntemleri, tarla bitkilerinde görülen hastalıklar ve mücadele yöntemleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
|
4
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
|
5
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
|
3
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
|
3
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
|
3
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
|
5
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
|
3
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
|
5
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
3
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
3
|
11
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
|
5
|
12
|
Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
|
5
|