Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bitkilerde hastalık, temel kavramlar ve ekonomik önemi
|
K1-ÜNİTE 1
|
2
|
Bitkilerde hastalık oluşumunu etkileyen faktörler ve hastalık gelişimi
|
K1-ÜNİTE 2,3
|
3
|
Fungusların neden olduğu bitki hastalıkları
|
K1-ÜNİTE 6
|
4
|
Bakteri ve virüslerin neden olduğu bitki hastalıkları
|
K1-ÜNİTE 7,8
|
5
|
Tahıl hastalıkları (fungal, bakteriyel, viral) ve mücadele yöntemleri
|
K2-CİLT 1
|
6
|
Pamuk hastalıkları (fungal, bakteriyel, viral) ve mücadele yöntemleri
|
K2-CİLT 2
|
7
|
Ayçiçeği hastalıkları (fungal, bakteriyel, viral) ve mücadele yöntemleri
|
K2-CİLT 2
|
8
|
Patates hastalıkları (fungal, bakteriyel, viral) ve mücadele yöntemleri
|
K2-CİLT 3
|
9
|
Şekerpancarı hastalıkları (fungal, bakteriyel, viral) ve mücadele yöntemleri
|
K2-CİLT 2
|
10
|
Yemeklik Baklagil hastalıkları (fungal, bakteriyel, viral) ve mücadele yöntemleri
|
K2-CİLT 3
|
11
|
Yabancı otlar ve mücadele Yöntemleri-I
|
K1-ÜNİTE 9, K2-CİLT 6
|
12
|
Yabancı otlar ve mücadele Yöntemleri-II
|
K2-CİLT 6
|
13
|
Bitki Hastalıkları ile Mücadele Yöntemleri-I
|
K1-ÜNİTE 10
|
14
|
Bitki Hastalıkları ile Mücadele Yöntemleri-II
|
K1-ÜNİTE 10
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Dilek Akın
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Dolar, S., Demirci, E., Basım, H., Demirci, F., & Elibüyük, İ. Ö. (2012). Fitopatoloji. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
K2 Anonim. (2008) Zirai Mücadele Teknik Talimatları. Cilt 1-2-3-4-5-6. Tarım ve Orman Bakanlığı, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ülkemizde yaygın olarak yetiştirilen tarla ürünlerinin hastalıklarının tanınması, bu hastalıkların teşhis, tanı ve mücadelede kullanılan yöntemlerinin öğrenilmesi ile karşılaşılan probleme çözüm sağlanması ve bulguların bildirilmesini amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Bitkilerde hastalık olgusunun temel kavramları, hastalık faktörleri, bitki hastalıklarının ekonomik önemi, yabancı otlar ve mücadele yöntemleri, tarla bitkilerinde görülen hastalıklar ve mücadele yöntemleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
|
-
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
|
3
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
|
4
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
|
3
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
|
-
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
|
2
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
|
3
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
|
2
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
|
3
|
12
|
Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
|
3
|