Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Patatesin kökeni, yayılışı, üretim ve önemi
|
K1 Bölüm 1
YK1, YK2
|
2
|
Patatesin Bitkisel Özellikleri
|
K1 Bölüm 1
YK1, YK2
|
3
|
Patatesin Tarımı
|
K1 Bölüm 2
YK1, YK2
|
4
|
Patatesin Hasadı ve Depolanması
|
K1 Bölüm 3
YK1, YK2
|
5
|
Patates ıslahı
|
K1 Bölüm 4
YK1, YK2
|
6
|
Patateste bazı morfolojik, teknolojik ve fizyolojik özellikler ile bu özelliklerin verimle olan ilişkisi
|
K1 Bölüm 5
YK1, YK2
|
7
|
Diğer nişasta ve şeker bitkileri
|
K1 Bölüm 6
YK1, YK2
|
8
|
Şeker Pancarının Tarihi Gelişimi
|
K1 Bölüm 7
YK1, YK2
|
9
|
Şeker Pancarının Üretimi, Önemi ve Faydalanma Şekilleri
|
K1 Bölüm 8
YK1, YK2
|
10
|
Şeker Pancarının Bitkisel Özellikleri
|
K1 Bölüm 9
YK1, YK2
|
11
|
Şeker Pancarının Adaptasyonu ve Tarımı
|
K1 Bölüm 10
YK1, YK2
|
12
|
Şeker Pancarının Hasadı, Silolanması
|
K1 Bölüm 11
YK1, YK2
|
13
|
Şekerpancarında Islah Metotları
|
K1 Bölüm 12
YK1, YK2
|
14
|
Dersin Değerlendirilmesi
|
K1 Bölüm 13
YK1, YK2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doktor Öğretim Üyesi Ebru DERELLİ TÜFEKÇİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
---
|
Kaynaklar
|
K1. Arıoğlu, H.H. (2014). Nişasta ve Şeker Bitkileri. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Adana.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Er, C. & Uranbey, S. (1998). Nişasta ve Şeker Bitkileri. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ankara.
YK2. Öğretim üyesine at ders notları.
|
Dersin Amacı
|
Endüstri bitkileri içerisinde nişasta bitkileri olan patates ve tatlı patates ve şeker bitkilerinden şeker pancarı ve şeker kamışının ekonomik önemi, taksonomisi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği konusunda mesleki bilgi kazandırmak
|
Dersin İçeriği
|
Patates, şeker pancarı ve şeker kamışı bitkilerinin özet yetiştiriciliği, patatesin üreme biyolojisi ve ıslah metotları; şeker pancarı ve şeker kamışının üreme biyolojisi ve ıslah metodları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
|
4
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
|
5
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
|
-
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
|
4
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
|
4
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
|
-
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
|
3
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
|
4
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
|
3
|
12
|
Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
|
3
|