Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tarla bitkilerinin sınıflandırılması, tohumluk kavramı, tohum koleksiyonu incelemesi
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1
|
2
|
Tohumluk olarak kullanılacak ürünlerin safiyet, BTA, hektolitre ağırlığı, nem içeriği, çimlenme gibi özellikleri.
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2
|
3
|
Toprak işleme zamanı ve derinliği, toprak işleme araç ve makineleri, parsel oluşturma, arazi çalışması.
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3
|
4
|
Markör, vb. alet kullanımı, ekim-dikim işlemleri (zamanı, derinliği, yöntemi vb.), seyreltme ve tekleme işlemleri, arazi çalışması.
|
K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4
|
5
|
Gübreleme uygulamaları
|
K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5
|
6
|
Gübreleme teknikleri, alet ve makineler.
|
K1 Bölüm 6, K2 Bölüm 6
|
7
|
Tarımsal savaşım yöntemleri ve uygulamaları-I
|
K1 Bölüm 7, K2 Bölüm 7
|
8
|
Tarımsal savaşım yöntemleri ve uygulamaları-II
|
K1 Bölüm 8, K2 Bölüm 8
|
9
|
Tarımsal savaşımda kullanılan araçlar (karadan, havadan ilaçlama).
|
K1 Bölüm 9, K2 Bölüm 9
|
10
|
Sulama uygulamaları (yüzey, yağmurlama, damla, sızdırma sulama vb.).
|
K1 Bölüm 10, K2 Bölüm 10
|
11
|
Verim tayin yöntemleri, kuru madde analizleri.
|
K1 Bölüm 11, K2 Bölüm 11
|
12
|
Hasat uygulamaları (amacı, zamanı, yüksekliği vb.).
|
K1 Bölüm 12, K2 Bölüm 12
|
13
|
Makine ve elle tohum harmanı uygulamaları-I
|
K1 Bölüm 13, K2 Bölüm 13
|
14
|
Makine ve elle tohum harmanı uygulamaları-II
|
K1 Bölüm 14, K2 Bölüm 14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Alpaslan KUŞVURAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Avcıoğlu, R. & Tosun, M. (1991) Tarla Uygulamaları. EÜZF Tarla Bitkileri Bölümü. İzmir.
|
Yardımcı Kitap
|
K2. Ceylan, A. (1994) Tarla Tarımı. EÜZF Yay. No: 491. İzmir.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilerin; tarla bitkileri tarımında tohumluk, ekim ve dikim işlemleri, gübreleme, tarımsal savaşım teknikleri, sulama ve drenaj hasat-harman uygulamaları öğrenmelerini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde yapılan uygulamalar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
|
-
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
|
-
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
|
-
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
|
-
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
|
4
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
|
4
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
3
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
4
|
11
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
|
4
|
12
|
Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
|
4
|