ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mesleki Uygulama YTB211 GÜZ 0+4 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarla tarımında tohumluk uygulamalarını yürütür.
    2-Tarla tarımında ekim ve dikim uygulamalarını planlar.
    3-Tarla tarımında gübreleme ve tarımsal savaşım uygulamalarını yapar.
    4-Tarla tarımında sulama-drenaj ve hasat organize eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011515
    Diğer (Uygulama sınavı) 3012525
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tarla bitkilerinin sınıflandırılması, tohumluk kavramı, tohum koleksiyonu incelemesi K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1
    2 Tohumluk olarak kullanılacak ürünlerin safiyet, BTA, hektolitre ağırlığı, nem içeriği, çimlenme gibi özellikleri. K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2
    3 Toprak işleme zamanı ve derinliği, toprak işleme araç ve makineleri, parsel oluşturma, arazi çalışması. K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3
    4 Markör, vb. alet kullanımı, ekim-dikim işlemleri (zamanı, derinliği, yöntemi vb.), seyreltme ve tekleme işlemleri, arazi çalışması. K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4
    5 Gübreleme uygulamaları K1 Bölüm 5, K2 Bölüm 5
    6 Gübreleme teknikleri, alet ve makineler. K1 Bölüm 6, K2 Bölüm 6
    7 Tarımsal savaşım yöntemleri ve uygulamaları-I K1 Bölüm 7, K2 Bölüm 7
    8 Tarımsal savaşım yöntemleri ve uygulamaları-II K1 Bölüm 8, K2 Bölüm 8
    9 Tarımsal savaşımda kullanılan araçlar (karadan, havadan ilaçlama). K1 Bölüm 9, K2 Bölüm 9
    10 Sulama uygulamaları (yüzey, yağmurlama, damla, sızdırma sulama vb.). K1 Bölüm 10, K2 Bölüm 10
    11 Verim tayin yöntemleri, kuru madde analizleri. K1 Bölüm 11, K2 Bölüm 11
    12 Hasat uygulamaları (amacı, zamanı, yüksekliği vb.). K1 Bölüm 12, K2 Bölüm 12
    13 Makine ve elle tohum harmanı uygulamaları-I K1 Bölüm 13, K2 Bölüm 13
    14 Makine ve elle tohum harmanı uygulamaları-II K1 Bölüm 14, K2 Bölüm 14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Alpaslan KUŞVURAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Avcıoğlu, R. & Tosun, M. (1991) Tarla Uygulamaları. EÜZF Tarla Bitkileri Bölümü. İzmir.
    Yardımcı Kitap K2. Ceylan, A. (1994) Tarla Tarımı. EÜZF Yay. No: 491. İzmir.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin; tarla bitkileri tarımında tohumluk, ekim ve dikim işlemleri, gübreleme, tarımsal savaşım teknikleri, sulama ve drenaj hasat-harman uygulamaları öğrenmelerini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde yapılan uygulamalar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir. -
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir. -
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir. -
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur. -
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır. 4
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir. 4
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir. -
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 3
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. 4
    11 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 4
    12 Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster