Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tohumluk ile ilgili temel kavramlar
|
K1 - Bölüm 1
|
2
|
Dünya ve Türkiye`de tohumculuk
|
K1- Bölüm 1
K2 - Bölüm 1
|
3
|
Bitkilerde üreme ve tohumluk
|
K1- Bölüm 2
K3- Bölüm 2
|
4
|
Tohumluk üretiminde ekolojik faktörler
|
K1- Bölüm 3
K2- Bölüm 3
|
5
|
Tohum yapısı, tohum çeşitleri ve tohumda aranan özellikler
|
K1- Bölüm 4
|
6
|
Tohumların elde edilmesi ve tohum ekimi
|
K1- Bölüm 4
K3- Bölüm 4
|
7
|
Tohum çimlenmesi, çimlenme tipleri ve çimlendirmede etkili faktörler
|
K1- Bölüm 5
K2- Bölüm 5
|
8
|
Tohum dormansisi ve giderme yöntemleri
|
K1- Bölüm 6
K2- Bölüm 6
|
9
|
Tohumluk üretimi - I (Koruma, izolasyon, tohum yatağı hazırlama, tohumluk ve aşılanması)
|
K1- Bölüm 7
K3- Bölüm 7
|
10
|
Tohumluk üretimi - II (Ekim zamanı ve yöntemleri, ayıklama, yabancı bitki kontrolü, gübreleme, sulama ve tamamlayıcı tozlama)
|
K1- Bölüm 8
K2- Bölüm 8
|
11
|
Tohumlukların işlenme teknikleri -I (Kurutma, işlenme ve ayrılma)
|
K1- Bölüm 9
K2- Bölüm 8
|
12
|
Tohumlukların işlenme teknikleri - II (Tohum kaplama, delintasyon, paketleme)
|
K1- Bölüm 10
K2-Bölüm 9
|
13
|
Tohumların depolanması
|
K1- Bölüm 11
|
14
|
Endüstri bitkileri, tahıllar ve yemeklik baklagillerde tohumluk üretim esasları
|
K1- Bölüm 12
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Şebnem KUŞVURAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Şebnem Kuşvuran
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Şehirali, S. (2002). Tohumluk ve teknolojisi (Yenilenmiş 3. Baskı). İstanbul.
K2 Eser, D., & Geçit, H.H. (2010). Ekoloji. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı, Ankara.
K3 Er, C., & Başalma, D. (2020). Tohumluk ve tohumculuk, temel ilkeler ve teknoloji.
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Tohumluk ile ilgili temel kavramlar, tohum üretimi, işlenme teknikleri ve depolama ile ilgili hususların uygulanması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Tohumluk ile ilgili temel kavramlar, Tohumluk üretim şartları, Tohumluk üretimi, Tohumlukların işlenme teknikleri ve tohumlukların depolanması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
|
4
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
|
3
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
|
4
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
|
4
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
|
4
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
|
-
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
3
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
|
-
|
12
|
Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
|
-
|