Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Vejetasyon kavramı ve anlamı
|
K 1, K 2
|
2
|
Bitki örtüsünün oluşum aşamaları ve çevreyle ilişkisi
|
K 1, K 2
|
3
|
Dünyadaki büyük biyomlar
|
K 1, K 2
|
4
|
Sahil bölgeleri orman bitki örtüsü ve önemli orman bitkileri
|
K 1, K 2
|
5
|
Karasal bölgeler orman bitki örtüsü ve önemli orman bitkileri
|
K 1, K 2
|
6
|
Türkiye Bozkır Bitki Örtüsü ve önemli bozkır bitkileri
|
K 1, K 2
|
7
|
Türkiye Bozkır Bitki Örtüsü ve önemli bozkır bitkileri 2
|
K 1, K 2
|
8
|
Türkiye Maki Bitki Örtüsü ve önemli maki bitkileri
|
K 1, K 2
|
9
|
Türkiye sulak alan bitki örtüsü
|
K 1, K 2
|
10
|
Türkiye yüksek dağ çayır bitki örtüsü
|
K 1, K 2
|
11
|
Özel habitatlar (tuzcul, kumul ve kayalık alan bitki örtüsü)
|
K 1, K 2
|
12
|
Özel habitatlar (Nitrofil, Ruderal, Segetal alan bitki örtüsü)
|
K 1, K 2
|
13
|
Bitki örtüsü ve tarımsal ekosistemlerle ilişkisi
|
K 1, K 2
|
14
|
Bitki örtüsü ve tarım bölgeleri ilişkisi
|
K 1, K 2
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
|
4
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
|
2
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
|
-
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
|
4
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
|
4
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
|
-
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
|
-
|
12
|
Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
|
4
|