ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye`nin Genel Bitki Örtüsü YTB215 GÜZ 1+1 S 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Dünya üzerinde Türkiye`nin botanik önemini kavrar
    2-Bitki örtüsünün doğal çevreyle ilişkisini yorumlar
    3-Türkiye bitki örtüsünün yapısını açıklar
    4-Bitki Örtüsü ve tarımsal ekosistemler arasındaki ilişkiyi açıklar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)122
    Ödevler102612
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30177
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   59
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     1,97 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Vejetasyon kavramı ve anlamı K 1, K 2
    2 Bitki örtüsünün oluşum aşamaları ve çevreyle ilişkisi K 1, K 2
    3 Dünyadaki büyük biyomlar K 1, K 2
    4 Sahil bölgeleri orman bitki örtüsü ve önemli orman bitkileri K 1, K 2
    5 Karasal bölgeler orman bitki örtüsü ve önemli orman bitkileri K 1, K 2
    6 Türkiye Bozkır Bitki Örtüsü ve önemli bozkır bitkileri K 1, K 2
    7 Türkiye Bozkır Bitki Örtüsü ve önemli bozkır bitkileri 2 K 1, K 2
    8 Türkiye Maki Bitki Örtüsü ve önemli maki bitkileri K 1, K 2
    9 Türkiye sulak alan bitki örtüsü K 1, K 2
    10 Türkiye yüksek dağ çayır bitki örtüsü K 1, K 2
    11 Özel habitatlar (tuzcul, kumul ve kayalık alan bitki örtüsü) K 1, K 2
    12 Özel habitatlar (Nitrofil, Ruderal, Segetal alan bitki örtüsü) K 1, K 2
    13 Bitki örtüsü ve tarımsal ekosistemlerle ilişkisi K 1, K 2
    14 Bitki örtüsü ve tarım bölgeleri ilişkisi K 1, K 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Bilal ŞAHİN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Kılınç M. 2005. Bitki Sosyolojisi (Vejetasyon Bilimi). Palme yayıncılık, Ankara. K 2: Şahin, B. Türkiye`nin Genel Bitki Örtüsü Ders Notu. Çankırı Karatekin Üniversitesi
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Türkiye bitki örtüsü tiplerinin tanıtılması ve tarımsal bölgelerle ilişkisinin anlaşılması
    Dersin İçeriği Dünyada ve Türkiye`de bitki örtüsünü oluşturan ekolojik şartlar, gelişen habitat tipleri ve bu habitatlarda uygulanabilecek tarım sistemleri tartışılır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir. 4
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir. 2
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir. -
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur. 4
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır. 4
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir. -
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir. -
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. -
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. -
    11 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. -
    12 Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster