ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çayır Mera Bilgisi YTB216 GÜZ-BAHAR 2+0 S 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çayır-mera ve yem bitkilerinin özelliklerini tanımlar
    2-Doğal meralar, orman-mera ilişkisini karşılaştırır ve meralarda bulunan bitkileri tanımlar
    3-Çayır-mera amenajmanı ve kültürünün bitki fizyolojisi ve ekolojisi ile ilişkisini yorumlar
    4-Çayır-meralarda otlatma amenajmanı, mera ıslahı ve vegetasyon etüdlerini uygular.
    5-Meralarda uygulanan mevzuatları değerlendirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler30155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   69
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,3 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çayır-meraların önemi K1 - K2 - YK1 - YK2
    2 Çayır ve meraların tanımları ve sınıflandırılması K1 - K2 - YK1 - YK2
    3 Makilik çalılıkları ve otsu bitkiler K1 - K2 - YK1 - YK2
    4 Doğal meralar, orman-mera ilişkileri ve mera kanunu K1 - K2 - YK1 - YK2
    5 Çayır-mera amenajmanının tanımı ve kapsamı K1 - K2 - YK1 - YK2
    6 Çayır-mera amenajmanının bitki ekolojisi ile ilişkisi K1 - K2 - YK1 - YK2
    7 Otlatma amenajmanı K1 - K2 - YK1 - YK2
    8 Çayır-meralarda otlatma sistemleri K1 - K2 - YK1 - YK2
    9 Çayır-meralarda rotasyon otlatma ve yaygın bulunan bazı zehirli bitkiler K1 - K2 - YK1 - YK2
    10 Mera ıslahı ve çayır amenajmanı K1 - K2 - YK1 - YK2
    11 Çayır-mera ölçüm yöntemleri K1 - K2 - YK1 - YK2
    12 Çayır-mera ve yembitkilerinde ot muhafaza yöntemleri K1 - K2 - YK1 - YK2
    13 Meralarda Organik Tarım Uygulamaları K1 - K2 - YK1 - YK2
    14 Çayır-Mera Problemler K1 - K2 - YK1 - YK2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Alpaslan KUŞVURAN
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr Alpaslan Kuşvuran

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Altın, M. Gökkuş, A. & KOÇ, A. (2005). Çayır-mera ıslahı. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Çayır Mera Yem Bitkileri ve Havza Geliştirme Daire Başkanlığı, Mart Matbaası, İstanbul. K2. Bakır, Ö. (1987). Çayır ve mera ıslahı, prensip ve uygulamalar. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Tükel, T. & Hatipoğlu, R. (1997). Çayır-mera amenajmanı. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Adana. YK2. Bakır, Ö. (1987). Çayır-mera amenajmanı. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Çayır-meraların önemi, çevre ile ilişkisi, çayır-meralarda uygulanan ıslah ve amenajman yöntemleri hakkında teorik ve uygulamalı genel bilgilerin edinilmesi.
    Dersin İçeriği Çayır-meralar ve önemi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir. 3
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir. -
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir. 4
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur. 3
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır. 4
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir. -
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir. -
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. -
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. -
    11 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 4
    12 Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster