Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çayır-meraların önemi
|
K1 - K2 - YK1 - YK2
|
2
|
Çayır ve meraların tanımları ve sınıflandırılması
|
K1 - K2 - YK1 - YK2
|
3
|
Makilik çalılıkları ve otsu bitkiler
|
K1 - K2 - YK1 - YK2
|
4
|
Doğal meralar, orman-mera ilişkileri ve mera kanunu
|
K1 - K2 - YK1 - YK2
|
5
|
Çayır-mera amenajmanının tanımı ve kapsamı
|
K1 - K2 - YK1 - YK2
|
6
|
Çayır-mera amenajmanının bitki ekolojisi ile ilişkisi
|
K1 - K2 - YK1 - YK2
|
7
|
Otlatma amenajmanı
|
K1 - K2 - YK1 - YK2
|
8
|
Çayır-meralarda otlatma sistemleri
|
K1 - K2 - YK1 - YK2
|
9
|
Çayır-meralarda rotasyon otlatma ve yaygın bulunan bazı zehirli bitkiler
|
K1 - K2 - YK1 - YK2
|
10
|
Mera ıslahı ve çayır amenajmanı
|
K1 - K2 - YK1 - YK2
|
11
|
Çayır-mera ölçüm yöntemleri
|
K1 - K2 - YK1 - YK2
|
12
|
Çayır-mera ve yembitkilerinde ot muhafaza yöntemleri
|
K1 - K2 - YK1 - YK2
|
13
|
Meralarda Organik Tarım Uygulamaları
|
K1 - K2 - YK1 - YK2
|
14
|
Çayır-Mera Problemler
|
K1 - K2 - YK1 - YK2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Alpaslan KUŞVURAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Alpaslan Kuşvuran
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Altın, M. Gökkuş, A. & KOÇ, A. (2005). Çayır-mera ıslahı. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Çayır Mera Yem Bitkileri ve Havza Geliştirme Daire Başkanlığı, Mart Matbaası, İstanbul. K2. Bakır, Ö. (1987). Çayır ve mera ıslahı, prensip ve uygulamalar. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Tükel, T. & Hatipoğlu, R. (1997). Çayır-mera amenajmanı. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Adana. YK2. Bakır, Ö. (1987). Çayır-mera amenajmanı. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Çayır-meraların önemi, çevre ile ilişkisi, çayır-meralarda uygulanan ıslah ve amenajman yöntemleri hakkında teorik ve uygulamalı genel bilgilerin edinilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Çayır-meralar ve önemi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
|
3
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
|
-
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
|
4
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
|
3
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
|
4
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
|
-
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
|
4
|
12
|
Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
|
-
|