Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yem bitkilerinin tanımı, önemi ve sınıflandırılması
|
K1 - BÖLÜM 1, K2 - BÖLÜM 1, YK1 - BÖLÜM 1
|
2
|
Yem bitkileri ekiminde tohum yatağı hazırlığı ve ekim yöntemleri. Ekim nöbeti ve önemi
|
K1 - BÖLÜM 1, K2 - BÖLÜM 5, YK1 - BÖLÜM 3
|
3
|
Yem bitkileri ekim alanı ve hayvan varlığının mevcut durumu, yem bitkilerinde mineral madde kompozisyonu ve tohum(luk) üretimi. Yeşil gübreleme ve örtü bitkileri
|
K1 - BÖLÜM 1, K2 - BÖLÜM 1, K2 - BÖLÜM 6, YK1 - BÖLÜM 2
|
4
|
Baklagil yem bitkilerinin morfolojik özellikleri, yonca yetiştiriciliği
|
K1 - BÖLÜM 2, K2 - BÖLÜM 2, YK2 - BÖLÜM 8, YK2 - BÖLÜM 9
|
5
|
Korunga yetiştiriciliği
|
K1 - BÖLÜM 2, K2 - BÖLÜM 2, YK2 - BÖLÜM 10
|
6
|
Fiğ türleri ve yem bezelyesi yetiştiriciliği
|
K1 - BÖLÜM 2, K2 - BÖLÜM 2, YK2 - BÖLÜM 13
|
7
|
Üçgül türleri ve diğer baklagil yem bitkileri yetiştiriciliği
|
K1 - BÖLÜM 2, K2 - BÖLÜM 2, YK2 - BÖLÜM 11
|
8
|
Buğdaygil yem bitkilerinin morfolojik özellikleri, çok yıllık ve tek yıllık çim yetiştiriciliği
|
K1 - BÖLÜM 3, K2 - BÖLÜM 3, YK3 - BÖLÜM 18, YK3 - BÖLÜM 19
|
9
|
Kamışsı yumak ve domuz ayrığı yetiştiriciliği
|
K1 - BÖLÜM 3, K2 - BÖLÜM 3, YK3 - BÖLÜM 20, YK3 - BÖLÜM 21
|
10
|
Kılçıksız brom ve köpek dişi yetiştiriciliği
|
K1 - BÖLÜM 3, K2 - BÖLÜM 3
|
11
|
Diğer familyalardan yem bitkileri
|
YK3 - BÖLÜM 19, YK3 - BÖLÜM 20
|
12
|
Yem bitkileri yetiştiriciliğinde fizyolojik kavramlar
|
K2 - BÖLÜM 6, YK1 - BÖLÜM 3
|
13
|
Yem bitkileri yetiştiriciliğinde silajın yeri
|
K2 - BÖLÜM 9, YK1 - BÖLÜM 4
|
14
|
Yem bitkileri yetiştiriciliğinde kuru otun yeri.
|
K2 - BÖLÜM 8, YK1 - BÖLÜM 4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Alpaslan KUŞVURAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr Alpaslan Kuşvuran
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Sağlamtimur, T., Tansı, V. & Baytekin, H. (1998). Yem bitkileri yetiştirme. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Adana.
K2. Açıkgöz, E. (2001). Yembitkileri (3. Baskı). Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı Yayınları, Bursa.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Avcıoğlu, R., Hatipoğlu, R. & Karadağ, Y. (2009). Yembitkileri (Genel Bölüm (Cilt I). Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Emre Basımevi, İzmir.
YK2. Avcıoğlu, R., Hatipoğlu, R. & Karadağ, Y. (2009). Baklagil Yem Bitkileri (Cilt II). Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Emre Basımevi, İzmir.
YK3. Avcıoğlu, R., Hatipoğlu, R. & Karadağ, Y. (2009). Buğdaygil ve Diğer Familyalardan Yem Bitkileri (Cilt III). Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Emre Basımevi, İzmir.
|
Dersin Amacı
|
Yem bitkilerinin tanınması, kullanım alanları ve yetiştiriciliği ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgilerin edinilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Yem bitkileri ve tarımda kullanım alanları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
|
-
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
|
2
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
|
4
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
|
3
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
|
-
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
|
2
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
|
-
|
12
|
Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
|
-
|