ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yem Bitkileri Yetiştiriciliği YTB217 BAHAR 2+0 S 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yem bitkilerinin önemini açıklar.
    2-Baklagil ve buğdaygil yem bitkilerinin morfolojik özelliklerini tanımlar, yetiştiriciliklerini yorumlar.
    3-Baklagil ve buğdaygil yem bitkilerinin morfolojik özelliYem bitkileri yetiştiriciliğindeki fizyolojik kavramlar, tohum ve tohumluk üretimi ve organik tarım prensiplerine göre yem bitkileri yetiştiriciliğini uygular.
    4-Ekim nöbeti, yeşil gübreleme ve örtü bitkilerini açıklar.
    5-Yem bitkileri yetiştiriciliğinde silaj ve kuru otun yerini ve muhafaza yöntemlerini karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler30188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   73
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,43 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin kapsamı ve işleme yöntemi hakkında bilgilendirme. Yem bitkilerinin tanımı, önemi ve sınıflandırılması. K1 - BÖLÜM 1, K2 - BÖLÜM 1, YK1 - BÖLÜM 1
    2 Yem bitkileri ekiminde tohum yatağı hazırlığı ve ekim yöntemleri. Ekim nöbeti ve önemi. K1 - BÖLÜM 1, K2 - BÖLÜM 5, YK1 - BÖLÜM 3
    3 Yem bitkileri ekim alanı ve hayvan varlığının mevcut durumu, yem bitkilerinde mineral madde kompozisyonu ve tohum(luk) üretimi. Yeşil gübreleme ve örtü bitkileri. K1 - BÖLÜM 1, K2 - BÖLÜM 1, K2 - BÖLÜM 6, YK1 - BÖLÜM 2
    4 Baklagil yem bitkilerinin morfolojik özellikleri, yonca yetiştiriciliği. K1 - BÖLÜM 2, K2 - BÖLÜM 2, YK2 - BÖLÜM 8, YK2 - BÖLÜM 9
    5 Korunga yetiştiriciliği. K1 - BÖLÜM 2, K2 - BÖLÜM 2, YK2 - BÖLÜM 10
    6 Fiğ türleri ve yem bezelyesi yetiştiriciliği. K1 - BÖLÜM 2, K2 - BÖLÜM 2, YK2 - BÖLÜM 13
    7 Üçgül türleri ve diğer baklagil yem bitkileri yetiştiriciliği. K1 - BÖLÜM 2, K2 - BÖLÜM 2, YK2 - BÖLÜM 11
    8 Buğdaygil yem bitkilerinin morfolojik özellikleri, çok yıllık ve tek yıllık çim yetiştiriciliği. K1 - BÖLÜM 3, K2 - BÖLÜM 3, YK3 - BÖLÜM 18, YK3 - BÖLÜM 19
    9 Kamışsı yumak ve domuz ayrığı yetiştiriciliği. K1 - BÖLÜM 3, K2 - BÖLÜM 3, YK3 - BÖLÜM 20, YK3 - BÖLÜM 21
    10 Kılçıksız brom ve köpek dişi yetiştiriciliği. K1 - BÖLÜM 3, K2 - BÖLÜM 3
    11 Diğer familyalardan yem bitkileri. YK3 - BÖLÜM 19, YK3 - BÖLÜM 20
    12 Yem bitkileri yetiştiriciliğinde fizyolojik kavramlar K2 - BÖLÜM 6, YK1 - BÖLÜM 3
    13 Yem bitkileri yetiştiriciliğinde silajın yeri. K2 - BÖLÜM 9, YK1 - BÖLÜM 4
    14 Yem bitkileri yetiştiriciliğinde kuru otun yeri. K2 - BÖLÜM 8, YK1 - BÖLÜM 4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Alpaslan KUŞVURAN
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. Alpaslan Kuşvuran

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Sağlamtimur, T., Tansı, V. ve Baytekin, H. (1998). Yem bitkileri yetiştirme. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Adana. K2. Açıkgöz, E. (2001). Yembitkileri (3. Baskı). Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı Yayınları, Bursa.
    Yardımcı Kitap YK1. Avcıoğlu, R., Hatipoğlu, R. ve Karadağ, Y. (2009). Yembitkileri (Genel Bölüm (Cilt I). Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Emre Basımevi, İzmir. YK2. Avcıoğlu, R., Hatipoğlu, R. ve Karadağ, Y. (2009). Baklagil Yem Bitkileri (Cilt II). Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Emre Basımevi, İzmir. YK3. Avcıoğlu, R., Hatipoğlu, R. ve Karadağ, Y. (2009). Buğdaygil ve Diğer Familyalardan Yem Bitkileri (Cilt III). Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Emre Basımevi, İzmir.
    Dersin Amacı Yem bitkilerinin tanınması, kullanım alanları ve yetiştiriciliği ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgilerin edinilmesi.
    Dersin İçeriği Yem bitkileri ve tarımda kullanım alanları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularında yeterli alt yapıya sahip olma, 2
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi, 2
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi, 3
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi, 3
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisi, 3
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma uygun materyal ve yöntemi belirleme becerisi, -
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, 2
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, -
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi, -
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, -
    11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi -
    12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci, -
    13 En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma -
    14 Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma, -
    15 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster