Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bitkilerin sınıflandırılması, bitkilerde ikili (binomial) isimlendirme
|
K1 YK2
|
2
|
Dünya`da ve Türkiye`de süs bitkileri yetiştiriciliğinin önemi
|
K1 K2 K3 YK2
|
3
|
Süs bitkilerinin sınıflandırılması ve genel özellikleri
|
K2 YK2
|
4
|
Süs bitkilerinde çoğaltma yöntemleri
|
K2 YK2
|
5
|
Süs bitkileri yetiştiriciliğinde saksı harçlarının hazırlanması ve kullanılan materyaller
|
K2 YK2 YK3
|
6
|
Dış mekan süs bitkilerinin gruplandırılması ve genel özellikleri
|
K3 YK2
|
7
|
Dış mekan süs bitkilerinde bazı önemli türler ve ekolojik istekleri-I
|
K3 YK2
|
8
|
Dış mekan süs bitkilerinde bazı önemli türler ve ekolojik istekleri-II
|
K3 YK2
|
9
|
İç mekan süs bitkilerinin gruplandırılması, ekolojik istekleri ve çoğaltma yöntemleri
|
K3 YK2 YK4
|
10
|
İç mekan süs bitkilerinde önemli bazı türler ve ekolojik istekleri-I
|
K3 YK2
|
11
|
İç mekan süs bitkilerinde önemli bazı türler ve ekolojik istekleri-II
|
K3 YK2
|
12
|
Kesme çiçek yetiştiriciliği
|
K2 YK1 YK2
|
13
|
Kesme çiçeklerden önemli bazı türler ve ekolojik istekleri
|
K2 YK1 YK2
|
14
|
Mevsimlik çiçeklerden önemli bazı türler ve ekolojik istekleri
|
K2 YK1 YK2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
|
Kaynaklar
|
K1 Yaltırık, F., Efe, A., 2000; Dendroloji Ders Kitabı, Gymnospermae-Angiospermae. İ.Ü. Orman Fakültesi Yayınları, İ.Ü. Yayın No:4265, O.F. Yayın No:465, 382 s., İstanbul.
K2 Uzun, G., Yılmaz, M., 1983. Seralarda Kesme Çiçek Yetiştiriciliği, Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları: 169, Ders Kitabı: 1 Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 79 s.
K3 Uzun, G., Türkiye İç Mekan Bitkileri Tanıtım Kitabı. Floraplus Yayıncılık, İstanbul, 80 s.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 Yücel, E., 2004. Türkiye?de Yetişen Çiçekler ve Yer Örtücüler. ETAM Matbaası, Eskişehir, 351 S.
YK2Genç, M., 2005. Süs Bitkisi Yetiştiriciliği (Temel Üretme Teknikleri), 1. Cilt. Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Yayını, No. 55, Isparta.
YK3 Oral, N., 1987. İç Mekan Süs Bitkileri Özellikleri, Üretimi ve Bakımı.
YK4 Altan, S.,1989. Süs Bitkileri Üretim Tekniği. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitapları Yayını, No. 9, Adana.
|
Dersin Amacı
|
Süs bitkilerinin sınıflandırılması, yetiştiriciliği, ülke ekonomisindeki önemi, dış mekan, iç mekan, kesme çiçek yetiştiricilik teknikleri ve pazara hazırlamaya ilişkin tarımsal faaliyetlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Süs bitkilerinin genel sınıflandırılması, Türkiye ve dünyadaki süs bitkileri ve genel özellikleri, süs bitkilerinin üretim yöntemleri, dış mekan ve iç mekan ve kesme çiçek özellikleri hakkında genel bilgiler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
|
5
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
|
5
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
|
4
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
|
5
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
|
4
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
|
-
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
|
4
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
|
4
|
12
|
Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
|
4
|