ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Süs Bitkileri Yetiştiriciliği YTB219 GÜZ-BAHAR 1+1 Üniversite S 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bitki sistematiği ve ikili isimlendirmede sınıf, takım, familya, cins, tür, alt tür ve çeşitlilik kavramlarını tanımlar.
    2-Dünyadaki süs bitkilerini genel olarak sınıflandırır.
    3-Kullanılan bitkinin morfolojik özelliklerini ve vejetatif-üreme organlarını tanır.
    4-Süs bitkileri ile diğer kültür bitkileri arasındaki farkları karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler20122
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30155
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   73
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,43 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bitkilerin sınıflandırılması, bitkilerde ikili (binomial) isimlendirme K1 YK2
    2 Dünya`da ve Türkiye`de süs bitkileri yetiştiriciliğinin önemi K1 K2 K3 YK2
    3 Süs bitkilerinin sınıflandırılması ve genel özellikleri K2 YK2
    4 Süs bitkilerinde çoğaltma yöntemleri K2 YK2
    5 Süs bitkileri yetiştiriciliğinde saksı harçlarının hazırlanması ve kullanılan materyaller K2 YK2 YK3
    6 Dış mekan süs bitkilerinin gruplandırılması ve genel özellikleri K3 YK2
    7 Dış mekan süs bitkilerinde bazı önemli türler ve ekolojik istekleri-I K3 YK2
    8 Dış mekan süs bitkilerinde bazı önemli türler ve ekolojik istekleri-II K3 YK2
    9 İç mekan süs bitkilerinin gruplandırılması, ekolojik istekleri ve çoğaltma yöntemleri K3 YK2 YK4
    10 İç mekan süs bitkilerinde önemli bazı türler ve ekolojik istekleri-I K3 YK2
    11 İç mekan süs bitkilerinde önemli bazı türler ve ekolojik istekleri-II K3 YK2
    12 Kesme çiçek yetiştiriciliği K2 YK1 YK2
    13 Kesme çiçeklerden önemli bazı türler ve ekolojik istekleri K2 YK1 YK2
    14 Mevsimlik çiçeklerden önemli bazı türler ve ekolojik istekleri K2 YK1 YK2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
    Kaynaklar K1 Yaltırık, F., Efe, A., 2000; Dendroloji Ders Kitabı, Gymnospermae-Angiospermae. İ.Ü. Orman Fakültesi Yayınları, İ.Ü. Yayın No:4265, O.F. Yayın No:465, 382 s., İstanbul. K2 Uzun, G., Yılmaz, M., 1983. Seralarda Kesme Çiçek Yetiştiriciliği, Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları: 169, Ders Kitabı: 1 Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 79 s. K3 Uzun, G., Türkiye İç Mekan Bitkileri Tanıtım Kitabı. Floraplus Yayıncılık, İstanbul, 80 s.
    Yardımcı Kitap YK1 Yücel, E., 2004. Türkiye?de Yetişen Çiçekler ve Yer Örtücüler. ETAM Matbaası, Eskişehir, 351 S. YK2Genç, M., 2005. Süs Bitkisi Yetiştiriciliği (Temel Üretme Teknikleri), 1. Cilt. Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Yayını, No. 55, Isparta. YK3 Oral, N., 1987. İç Mekan Süs Bitkileri Özellikleri, Üretimi ve Bakımı. YK4 Altan, S.,1989. Süs Bitkileri Üretim Tekniği. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitapları Yayını, No. 9, Adana.
    Dersin Amacı Süs bitkilerinin sınıflandırılması, yetiştiriciliği, ülke ekonomisindeki önemi, dış mekan, iç mekan, kesme çiçek yetiştiricilik teknikleri ve pazara hazırlamaya ilişkin tarımsal faaliyetlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Süs bitkilerinin genel sınıflandırılması, Türkiye ve dünyadaki süs bitkileri ve genel özellikleri, süs bitkilerinin üretim yöntemleri, dış mekan ve iç mekan ve kesme çiçek özellikleri hakkında genel bilgiler.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir. 5
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir. 5
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir. 4
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur. 5
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur. 4
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır. -
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir. 4
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir. -
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. -
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. -
    11 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 4
    12 Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster