Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Entomoloji ile ilgili temel kavramlar
|
K1 K2
|
2
|
Böcek morfolojisi
|
K1 K2 K3
|
3
|
Böcek fizyolojisi ve ekolojisi
|
K1 K2 K3
|
4
|
Böceklerde sınıflandırma
|
K1 K2
|
5
|
Böceklerde üreme, gelişme ve başkalaşım
|
K1 K2
|
6
|
Tarla bitkileri zararlıları ile mücadele yöntemleri
|
K1 K2
|
7
|
Akarlar ve mücadele yöntemleri
|
K1 K2
|
8
|
Nematodlar ve mücadele yöntemleri
|
K2 K4 K5
|
9
|
Tahıl zararlıları ve mücadele yöntemleri
|
K4 YK1 YK2
|
10
|
Nişasta şeker bitkileri zararlıları ve mücadele yöntemleri
|
K4 YK1 YK2
|
11
|
Yağ bitkileri zararlıları ve mücadele yöntemleri
|
K4 YK1 YK2
|
12
|
Lif bitkileri zararlıları ve mücadele yöntemleri
|
K4 YK1 YK2
|
13
|
Yemeklik baklagill zararlıları ve mücadele yöntemleri
|
K4 YK1 YK2
|
14
|
Depolanmış ürün zararlıları ve mücadele yöntemleri
|
K4 K6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
|
Kaynaklar
|
K1 Kansu, A., 2000. Genel Entomoloji (9. Baskı), Kıvanç Matbaası, Ankara. 425 s.
K2 Yaşar B, Karaca İ, Özgökçe MS, Durmuşoğlu E, Kazak C, Gözel U. Entomoloji, 2011, 1. Baskı. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2355, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1352, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir.
K3 Güçlü, Ş.,1999. Böcek Morfolojisi ve Fizyolojisi. Atatürk Üniv. Ziraat Fak. Yay No: 218 Erzurum
K4 Anonim, 2008. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Tarımsal Araştırmalar Genel Müdürlüğü, Zirai Mücadele Teknik Talimatları.Cilt no: 1, 2, 3, 4, 5, 6
K5 Pehlivan, E., 1980. Nematoloji Ders Notları, Ege Üniversitesi. 78 s. Kontrol Genel Müdürlüğü, Ankara.
K6 Alaoğlu, Ö., 2002. Depolanmış Ürün Zararlıları. Ders Notları. Selçuk Üniv. Ziraat Fak. Bitki Koruma Bölümü.Konya. 85 s.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 Çobanoğlu.S, 2005. Tahıl, Baklagil ve Yem Bitkileri Zararlıları, Ders Notları. AÜ..Ziraat Fakültesi.
YK2 Özbek, H. ve Hayat, R. 2003. Tahıl, Sebze, Yem Ve Endüstri Bitki Zararlıları. Atatürk Üniversitesi Yayınları No:340. 320s.
|
Dersin Amacı
|
Böcek morfolojisi, fizyolojisi ve ekolojisini, Tarla bitkileri zararlıları ve mücadele yöntemleri hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Entomoloji kavramı, böcek morfolojisi ve ekolojisi, tarla bitkileri zararlıları ile mücadele yöntemleri, Tahıl zararlıları, endüstri bitkileri zararlıları, yem bitkileri zararlıları, yemeklik baklagil bitkileri zararlıları ve depolanmış ürün zararlılarının genel özellikleri ve mücadele yöntemleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
|
5
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
|
5
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
|
4
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
|
5
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
|
4
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
|
-
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
|
4
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
3
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
4
|
11
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
|
4
|
12
|
Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
|
4
|