ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tarla Bitkileri Zararlıları ve Mücadelesi YTB220 GÜZ 2+0 S 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Böcek morfolojisi kavramlarını tanımlar.
    2-Tarla bitkileri zararlılarını sınıflandırır.
    3-Tarla bitkileri ve zararlılarını eşleştirir.
    4-Tarla bitkileri zararlıları ile mücadeleyi planlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler10122
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40155
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 50188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   71
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,37 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Entomoloji ile ilgili temel kavramlar K1 K2
    2 Böcek morfolojisi K1 K2 K3
    3 Böcek fizyolojisi ve ekolojisi K1 K2 K3
    4 Böceklerde sınıflandırma K1 K2
    5 Böceklerde üreme, gelişme ve başkalaşım K1 K2
    6 Tarla bitkileri zararlıları ile mücadele yöntemleri K1 K2
    7 Akarlar ve mücadele yöntemleri K1 K2
    8 Nematodlar ve mücadele yöntemleri K2 K4 K5
    9 Tahıl zararlıları ve mücadele yöntemleri K4 YK1 YK2
    10 Nişasta şeker bitkileri zararlıları ve mücadele yöntemleri K4 YK1 YK2
    11 Yağ bitkileri zararlıları ve mücadele yöntemleri K4 YK1 YK2
    12 Lif bitkileri zararlıları ve mücadele yöntemleri K4 YK1 YK2
    13 Yemeklik baklagill zararlıları ve mücadele yöntemleri K4 YK1 YK2
    14 Depolanmış ürün zararlıları ve mücadele yöntemleri K4 K6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
    Kaynaklar K1 Kansu, A., 2000. Genel Entomoloji (9. Baskı), Kıvanç Matbaası, Ankara. 425 s. K2 Yaşar B, Karaca İ, Özgökçe MS, Durmuşoğlu E, Kazak C, Gözel U. Entomoloji, 2011, 1. Baskı. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2355, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1352, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir. K3 Güçlü, Ş.,1999. Böcek Morfolojisi ve Fizyolojisi. Atatürk Üniv. Ziraat Fak. Yay No: 218 Erzurum K4 Anonim, 2008. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Tarımsal Araştırmalar Genel Müdürlüğü, Zirai Mücadele Teknik Talimatları.Cilt no: 1, 2, 3, 4, 5, 6 K5 Pehlivan, E., 1980. Nematoloji Ders Notları, Ege Üniversitesi. 78 s. Kontrol Genel Müdürlüğü, Ankara. K6 Alaoğlu, Ö., 2002. Depolanmış Ürün Zararlıları. Ders Notları. Selçuk Üniv. Ziraat Fak. Bitki Koruma Bölümü.Konya. 85 s.
    Yardımcı Kitap YK1 Çobanoğlu.S, 2005. Tahıl, Baklagil ve Yem Bitkileri Zararlıları, Ders Notları. AÜ..Ziraat Fakültesi. YK2 Özbek, H. ve Hayat, R. 2003. Tahıl, Sebze, Yem Ve Endüstri Bitki Zararlıları. Atatürk Üniversitesi Yayınları No:340. 320s.
    Dersin Amacı Böcek morfolojisi, fizyolojisi ve ekolojisini, Tarla bitkileri zararlıları ve mücadele yöntemleri hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Entomoloji kavramı, böcek morfolojisi ve ekolojisi, tarla bitkileri zararlıları ile mücadele yöntemleri, Tahıl zararlıları, endüstri bitkileri zararlıları, yem bitkileri zararlıları, yemeklik baklagil bitkileri zararlıları ve depolanmış ürün zararlılarının genel özellikleri ve mücadele yöntemleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir. 5
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir. 5
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir. 4
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur. 5
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur. 4
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır. -
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir. 4
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir. -
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 3
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. 4
    11 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 4
    12 Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster