Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bahçe bitkileri kapsamına giren meyve, sebze ve süs bitkileri ile bağın tanımı, önemi, sınıflandırılması
|
|
2
|
Bahçe bitkilerinin biyolojik özellikleri, çiçek yapısı, tozlanma ve döllenme durumları
|
|
3
|
Bahçe bitkilerinin biyolojik özellikleri, çiçek yapısı, tozlanma ve döllenme durumları
|
|
4
|
Meyve ağaçlarında görülen eşeysel uyuşmazlıklar
|
|
5
|
Bahçe bitkilerinin iklim istekleri
|
|
6
|
Bahçe bitkilerinin toprak istekleri
|
|
7
|
Önemli meyve ve sebze türlerinin ekolojik istekleri açısından irdelenmesi
|
|
8
|
Önemli meyve ve sebze türlerinin ekolojik istekleri açısından irdelenmesi
|
|
9
|
Bahçe bitkilerinde generatif çoğaltma yöntemi ve uygulanması
|
|
10
|
Bahçe bitkilerinde vejetatif çoğaltma yöntemleri ve uygulamaları
|
|
11
|
Meyve bahçesi ve bağ tesisi
|
|
12
|
Sebze bahçesi tesisi
|
|
13
|
Önemli kesme çiçek ve iç mekan süs bitkilerinin tanıtımı ve yetiştirilmesi
|
|
14
|
Bazı dış mekan süs bitkileri hakkında genel bilgiler
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Şebnem KUŞVURAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Ağaoğlu, Y. S. ve ark. Genel Bahçe Bitkileri, Ankara Üniv. Ziraat Fak. Vakfı Yayınları, No:4, Ankara, 2001.
Ülkümen, N. Bağ-Bahçe Ziraatı, Atatürk Üniv. Yay: 275, Erzurum, 1973.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilerin; bahçe bitkileri konusu içinde yer alan meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri türlerini tanımasını, bunların yetiştiriciliği hakkında temel bilgileri öğrenerek, bu bilgiler ışığında bahçe tesisi ve yetiştiriciliğine başlayabilmelerini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularında yeterli alt yapıya sahip olma,
|
4
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
|
5
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi,
|
4
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi,
|
4
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisi,
|
4
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma uygun materyal ve yöntemi belirleme becerisi,
|
-
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
|
4
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni,
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi,
|
-
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi,
|
3
|
11
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi
|
4
|
12
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,
|
4
|
13
|
En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma
|
-
|
14
|
Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma,
|
-
|
15
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi
|
-
|