ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye`nin Önemli Yağ Bitkileri YTB223 GÜZ 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yağ bitkilerinin Türkiye ve dünyadaki önemini bilir, yağ bitkileri ile ilgili ülkesel üretim projeleri hazırlayabilir, yağ bitkilerinin üretim teknikleri konusunda çiftçilere bilgiler aktarır, yağ bitkileri üretiminde karşılaşılan problemlere çözümler getirir,
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)717
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10133
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30177
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   60
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ayçiçeği, kullanım alanları, orijini,üretim ve ticareti
    2 Ayçiçeğinin taksonomisi, yabani ve kültür türleri
    3 Ayçiçeğinin adaptasyonu ve yetiştirme teknikleri; toprak işleme, gübreleme ve ekim nöbeti
    4 Ayçiçeği yetiştirme teknikleri; ekim, bakım ve hasat işlemleri
    5 Ayçiçeği ıslahı
    6 Soyanın adaptasyonu ve yetiştirme teknikleri
    7 Soya ıslahı
    8 Arasınav
    9 Ödev sunumu
    10 Ödev sunumu
    11 Ödev sunumu
    12 Ödev sunumu
    13 Ödev sunumu
    14 Ödev sunumu
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Elçi, Ş., Kolsarıcı, Ö., Geçit, H.H. Tarla Bitkileri, A.Ü. Ziraat Fak. Yayınları: 1008, Ankara, 1987.
    Yardımcı Kitap İlisu, K. Yağ Bitkileri Yetiştirme Ve Islahı, Çağlayan Kitabevi, İstanbul, 1973. İncekara, F. Yağ Bitkileri Yetiştirme Ve Islahı, Cilt 2, Ege Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yay, No: 83, 1965.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, yağ bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı konularında bilgi ve beceri kazandırmak, Türkiye?de yağ bitkileri tarımının sorunlarını ve çözüm yollarını bilen tekniker yetiştirmektir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularında yeterli alt yapıya sahip olma, 5
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi, 5
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi, 4
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi, 5
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisi, 4
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma uygun materyal ve yöntemi belirleme becerisi, -
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, 5
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, -
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi, -
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, 4
    11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi 4
    12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci, 4
    13 En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma -
    14 Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma, -
    15 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster