ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Staj YTB227 GÜZ 0+0 Z 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, çözüm önerileri geliştirir
    2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için grup üyesi olarak sorumluluk alır.
    3-Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
    4-Değişik ortamlarda yeni bilgiler öğrenilebileceği bilincini kazanır
    5-Grup çalışmalarına katılma, birlikte iş yapabilme ve bilgileri yorumlamayı yürütür.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)1400
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)308240
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 10011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   250
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,33 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş, tarla bitkilerinin sınıflandırılması, tohumluk kavramı, tohum koleksiyonu incelemesi, kaynak tarama K1 YK1
    2 Tohumluğun özellikleri (safiyet, BTA, hektolitre ağırlığı, nem içeriği, çimlenme testleri, vb.), kaynak tarama, laboratuvar uygulaması K1 YK1
    3 Toprak işleme zamanı, derinliği, toprak işleme araç ve makineleri, parselasyon, arazi çalışması, rapor hazırlama K1 YK1
    4 Markör vb. alet kullanımı, ekim-dikim işlemleri (zamanı, derinliği, yöntemi vb.), seyreltme ve tekleme işlemleri, arazi çalışması, rapor hazırlama K1 YK1
    5 Gübreleme (işletme gübresi, ticari gübreler), uygulamaya dayalı rapor hazırlama K1 YK1
    6 Gübreleme teknikleri, alet ve makineler, kaynak tarama K1 YK1
    7 Tarımsal savaşım yöntemleri (kültürel, kimyasal, biyolojik ), kaynak tarama K1 YK1
    8 Arasınav
    9 Tarımsal savaşım araçları (karadan, havadan ilaçlama), koleksiyon bahçesinin ilaçlanması, literatüre dayalı rapor hazırlama K1 YK1
    10 Sulama yöntemleri (yüzey, yağmurlama, damla, sızdırma sulama vb.), literatüre dayalı rapor hazırlama K1 YK1
    11 Verim tayinleri, kuru madde analizleri, literatüre dayalı rapor hazırlama K1 YK1
    12 Hasat kavramı (amacı, zamanı, yüksekliği, vb), literatüre dayalı rapor hazırlama K1 YK1
    13 Makine ve elle tohum harmanı, literatüre dayalı rapor hazırlama K1 YK1
    14 Genel tekrar, teknik gezi K1 YK1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
    Kaynaklar K1 Avcıoğlu, R. ve M.Tosun, 1991, Tarla Uygulamaları, EÜZF Tarla Bitkileri Bölümü, İzmir, 2. Ceylan, A., 1994, Tarla Tarımı, EÜZF Yay.No:491, İzmir
    Yardımcı Kitap YK1 Sencar, Ö., Gökmen, S., Yıldırım, A. & Kandemir, N. (1997). Tarla bitkileri Üretimi. Gazi Osmanpaşa Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları, Tokat.
    Dersin Amacı Öğrencilerin tarla bitkilerinde tohumluk, ekim ve dikim işlemleri, gübreleme, tarımsal savaşım teknikleri, sulama ve drenaj hasat-harman uygulamalarını öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Tarla bitkilerinin sınıflandırılması, Tohumluk özellikleri, Toprak işleme, Sulama ve hasat, Tarımsal savaşım yöntemleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir. -
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir. -
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir. -
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur. 4
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur. -
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır. -
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir. -
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir. -
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 5
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. 4
    11 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 4
    12 Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster