Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tanışma, Giriş, tarla bitkilerinin sınıflandırılması, tohumluk kavramı, tohum koleksiyonu incelemesi, Kaynak tarama,
|
|
2
|
Tohumluğun özellikleri (safiyet, BTA, hektolitre ağırlığı, nem içeriği, çimlenme testleri, vb), Kaynak tarama, Laboratuar uyg,
|
|
3
|
Toprak işleme zamanı, derinliği, toprak işleme araç ve makineleri, parselasyon, Arazi çalışması, rapor
|
|
4
|
Markör, vb alet kullanımı, ekim-dikim işlemleri (zamanı, derinliği, yöntemi, vb), seyreltme ve tekleme işlemleri, Arazi çalışması, rapor
|
|
5
|
Gübreleme (işletme gübresi, ticari gübreler), Uygulamaya dayalı rapor hazırlama
|
|
6
|
Gübreleme teknikleri, alet ve makineler, kaynak tarama
|
|
7
|
Tarımsal savaşım (kültürel, kimyasal, biyolojik savaşım), Kaynak tarama
|
|
8
|
Arasınav
|
|
9
|
Tarımsal savaşım araçları (karadan, havadan ilaçlama), koleksiyon bahçesinin ilaçlanması, Literatüre dayalı rapor hazırlama
|
|
10
|
Sulama yöntemleri (yüzey, yağmurlama, damla, sızdırma sulama, vb), Literatüre dayalı rapor hazırlama
|
|
11
|
Verim tayinleri, kuru madde analizleri, Literatüre dayalı rapor hazırlama
|
|
12
|
Hasat kavramı (amacı, zamanı, yüksekliği, vb), Literatüre dayalı rapor hazırlama
|
|
13
|
Makine ve elle tohum harmanı, Literatüre dayalı rapor hazırlama
|
|
14
|
Teknik gezi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Avcıoğlu, R. ve M.Tosun, 1991, Tarla Uygulamaları, EÜZF Tarla Bitkileri Bölümü, İzmir, 2. Ceylan, A., 1994, Tarla Tarımı, EÜZF Yay.No:491, İzmir
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilerin; tıbbi ve aromatik bitkilerde tohumluk, ekim ve dikim işlemleri, gübreleme, tarımsal savaşım teknikleri, sulama ve drenaj hasat-harman uygulamaları öğrenmelerini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularında yeterli alt yapıya sahip olma,
|
-
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
|
-
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi,
|
-
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi,
|
4
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisi,
|
-
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma uygun materyal ve yöntemi belirleme becerisi,
|
-
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
|
-
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni,
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi,
|
5
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi,
|
4
|
11
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi
|
4
|
12
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,
|
4
|
13
|
En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma
|
-
|
14
|
Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma,
|
4
|
15
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi
|
-
|