Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş, tarla bitkilerinin sınıflandırılması, tohumluk kavramı, tohum koleksiyonu incelemesi, kaynak tarama
|
K1 YK1
|
2
|
Tohumluğun özellikleri (safiyet, BTA, hektolitre ağırlığı, nem içeriği, çimlenme testleri, vb.), kaynak tarama, laboratuvar uygulaması
|
K1 YK1
|
3
|
Toprak işleme zamanı, derinliği, toprak işleme araç ve makineleri, parselasyon, arazi çalışması, rapor hazırlama
|
K1 YK1
|
4
|
Markör vb. alet kullanımı, ekim-dikim işlemleri (zamanı, derinliği, yöntemi vb.), seyreltme ve tekleme işlemleri, arazi çalışması, rapor hazırlama
|
K1 YK1
|
5
|
Gübreleme (işletme gübresi, ticari gübreler), uygulamaya dayalı rapor hazırlama
|
K1 YK1
|
6
|
Gübreleme teknikleri, alet ve makineler, kaynak tarama
|
K1 YK1
|
7
|
Tarımsal savaşım yöntemleri (kültürel, kimyasal, biyolojik ), kaynak tarama
|
K1 YK1
|
8
|
Arasınav
|
|
9
|
Tarımsal savaşım araçları (karadan, havadan ilaçlama), koleksiyon bahçesinin ilaçlanması, literatüre dayalı rapor hazırlama
|
K1 YK1
|
10
|
Sulama yöntemleri (yüzey, yağmurlama, damla, sızdırma sulama vb.), literatüre dayalı rapor hazırlama
|
K1 YK1
|
11
|
Verim tayinleri, kuru madde analizleri, literatüre dayalı rapor hazırlama
|
K1 YK1
|
12
|
Hasat kavramı (amacı, zamanı, yüksekliği, vb), literatüre dayalı rapor hazırlama
|
K1 YK1
|
13
|
Makine ve elle tohum harmanı, literatüre dayalı rapor hazırlama
|
K1 YK1
|
14
|
Genel tekrar, teknik gezi
|
K1 YK1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
|
Kaynaklar
|
K1 Avcıoğlu, R. ve M.Tosun, 1991, Tarla Uygulamaları, EÜZF Tarla Bitkileri Bölümü, İzmir, 2. Ceylan, A., 1994, Tarla Tarımı, EÜZF Yay.No:491, İzmir
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 Sencar, Ö., Gökmen, S., Yıldırım, A. & Kandemir, N. (1997). Tarla bitkileri Üretimi. Gazi Osmanpaşa Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları, Tokat.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin tarla bitkilerinde tohumluk, ekim ve dikim işlemleri, gübreleme, tarımsal savaşım teknikleri, sulama ve drenaj hasat-harman uygulamalarını öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Tarla bitkilerinin sınıflandırılması, Tohumluk özellikleri, Toprak işleme, Sulama ve hasat, Tarımsal savaşım yöntemleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
|
-
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
|
-
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
|
-
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
|
4
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
|
-
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
|
-
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
|
-
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
5
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
4
|
11
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
|
4
|
12
|
Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
|
4
|