Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sosyolojiye giriş
|
K1,1-15
|
2
|
Sosyolojinin tarihsel gelişimi
|
K1,15-30
|
3
|
Sosyolojide araştırma yöntem ve teknikleri
|
K1,30-44
|
4
|
Afetin tanımı ve afet türleri
|
K1,44-54
|
5
|
Türkiye de ve dünyada afet yönetimi
|
K1,54-70
|
6
|
Afet sosyolojisinin genel kavramsal çerçevesi
|
K1,70-86
|
7
|
Afet çalışmaları - Birey ve aile
|
K1,86-95
|
8
|
Afet çalışmaları -Toplum
|
K1,95-103
|
9
|
Afet yardım kurum ve kuruluşları
|
K1,103-117
|
10
|
Afet yardım kurum ve kuruluşları
|
K1,117-130
|
11
|
Doğal afetlerde sosyo- demografik ve sosyo ekonomik özellikler
|
K1,130-140
|
12
|
Teknolojik afetler ve afet bilinci
|
K1,140-153
|
13
|
Afet sosyolojisi
|
K1,153-170
|
14
|
Afet sonrası tahliye ve yeniden yerleştirme
|
K1,170-181
|
Ön Koşul
|
YOKTUR
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Duran ANAYURT
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Seçil Ayanoğlu 2-)Öğretim Görevlisi Duran Anayurt
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Ankara Üniversitesi Açık Ders Malzemeleri, Acil Durum ve Afet Yönetimi Programı
Öğr. Gör. Leyla DERİN
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Temel Afet sosyolojisi dersiyle, afetlerin salt doğal etkileriyle değil, toplumsal etkileriyle birlikte ele alınmasını ve bu konudaki bilimsel çalışmalardan elde edilen bilgi birikiminin aktarımının gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Afet türleri ve etkileri, afet araştırmaları, afet teorileri, afet ve kollektif davranış, afete örgütlü tepki, afetlerin uzun dönem toplumsal etkileri, afet yönetimi ve sivil yardım kuruluşları, afet ve sosyal katmanlar, afet ve sosyal değişme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Üretim süreçlerini analiz ederek çalışma ortamında oluşabilecek iş güvenliği risklerini tanımlayabilme ve değerlendirme becerisine sahip olmak.
|
1
|
2
|
Takım ruhu ile çalışabilme yeteneğini geliştirme.
|
1
|
3
|
En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma.
|
-
|
4
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma
|
-
|
5
|
İşçi sağlığı ve iş güvenliği hakkında hukuki ve mesleki açıdan muhakeme becerisi kazanma
|
1
|
6
|
İş Güvenliği malzemelerini, uyarı ve tehlike işaret ve levhalarını tanımak, özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak ve amacına uygun kullandırma yetkinliğine sahip olmak.
|
1
|
7
|
İş güvenliği eğitimleri planlama ve uygulama becerisine sahip olmak.
|
-
|
8
|
Toplumla iletişim kurma becerisi kazanma.
|
2
|
9
|
İş güvenliği ve sağlığına yönelik ölçüm teknikleri ve metotları hakkında yeterli bilgiye sahip olmak.
|
-
|
10
|
İşçi sağlığının korunabilmesi ve oluşabilecek meslek hastalıklarının engellenebilmesi için alınması gereken temel önlemler hakkında bilgi sahibi olmak.
|
-
|
11
|
Ekip çalışmasına yatkın, sorumluluk alma özgüveni olan, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme becerisini kazanmak
|
-
|
12
|
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili periyodik kontroller sürecini düzenleyebilmek.
|
-
|
13
|
Kayıt ve raporlama faaliyetlerini yürütebilmek.
|
2
|
14
|
Sektörlere yönelik spesifik bilgi sağlayabilmek.
|
-
|
15
|
İş Sağlığı ve Güvenliği Alanında Tekniker Seviyesinde Mevzuat Bilgisine Sahip Olmak
|
2
|