Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İletişimde temel kavramlar. İletişitim çeşitleri düzeyleri, iletişim türleri.
|
K1
|
2
|
Konuşma, dinleme, anlama ve anlaşma.
|
K1
|
3
|
Tanışma, diyalog, tartışma, danışma, istişare, müşavere, muhabbet.
|
K1
|
4
|
İletişim planları.
|
K1
|
5
|
Kişisel iletişim algısı. İletişim döngüsü.
|
K1
|
6
|
İzlenim ve imaj. Algılama. Empatik iletişim.
|
K1
|
7
|
Sözlü ve sözsüz iletişim. Konuşmada üslup, tarz.
|
K1
|
8
|
Kelamın dört unsuru, mütekellim, muhatap, maksat ve makam.
|
K1
|
9
|
Beden dili. Selamlaşma, duruş, bakış, mimik, mesafe alanı.
|
K1
|
10
|
Dinleme türleri. Aktif - pasif dinleme, etkin dinleme.
|
K1
|
11
|
Soru sorma ve yanıt verme. Dinleme türleri.
|
K1
|
12
|
İletişimde yazışma teknikleri. Toplum önünde konuşma ve hitabet. Diksiyon ve sözel iletişim becerileri.
|
K1
|
13
|
Tavır ve davranışlarda ahenk. Kurumsal iletişim. Yetişkin eğitimi. İletişimde örf, adet, edep, adap.
|
K1
|
14
|
Saygı ve nezaket kuralları. Giyim, tarz, kıyafet. Adab-ı muaşeret ve protokol kuralları.
|
K1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ercüment N. DİZDAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Seçil AYANOĞLU
|
Kaynaklar
|
K1. Dizdar, E. N., Mühendislik Etiği, 2010, KKU, 450 sf.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Dizdar, E. N., Mühendislik Etiği, 2013, İstanbul Üniversitesi, 350 sf.
YK2. Dizdar, E. N., Konuşma ve Sunum I, 2010. 450 sf.
YK3. Dizdar, E. N., Konuşma ve Sunum II, 2011. 450 sf.
|
Dersin Amacı
|
İletişimdeki üslup ve tarz hatalarının giderilmesi. Muhatabın ahvaline uygun iletişim tekniğinin seçilmesi. Empati kabiliyetinin geliştirilmesi. Adab-ı muaşeret hususlarına ve protokol ve nezaket kurallarına uyulması.
|
Dersin İçeriği
|
İletişimde temel kavramlar. İletişim çeşitleri düzeyleri, iletişim türleri. Konuşma, dinleme, anlama ve anlaşma. Tanışma, diyalog, tartışma, danışma, istişare, müşavere, muhabbet. İletişim planları. Kişisel iletişim algısı. İletişim döngüsü. İzlenim ve imaj. Algılama. Empatik iletişim. Sözlü ve sözsüz iletişim. Konuşmada üslup, tarz. Kelamın dört unsuru, mütekellim, muhatap, maksat ve makam. Beden dili. Selamlaşma, duruş, bakış, mimik, mesafe alanı. Dinleme türleri. Aktif - pasif dinleme, etkin dinleme. Soru sorma ve yanıt verme. Dinleme türleri. İletişimde yazışma teknikleri. Toplum önünde konuşma ve hitabet. Diksiyon ve sözel iletişim becerileri. Tavır ve davranışlarda ahenk. Kurumsal iletişim. Yetişkin eğitimi. İletişimde örf, adet, edep, adap. Saygı ve nezaket kuralları. Giyim, tarz, kıyafet. Adab-ı muaşeret ve nezaket ile protokol kuralları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Üretim süreçlerini analiz ederek çalışma ortamında oluşabilecek iş güvenliği risklerini tanımlayabilme ve değerlendirme becerisine sahip olmak.
|
-
|
2
|
Takım ruhu ile çalışabilme yeteneğini geliştirme.
|
3
|
3
|
En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma.
|
-
|
4
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma
|
-
|
5
|
İşçi sağlığı ve iş güvenliği hakkında hukuki ve mesleki açıdan muhakeme becerisi kazanma
|
2
|
6
|
İş Güvenliği malzemelerini, uyarı ve tehlike işaret ve levhalarını tanımak, özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak ve amacına uygun kullandırma yetkinliğine sahip olmak.
|
-
|
7
|
İş güvenliği eğitimleri planlama ve uygulama becerisine sahip olmak.
|
-
|
8
|
Toplumla iletişim kurma becerisi kazanma.
|
4
|
9
|
İş güvenliği ve sağlığına yönelik ölçüm teknikleri ve metotları hakkında yeterli bilgiye sahip olmak.
|
-
|
10
|
İşçi sağlığının korunabilmesi ve oluşabilecek meslek hastalıklarının engellenebilmesi için alınması gereken temel önlemler hakkında bilgi sahibi olmak.
|
-
|
11
|
Ekip çalışmasına yatkın, sorumluluk alma özgüveni olan, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme becerisini kazanmak
|
2
|
12
|
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili periyodik kontroller sürecini düzenleyebilmek.
|
-
|
13
|
Kayıt ve raporlama faaliyetlerini yürütebilmek.
|
3
|
14
|
Sektörlere yönelik spesifik bilgi sağlayabilmek.
|
-
|
15
|
İş Sağlığı ve Güvenliği Alanında Tekniker Seviyesinde Mevzuat Bilgisine Sahip Olmak
|
-
|