Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Grup Nedir?
|
K1 Bölüm 11-32
|
2
|
Grup Süreçleri
|
K1 Bölüm 35-54
|
3
|
Liderlik Teorileri ve Stilleri I
|
K1 Bölüm 57-68
|
4
|
Liderlik Teorileri ve Stilleri II
|
K1 Bölüm 71-80
|
5
|
Sportif Faaliyetlerde Grup Dinamiği
|
K1 Bölüm 82-108
|
6
|
Sportif Faaliyetlerde Grup Dinamiği Oluşturma Yöntemleri I
|
K1 Bölüm 111-144
|
7
|
Sportif Faaliyetlerde Grup Dinamiği Oluşturma Yöntemleri II
|
K1 Bölüm 147-174
|
8
|
Grup dinamiği ve sportif performans I
|
K1 Bölüm 177-212
|
9
|
Grup Dinamiği Ve Sportif Performans II
|
K1 Bölüm 215-240
|
10
|
Kişisel Gelişim İçin Bir Grup Yaşantısı Geçirme I
|
K1 Bölüm 243-338
|
11
|
Kişisel Gelişim İçin Bir Grup Yaşantısı Geçirme II
|
K1 Bölüm 341-384
|
12
|
Grup Yönetim Deneyimi
|
K1 Bölüm 387-452
|
13
|
Çok amaçlı ve her türlü alanda yapılabilecek koordinasyon örnekleri
|
K1 Bölüm 455-516
|
14
|
Yıl sonu dersin kazanımları
|
K1 Bölüm 14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Oğuzhan ACIBUNAR
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Oğuzhan Acıbunar
|
Ders Yardımcıları
|
Öğretim Görevlisi Sedat BARUTÇU
|
Kaynaklar
|
K1, Demirci A., Demirci E., Demirci N., Oyunlarla Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi, Nobel Yayınları, Ankara 2013
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı sporda liderliğin önemini tanıtmak, sporda liderlik teorileri hakkında öğrencileri bilgilendirmek ve grup dinamikleri açısından sporda liderliğin grup içinde oynadığı rol ve fonksiyonları değerlendirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Grup Nedir, Grup Süreçleri, Liderlik Teorileri ve Stilleri, Liderlik Teorileri ve Stilleri, Sportif Faaliyetlerde Grup Dinamiği, Sportif Faaliyetlerde Grup Dinamiği Oluşturma Yöntemleri, Grup Dinamiği Ve Sportif Performans, Kişisel Gelişim İçin Bir Grup Yaşantısı Geçirme, Grup Yönetim Deneyimi, Yıl sonu dersin kazanımları ( FeedBack)
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sivil savunma ve itfaiyecilikte kullanılan araç gereç ve malzemelerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olabilir, ekipmanın operasyonlarda kullanım şekillerini öğrenebilir ve olay sonrası bakım ve temizliğini yapar.
|
-
|
2
|
Sivil savunma ve itfaiyecilikte tehlikeli kimyasal maddeler hakkında bilgi sahibi olabilir, numune toplama kitlerini kullanabilir ve bu maddelere karşı müdahale organizasyonlarını yönetir.
|
-
|
3
|
En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma
|
-
|
4
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma
|
-
|
5
|
Sivil savunma ve itfaiyecilikte afet ve acil durumlar öncesinde gerekli planları hazırlayabilir, esnasında kısa sürede müdahale organizasyonlarını yönetebilir, sonrasında ise hasar tespit çalışmalarını yapabilir. Olay yeri inceleme yöntemlerini kullanarak olayın çıkış sebeplerini belirleyebilir ve rapor hazırlayabilir.
|
3
|
6
|
İtfaiyenin temel esasları olan yanma ve yangın bilgisi, ekiplerin kurulumu ve görev dağılımları, yangına müdahale yöntemleri, itfaiye teşkilatının tarihçesi, misyonu, itfaiye eğitimlerinin standartları, itfaiye mevzuat ve yönetmeliklerinin uygulanması, yapılarda proje bilgisini uygulayabilme ve yerinde denetim çalışması gibi konularda beceri sahibi olabilir.
|
-
|
7
|
Sivil savunma ve itfaiyecilikte arama ve kurtarma yöntemlerini öğrenerek, gerekli olan ekipmanın niteliklerini ve doğru kullanım şekillerini öğrenir.
|
2
|
8
|
Hava alanlarında görev yapan hava arama kurtarma ekibinin (ARFF) görev tanımını, standartlarını, çalışma prensiplerini ve operasyon yöntemlerini kullanarak liderlik yapabilir ve olay yerini yönetir.
|
3
|
9
|
Sivil savunma ve itfaiyecilikte görev yapan personelin mesleğin etik kurallarını öğrenme, kişisel yeterlilik, fiziksel güce sahip olma ve ekip ruhunun önemini kavrar.
|
3
|
10
|
İtfaiyecilikte spesifik nitelik taşıyan orman yangınları, deniz yangınları ve endüstriyel yangınlar hakkında bilgi sahibi olmak, bu tür yangınlara karşı operasyon bilgisine sahip olabilir, olayı ve müdahale ekiplerini yönetir.
|
3
|
11
|
Sivil savunma ve itfaiyecilikte gerekli olan fiziksel yeterliliği kazanabilir, grup içi dinamizmi sağlayabilir ve bulunduğu coğrafyayı doğru analiz eder.
|
3
|
12
|
Afet ve acil durumlarda harita ve kroki okuyabilir, pusulayı etkin kullanır.
|
-
|
13
|
Afet ve acil durum yönetimi hakkında bilgi sahibi olabilir. Etkili bir iletişim becerisi kazanarak olay yerine müdahale çalışmalarına liderlik edebilir ve grup içerisinde etkin çalışır.
|
3
|
14
|
Afet ve acil durumlarda temel ilk yardım uygulamalarını etkin bir şekilde kullanabilir ve karşılaşacağı psikolojik durumları doğru yönetir.
|
3
|
15
|
Temel hukuki bilgiye ve mevzuat bilgisine sahip olabilir ve bunları kullanır.
|
-
|