ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Beden Eğitimi ve Genel Cimnastik I SSİ111 GÜZ 1+2 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Spor yapan Bireylerde ki fiziksel değişimi geliştirir.
    2-Cimnastik Kavramını tanır.
    3-Cimnastik ile Temel Motorik Özelliklerin Gelişimini Sağlar.
    4-Özgüven kazanmasını ve çevresine faydalı olma bilinci oluşturur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 2011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Beden Eğitimi Temel Kavramları Düzen Alıştırmaları ve Temel Motorik özelliklerin geliştirilmesi. K1 7-17
    2 Temel Cimnastik Hareketlerinin Öğretimi I K1 29-57
    3 Temel Cimnastik Hareketlerinin Öğretimi II K1 29-57
    4 Temel Motorik Hareketler İçin Kas İçi Koordinasyon Gelişimi I YK2 40 -48
    5 Temel Motorik Hareketler İçin Kas İçi Koordinasyon Gelişimi II YK2 49- 94
    6 Öğrenilen Cimnastik Hareketlerinin Tekrar ve Boş Zamanlarda Uygulanma Yöntemleri YK1 165-176
    7 Öğrenme kuramları ışığında hareket, beden eğitimi ve spor öğretimi YK1 119-160
    8 Eğitim ilkeleri ve hareket, beden eğitimi ve spor öğretimi YK1165-172
    9 Kalp Damar Hastalıkları İçin Cimnastik Egzersizleri K1 17-29
    10 Beden eğitimi ve spor öğretimi programları YK1 293-333
    11 Temel Beden Eğitimi Duruşları ve devinim hareketleri YK2 40 -95
    12 Cimnastik Ve Anaerobik Antrenman I YK2 40-95
    13 Cimnastik Ve Anaerobik Antrenman II YK2 40 - 95
    14 Hareketsiz Yaşamın Sakıncaları Ve Düzenli Sporun İnsan Yaşamına Etkisi K1-YK1 145 - 164
    Ön Koşul -----
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Oğuzhan ACIBUNAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğretim Görevlisi Sedat Barutçu
    Kaynaklar K1, Suveren S., Suveren S., Artistik Cimnastik Öğretim Metotları, (2010) Gazi Kitapevi, Ankara
    Yardımcı Kitap YK1, Sezen M, Hazar M., Genel Cimnastik, (2008) Gazi Kitapevi, Ankarav YK2, Nebioğlu, D., Beden Eğitimi Dersinde Örnek Uygulamalar , (2006) Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
    Dersin Amacı Beden Eğitimi ve Sporun temel kavramlarının öğrenilmesi. Sporun bir bilim olarak incelenmesi. Yaşam boyu spor yapmanın öneminin kavranması. Yaşam boyu spor davranışının oluşturulması.
    Dersin İçeriği Spor yapan bireylerdeki fiziksel değişimi kavrayabilme. Cimnastik kavramını tanıyabilme. Cimnastik ile temel motorik özelliklerin gelişimini kavrayabilme. Kendi sağlına karşı duyarlı olabilme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sivil savunma ve itfaiyecilikte kullanılan araç gereç ve malzemelerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olabilir, ekipmanın operasyonlarda kullanım şekillerini öğrenebilir ve olay sonrası bakım ve temizliğini yapar. 2
    2 Sivil savunma ve itfaiyecilikte tehlikeli kimyasal maddeler hakkında bilgi sahibi olabilir, numune toplama kitlerini kullanabilir ve bu maddelere karşı müdahale organizasyonlarını yönetir. -
    3 En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma -
    4 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma -
    5 Sivil savunma ve itfaiyecilikte afet ve acil durumlar öncesinde gerekli planları hazırlayabilir, esnasında kısa sürede müdahale organizasyonlarını yönetebilir, sonrasında ise hasar tespit çalışmalarını yapabilir. Olay yeri inceleme yöntemlerini kullanarak olayın çıkış sebeplerini belirleyebilir ve rapor hazırlayabilir. -
    6 İtfaiyenin temel esasları olan yanma ve yangın bilgisi, ekiplerin kurulumu ve görev dağılımları, yangına müdahale yöntemleri, itfaiye teşkilatının tarihçesi, misyonu, itfaiye eğitimlerinin standartları, itfaiye mevzuat ve yönetmeliklerinin uygulanması, yapılarda proje bilgisini uygulayabilme ve yerinde denetim çalışması gibi konularda beceri sahibi olabilir. 2
    7 Sivil savunma ve itfaiyecilikte arama ve kurtarma yöntemlerini öğrenerek, gerekli olan ekipmanın niteliklerini ve doğru kullanım şekillerini öğrenir. 1
    8 Hava alanlarında görev yapan hava arama kurtarma ekibinin (ARFF) görev tanımını, standartlarını, çalışma prensiplerini ve operasyon yöntemlerini kullanarak liderlik yapabilir ve olay yerini yönetir. -
    9 Sivil savunma ve itfaiyecilikte görev yapan personelin mesleğin etik kurallarını öğrenme, kişisel yeterlilik, fiziksel güce sahip olma ve ekip ruhunun önemini kavrar. 4
    10 İtfaiyecilikte spesifik nitelik taşıyan orman yangınları, deniz yangınları ve endüstriyel yangınlar hakkında bilgi sahibi olmak, bu tür yangınlara karşı operasyon bilgisine sahip olabilir, olayı ve müdahale ekiplerini yönetir. -
    11 Sivil savunma ve itfaiyecilikte gerekli olan fiziksel yeterliliği kazanabilir, grup içi dinamizmi sağlayabilir ve bulunduğu coğrafyayı doğru analiz eder. 4
    12 Afet ve acil durumlarda harita ve kroki okuyabilir, pusulayı etkin kullanır. -
    13 Afet ve acil durum yönetimi hakkında bilgi sahibi olabilir. Etkili bir iletişim becerisi kazanarak olay yerine müdahale çalışmalarına liderlik edebilir ve grup içerisinde etkin çalışır. 2
    14 Afet ve acil durumlarda temel ilk yardım uygulamalarını etkin bir şekilde kullanabilir ve karşılaşacağı psikolojik durumları doğru yönetir. 2
    15 Temel hukuki bilgiye ve mevzuat bilgisine sahip olabilir ve bunları kullanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster