ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Küresel Çevre Sorunları ve Politikaları AYH217 GÜZ 3+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenci küresel çevre sorunlarını tanımlar
    2-Uluslararası ölçekte çevre sorunlarının nedenlerini çok boyutlu analiz eder
    3-Uluslararası ölçekte gerçekleştirilen çevre politikalarını araştırır
    4-Ekonomi, kalkınma ve çevre sorunları arasındaki ilişkiyi analiz eder
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)50188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   88
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,93 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Küreselleşme, küresel çevre sorunları ve politika tanımları K1, K2
    2 Çevre hakkı ve çevre etiği kavramları K1, K2
    3 Küresel çevreye etki eden faktörler K1, K2
    4 Çevre sorunlarının ortaya çıkışı ve iklim değişikliği K1, K2
    5 Çevre sorunlarının ulusal ve uluslararası boyutu K1, K2
    6 Küreselleşmenin neden olduğu sorunlar -1 K1, K2
    7 Küreselleşmenin neden olduğu sorunlar -2 K1, K2
    8 Küresel çevre politikalarının ortaya çıkışı K1, K2
    9 Küresel çevre politikalarının araçları K1, K2
    10 Ulusal ve uluslararası ölçekte çevre politikaları-1 K1, K2
    11 Ulusal ve uluslararası ölçekte çevre politikaları-2 K1, K2
    12 Ulusal ve uluslararası ölçekte çevre politikaları-3 K1, K2
    13 Ulusal ve uluslararası ölçekte çevre kuruluşları K1, K2
    14 Ekonomi, kalkınma ve küresel çevre sorunları arasındaki ilişki K1, K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğr. Üyesi Seda ERKAN BUĞDAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Bozkurt, Y. (2016). Avrupa Birliği`ne uyum sürecinde Türkiye`de çevre politikalarının dönüşümü Çevre sorunları ve politikaları. Ekin Basım Yayın Dağıtım s:283, Bursa. K2. Kaplan, A., (1999). Küresel Çevre Sorunları ve Politikaları. Mülkiyetler Birliği Vakfı Yayınları Tezler Dizisi:3, s:212, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Kaya, Y., Kaya, S. (2011). Uluslararasi Rejim Türleri: Çevre Rejimleri ve Etkinliği Üzerine Bir Değerlendirme. Paradoks: The Journal of Economics, Sociology & Politics, 7(2). YK2. Kaypak, Ş. (2014). Çevre Sorunlarının Çözümünde Küresel Çevre Politikaları. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (31), 17-34.
    Dersin Amacı Bu ders kapsamında öğrencilerin küresel çevre sorunlarını ve politikalarını öğrenmeleri ve bu hususta farkındalık kazanmaları, ayrıca çevre bilincinin gelişmesi amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği Küreselleşme, küresel çevre sorunları ve politika tanımları, çevre hakkı ve çevre etiği kavramları, küresel çevreye etki eden faktörler, çevre sorunlarının ortaya çıkışı ve iklim değişikliği, çevre sorunlarının ulusal ve uluslararası boyutu, küreselleşmenin neden olduğu sorunlar, küresel çevre politikalarının ortaya çıkışı, küresel çevre politikalarının araçları, ulusal ve uluslararası ölçekte çevre politikaları ve ilgili kuruluşlar, ekonomi, kalkınma ve küresel çevre sorunları arasındaki ilişkiler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olur. 3
    2 Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrar. -
    3 Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. -
    4 Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip eder ve yeterli düzeye ulaşmış olur. -
    5 Yaban hayatının orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanır. -
    6 Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunur. -
    7 Türkiye nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olur. -
    8 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    9 Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olur. -
    10 Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır. -
    11 Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrar. 4
    12 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. -
    13 Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur. 4
    14 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. -
    15 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster