ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Biyocoğrafya AYH111 GÜZ 2+0 Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Biyocoğrafya kavramını ve tarihçesini hatırlar
    2-Yeryüzündeki ve Türkiye`deki biyocoğrafik bölgeleri bilir ve arazi çalışmasında tanımlar
    3-Biyolojik çeşitliliğin ve endemizm yoğun olduğu bölgeler hakkında bilgi sahibi olur ve arazi çalışmasında bu duruma göre araştırma yapar
    4-Türlerin dünya üzerinde ve Türkiye`deki yayılışını bilerek bulunduğu coğrafyada tür çeşitliliğini anahatlarıyla gösterir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   60
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Biyocoğrafyanın temel kavramları K1 Bölüm 1
    2 Biyocoğrafyanın tarihçesi K1 Bölüm 1
    3 Biyocoğrafik bölgelerin tanımı K1 Bölüm 11
    4 Tarihsel biyocoğrafya K1 Bölüm 1
    5 Ekolojik biyocoğrafya K1 Bölüm 3
    6 Dispersal ve vikaryant K1 Bölüm 8
    7 Bitki biyocoğrafyası K1 Bölüm 3
    8 Hayvan biyocoğrafyası K1 Bölüm 11
    9 Endemizm K1 Bölüm 8
    10 Türkiye`nin bitki biyocoğrafyası K2 Bölüm 8
    11 Türkiye`nin hayvan biyocoğrafyası K2 Bölüm 6
    12 Türkiye`nin hayvan biyocoğrafyası - 2 K2 Bölüm 6
    13 Biyolojik sıcak noktalar K1 Bölüm 5
    14 Klimatoloji K1 Bölüm 12
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Kubilay Toyran
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Cox C.B., Moore P.D. & Ladle R.J. (2016). Biogeography ? An Ecological and Evolutionary Approach. (9th Ed.). Wiley Blackwell Publishing, New Jersey. K2. Akman Y., Düzenli A., & Güney K. (2005) Biyocoğrafya (1.Baskı), Palme Yayıncılık, Ankara. Atabay Düzenli - Kerim Güney
    Yardımcı Kitap Ders Notları
    Dersin Amacı Biyocoğrayfa bilim dalı içerisinde yer alan tüm kavramların anlatılması sonucunda, Türkiye`de yapacağı çeşitli arazi çalışmalarında bölge hakkındaki populasyon ve komünite düzeyinde bilgiye sahip olmasını amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Biyocoğrafyanın tarihçesi ve bu bilimin alt dalları, alem düzeyinde türlerin dünya ve Türkiye üzerinde yayılışı, dispersal,vikaryant, endemizm ve sıcak noktalar kavramları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olur. 5
    2 Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrar. 4
    3 Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. 4
    4 Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip eder ve yeterli düzeye ulaşmış olur. -
    5 Yaban hayatının orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanır. 3
    6 Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunur. 4
    7 Türkiye nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olur. 5
    8 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    9 Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olur. -
    10 Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır. -
    11 Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrar. -
    12 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. -
    13 Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur. -
    14 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. -
    15 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster