ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yaban Hayatı Envanter Teknikleri-1 AYH203 GÜZ 2+2 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Düzenli envanteri yapılan türleri tüm ekolojik özellikleriyle tanımlar
    2-Bitki ve küçük memelilerde transekt yöntemini uygular
    3-Yarasa ve kuşlarda sayım ve envanter çalışmasını uygular
    4-Büyük memelilerdeki envanter yöntemlerini sıralar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)414
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)35188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011212
    Arazi çalışması 511414
    Toplam İş Yükü(Saat)   94
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,13 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Envanter kavramı K1 Bölüm 2
    2 Düzenli envanteri yapılan kuş türleri-1 K3
    3 Düzenli envanteri yapılan kuş türleri-2 K3
    4 Envanteri yapılan küçük memeliler K2
    5 Envanteri yapılan küçük memeli türler K2
    6 Düzenli envanteri yapılan büyük memeli otçul türler-1 K2
    7 Düzenli envanteri yapılan büyük memeli otçul türler-2 K2
    8 Düzenli envanteri yapılan büyük memeli etçil türler-1 K2
    9 Düzenli envanteri yapılan büyük memeli etçil türler-2 K2
    10 Bitkilerde transekt ile örnekleme yöntemi K1 Bölüm 4
    11 Küçük memelilerde transekt ile örnekleme yöntemi K1 Bölüm 10
    12 Yarasalarda örnekleme yöntemi K1 Bölüm 10
    13 Kuşlarda envanter yöntemleri-1 K1 Bölüm 9
    14 Kuşlarda envanter yöntemleri-2 K1 Bölüm 9
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Ali Onur Sayar
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Tarkan Yorulmaz
    Kaynaklar R1 Sutherland, W. J. (2006). Ecological census techniques: A handbook.Cambridge University Press, UK R2 Turan, N., (1984). Türkiye?nin Av ve Yaban Hayvanları ? Memeliler, Ongun Kardeşler Matbaacılık Sanayi, Türkiye. R3 Porter R.F., ChristensenS., and P. Schiermacker-Hansen (2004). Türkiye ve Ortadoğu`nun Kuşları. Devbelgesel Yay., Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Düzenli envanteri yapılan yaban hayvanlarının tanıtılması ve doğada envanteri için kullanılan tekniklerin öğretilmesi
    Dersin İçeriği Envanter ve sayım kavramları, envanteri yapılan türleri tanıtma, türlere ait direk ve dolaylı yöntemleri bilme, envanter yöntemleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olur. 3
    2 Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrar. 1
    3 Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. 3
    4 Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip eder ve yeterli düzeye ulaşmış olur. 1
    5 Yaban hayatının orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanır. -
    6 Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunur. -
    7 Türkiye`nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olur. 3
    8 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    9 Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olur. 4
    10 Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır. -
    11 Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrar. -
    12 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. 3
    13 Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur. -
    14 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. -
    15 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster