ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yaban Hayatı-İnsan Çatışması AYH208 BAHAR 3+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaban hayatı-insan çatışması kavramını tanımlar
    2-Çatışmaya karşı önlemler alıp, bunlara yönelik uygulamalar yapar
    3-Dünyada yapılan öne çıkan çatışma önleyici örnek çalışmaları sıralar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)818
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yaban hayatı insan çatışması tanımı K1 Bölüm 1
    2 Yaban hayatı insan çatışmasının dünyadaki durumu K1 Bölüm 6
    3 Yaban hayatı insan çatışmasının Türkiye`deki durumu K3
    4 Yaban hayatı insan çatışmasının Türkiye`deki durumu K3
    5 Çatışmaya sebep olan etmenler-1 K2 Bölüm 3
    6 Çatışmaya sebep olan etmenler-2 K2 Bölüm 3
    7 Çatışmaya sebep olan türler-1 K2 Bölüm 2
    8 Çatışmaya sebep olan türler-2 K2 Bölüm 2
    9 Çatışmaya sebep olan türler-3 K2 Bölüm 2
    10 Yaban hayatı-insan çatışmasında önleyici metodlar-1 K2 Bölüm 3
    11 Yaban hayatı-insan çatışmasında önleyici metodlar-2 K2 Bölüm 3
    12 Yaban hayatı-insan çatışmasının yönetiminde örnek uygulamalar-1 K1 Bölüm 9
    13 Yaban hayatı-insan çatışmasının yönetiminde örnek uygulamalar-2 K1 Bölüm 11
    14 Elektro-şoklu çit sistemleri K2 Bölüm 1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Kubilay TOYRAN
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Kubilay Toyran

    Ders Yardımcıları Doç. Dr. Tarkan YORULMAZ
    Kaynaklar K1 Frank B., Glikman J., Marchini S., (2019). Human-Wildlife Interactions: Turning Conflict into Coexistence 1st Edition. Cambridge University Press. UK K2 Decker D.J., Lauber B.T. and William F. Siemer W.F. (2002). Human-Wildlife Conflict Management. Northeast Wildlife Damage Management Research and Outreach Cooperative, USA. K3 DKMP Publications
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Hem dünya genelinde hem de Türkiye`de önemli bir sorun olan yaban hayatı ve insan toplumları arasındaki çatışmayı ele almaktadır. Bu çatışmanın ortaya çıkma sebeplerini ve sonuçlarını tartışarak, önlemek için uygulanabilecek yöntemleri inceler. Gerek ekonomik gerekse manevi hasarlara yol açan yaban hayatı-insan çatışmasının başarılı bir şekilde yönetimi için dikkat edilmesi gereken hususlara yoğunlaşmaktadır.
    Dersin İçeriği Yaban hayatı-insan çatışmasının dünyadaki ve Türkiye`deki durumu; çatışmaya yol açan etmenler ve türler; çatışmanın teşhisi, değerlendirilmesi ve alınması gereken önlemler; çatışmayı önleyici metotlar, elektro şoklu çit sistemleri; Türkiye`de öne çıkan çatışma nedenleri ve kaynak olan türler; yaban hayatı-insan çatışmasının yönetimi ve bu konudaki örnek uygulamalar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olur. -
    2 Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrar. -
    3 Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. -
    4 Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip eder ve yeterli düzeye ulaşmış olur. -
    5 Yaban hayatının orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanır. 3
    6 Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunur. -
    7 Türkiye nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olur. 3
    8 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    9 Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olur. -
    10 Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır. 4
    11 Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrar. 3
    12 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. -
    13 Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur. -
    14 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. -
    15 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster