Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yaban hayatında gece ve gündüz aktivitesi arasındaki farklar, karanlığın canılara sağladığı avantaj ve dezavantajlar
|
K1 Bölüm 2
|
2
|
Canlılar neden sadece gece aktiftirler. Canlılarda gece ve gündüz aktif olmayı belirleyen faktörler
|
K1 Bölüm 10-11
|
3
|
Gece aktif olan türlerde meydana gelen adaptasyonlar
|
K1 Bölüm 4-10-11 ; K2 Bölüm 3-5
|
4
|
Balıklar ve karanlıkla ilşkileri, karanlıkta balık davranışları, karanlığa uyum adaptasyonları
|
K1 Bölüm 4-11; K2 Bölüm 3-4-5
|
5
|
Amfibi türleri ve karanlıkla olan ilişkileri, amfibilerde karanlık uyum adaptasyonları
|
K1 Bölüm 4-11 ; K2 Bölüm 3-4-5
|
6
|
Sürüngen türleri, karanlıkla ilişkileri, karanlığa uyum adaptasyonları
|
K1 Bölüm 4 -11; K2 bölüm 3-4-5
|
7
|
Kuş türleri, karanlıkla olan ilşkileri ve karanlığa uyum adaptasyonları
|
K1 Bölüm 4-11; K2 Bölüm 3-4-5
|
8
|
Memeli türlerinde gece aktivitesi, gece aktif memelilerde adaptasyonlar
|
K1 Bölüm 14-15-4; K2 Bölüm 3-4-5
|
9
|
Böcekçil fareler, karanlık adaptasyonları, beslenmeleri ve gizlenmeleri
|
K1 Bölüm 4-11; K2 Bölüm 3-4-5
|
10
|
Yarasalar, karanlıkla ilşkileri, beslenme davranışları, karanlık uyumları
|
K1 Bölüm 4-11; K2 Bölüm 3-4-5
|
11
|
Kemirgen türler, karanlık uyum adaptasyonları
|
K1 Bölüm 4; K2 Bölüm 3-4-5
|
12
|
Karnivor türlerde karanlık adaptasyonları, gece davranışları
|
K1 Bölüm 4-14-15; K2 Bölüm 3-4-5
|
13
|
İnsan faaliyetlerinin gece aktif türler üzerine etkisi
|
K2 Bölüm 15
|
14
|
Gece arazi çalışmalarında alınması gereken tedbirler
|
K1, K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Mina Cansu Karaer
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Mina Cansu Karaer
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Bolhuis, J. J., & Giraldeau, L. A. E. (2005). The behavior of animals: Mechanisms, function, and evolution. (1st ed.). Blackwell Publishing, Oxford.
K2. Davies, N. B., Krebs, J. R., & West, S. A. (2012). An introduction to behavioral ecology (4th ed.). Wiley-Blackwell Publishing, Chichester.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Goodenough, J., McGuire, B., & Jakob, E. (2009). Perspectives on animal behavior (3rd ed.). John Wiley & Sons, New York.
|
Dersin Amacı
|
Yaban Hayatı kavramında gece karanlıkta bir yaşam olduğu farkındalığını yaratmak, yaban hayatı teknikerlerinin görev yaptıkları sahalarda gece aktif türlerin varlığını tespit edebilmesi ve izleme yöntemlerini başarılı uygulamasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Türlerinin gece aktif olmasını sağlayan faktörler, yaban hayatı türlerinde karanlığa uyum adaptasyonları, Türkiyede gece aktif olan balık, amfibi, sürüngen, kuş ve memeli türleri ve gece davranışları, insan faaliyetlerinin gece yasayan türler üzerine etkisi ve dikkat edilmesi gereken hususlar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olur.
|
2
|
2
|
Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrar.
|
-
|
3
|
Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür.
|
2
|
4
|
Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip eder ve yeterli düzeye ulaşmış olur.
|
-
|
5
|
Yaban hayatının orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanır.
|
-
|
6
|
Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunur.
|
-
|
7
|
Türkiye nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olur.
|
4
|
8
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
9
|
Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|
10
|
Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır.
|
-
|
11
|
Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrar.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
3
|
15
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
3
|