Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tarihte mutfak, yönetimi ve organizasyonu
|
K1 BÖLÜM 1
|
2
|
Temel mutfak üretim bilgisi
|
K1 BÖLÜM 2
|
3
|
Mutfakta temizlik, sağlık, hijyen ve gıda güvenlik sistemleri
|
K1 BÖLÜM 3
|
4
|
Mönü
|
K1 BÖLÜM 4
|
5
|
Beslenme, besin grupları ve beslenmenin önemi
|
K1 BÖLÜM 5
|
6
|
Yiyecek üretim maliyetleri ve yiyecek döngüsü
|
K1 BÖLÜM 6
|
7
|
Uluslararası mutfaklarda kullanılan temel pişirme yöntemleri
|
K1 BÖLÜM 7
|
8
|
Uluslararası mutfaklarda kullanılan et suları/stoklar
|
K1 BÖLÜM 7
|
9
|
Uluslararası mutfaklarda kullanılan temel soslar
|
K1 BÖLÜM 7
|
10
|
Mutfakta kullanılan baharatlar ve otlar
|
K1 BÖLÜM 5
|
11
|
Mutfakta kullanılan ekipman ve araç gereçler
|
K2 BÖLÜM 1
|
12
|
Standart reçeteler ve maliyet kontrolü
|
K2 BÖLÜM 8
|
13
|
Endüstri devrimi ve mutfaklara etkisi
|
K3 BÖLÜM 7
|
14
|
Gastronomide yeni akımlar
|
K3 BÖLÜM 8
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Yakup ÖZTÜRK
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Yakup Öztürk
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1: Gökdemir, A. (2009). Mutfak Hizmetleri Yönetimi (3. Baskı), Ankara: Detay Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
K2: Önçel, S. (2020). Mutfak Hizmetleri Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir.
K3. Yılmaz, H., Dündar Arıkan, A. ( 2019), Gastroromi Tarihi, Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir.
|
Dersin Amacı
|
Mutfakta kullanılan malzemeleri tanımak ve üretim aşamalarının her basamağında yer almaktır. Ayrıca öğrencilerin güncel bilgi ve donanıma sahip olarak konaklama işletmesinin mutfak bölümünü için yeterliğe ulaşmalarının sağlanmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencilerle yüz yüze eğitim şeklinde işlenecek bu dersin içeriğinde Mutfak, Mutfak Örgüt Yapısı, Mutfak Planlama, Mutfakta Kullanılan Araç ve Gereçler, Mutfakta Üretim Aşamaları, Pişirme Yöntemleri, Garnitürler, Soslar ve Mutfak Uygulamaları konuları işlenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
-
|
2
|
İşletme, iktisat ve hukuk alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm işletmeciliği alanında yönetim ve pazarlamaya yönelik stratejileri kavrar.
|
-
|
5
|
Bir turizm (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için gerekli olan uygulamalı ve teorik bilgiye sahip olur.
|
5
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
-
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı kavrar.
|
-
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm işletmeleriyle ilgili temel hukuk bilgisine sahip olur, turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
-
|
9
|
Turizm işletmelerindeki belge düzeni, muhasebe sistemi ile ilgili temel bilgilere sahip olur. Temel matematik bilgisini iş hayatında kullanabilme becerisini kavrar.
|
-
|
10
|
Turizm işletmelerinde (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) maliyet analiz yapabilecek seviyede bilgi sahibi olur.
|
4
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kavrar.
|
-
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
5
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
-
|
15
|
Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur. Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilmeyi kavrar.
|
3
|