Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Turizm İle İlgili Temel Kavramlar
|
K1-BÖLÜM-15
|
2
|
Turizm İle İlgili Temel Kavramlar
|
K1-BÖLÜM-16
|
3
|
Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği İle İlgili Temel Kavramlar
|
K1-BÖLÜM -17
|
4
|
Misafir Hizmetleri ve İletişim
|
K1-BÖLÜM-18
|
5
|
Müşteri Davranışları
|
K1-BÖLÜM-19
|
6
|
Müşteri Davranışları
|
K1-BÖLÜM-20
|
7
|
Müşteri Memnuniyeti
|
K1-BÖLÜM-21
|
8
|
Müşteri Memnuniyeti
|
K1-BÖLÜM-22
|
9
|
Halkla İlişkiler İle İlgili Temel Kavramlar
|
K1-BÖLÜM-23
|
10
|
Halkla İlişkiler İle İlgili Temel Kavramlar
|
K1-BÖLÜM-24
|
11
|
Yiyecek ve İçecek Servis Teknikleri İle İlgili Temel Kavramlar
|
K1-BÖLÜM-25
|
12
|
Yiyecek ve İçecek Servis Teknikleri İle İlgili Temel Kavramlar
|
K1-BÖLÜM-26
|
13
|
Yiyecek ve İçecek Servis Teknikleri İle İlgili Temel Kavramlar
|
K1-BÖLÜM-27
|
14
|
Genel Değerlendirme ve Kapanış
|
K1-BÖLÜM-28
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Seda YAZICI KÖKSAL
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Seda Yazıcı Köksal
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Lawrence J. Z.& Nigel C. (2012). Everyday English for Hospitality Professionals, 1. Baskı, Copmass Publishing Inc.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.Intyre, Ken (2013). English for Tourism Student`s Workbook
|
Dersin Amacı
|
Mesleki İngilizce alanında okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerileri göstermek.Türkiye`de ve dünyada turizm ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilecek, istatistiki verileri analiz edebilecek düzeyde genel kavram ve terimlerin öğrenilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencilerle yüz yüze eğitim şeklinde işlenecek bu dersin içeriğinde Turizm İle İlgili Temel Kavramlar, Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği İle İlgili Temel Kavramlar, Misafir Hizmetleri ve İletişim, Müşteri Davranışları, Müşteri Memnuniyeti, Halkla İlişkiler İle İlgili Temel Kavramlar ve Yiyecek ve İçecek Servis Teknikleri İle İlgili Temel Kavramlar konuları işlenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
4
|
2
|
İşletme, iktisat ve hukuk alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm işletmeciliği alanında yönetim ve pazarlamaya yönelik stratejileri kavrar.
|
-
|
5
|
Bir turizm (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için gerekli olan uygulamalı ve teorik bilgiye sahip olur.
|
5
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
-
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
-
|
9
|
Turizm işletmelerindeki muhasebe sistemleri ve belge düzenlerini iş hayatında kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
10
|
Turizm işletmelerinde (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) maliyet analiz yapabilecek seviyede bilgi sahibi olur.
|
-
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır.
|
-
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir.
|
4
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
5
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur.
|
3
|