Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Frühstück im Hotel; Speisen und Getränke benennen; eine Bestellung aufnehmen
|
K1 -SAYFA -34-35
|
2
|
etwas aufs Zimmer bringen
|
K1- SAYFA-36-37
|
3
|
Kurze Wiederhlolung der Themen, Übungsteil
|
K1 -SAYFA -38-44
|
4
|
nachfragen, wenn man jemanden nicht versteht; jemanden am Telefon verbinden
|
K1 -SAYFA -45-47
|
5
|
schriftlich auf eine Reservierungsanfrage antworten; Zeitangaben machen: Datum
|
K1-SAYFA -48-49
|
6
|
sich auf einer Hotel-Webseite orientieren
|
K1- SAYFA- 50
|
7
|
am Telefon Auskunft geben (Zimmer, Zimmerpreise)
|
K1 -SAYFA -51
|
8
|
einen Reiseblog verstehen; erzählen, was man gemacht hat
|
K1 -SAYFA -52-53
|
9
|
Kurze Wiederhlolung der Themen, Übungsteil
|
K1- SAYFA-54-60
|
10
|
etwas empfehlen; einen Vorschlag machen; einen Tisch reservieren
|
K1 -SAYFA- 61-63
|
11
|
auf Beschwerden und Wünsche reagieren
|
K1- SAYFA-64-65
|
12
|
Informationen zum Service im Hotel geben; auf Regeln hinweisen
|
K1 -SAYFA- 66-67
|
13
|
mit Gästen ins Gespräch kommen; über Vergangenes sprechen
|
K1- SAYFA- 68-69
|
14
|
Kurze Wiederhlolung der Themen, Übungsteil
|
K1 -SAYFA- 70-77
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Görevlisi Ebru YEMİŞENÖZÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1.MENSCHEN im Tourismus Deutsch als Fremdsprache A 1. Hueber Verlag
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. MENSCHEN Deutsch als Fremdsprache A 1.1, Kursbuch. Hueber Verlag
YK2. MENSCHEN Deutsch als Fremdsprache A 1.1, Arbeitsbuch. Hueber Verlag
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin Avrupa Dil Portföyü A.1 Düzeyinde iletişim kurabilecek seviyede dil bilgisine sahip olması ve bu ikinci yabancı dili etkin bir şekilde kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencilerle bu dersin içeriğinde Alfabe Tanıtım, Kelime Bilgisi, Kelimeleri Okuma ve Heceleme, Cümle Yapısı, Olumlu ve Olumsuz Cümleler, Sayılar, Saatler, Günler, Aylar ve Mevsimler, Cümle Öğeleri (Özne, Yüklem ve Tümleç), Fiil Çekimleri (Düzenli ve Düzensiz Fiiller) ile Tekil ve Çoğul konuları işlenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
-
|
2
|
İşletme, iktisat ve hukuk alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm işletmeciliği alanında yönetim ve pazarlamaya yönelik stratejileri kavrar.
|
-
|
5
|
Bir turizm (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için gerekli olan uygulamalı ve teorik bilgiye sahip olur.
|
-
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
-
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
-
|
9
|
Turizm işletmelerindeki muhasebe sistemleri ve belge düzenlerini iş hayatında kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
10
|
Turizm işletmelerinde (konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon) maliyet analiz yapabilecek seviyede bilgi sahibi olur.
|
-
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır.
|
-
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir.
|
4
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
3
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur.
|
4
|