CANKIRI KARATEKIN UNIVERSITY Bologna Information System


  • Course Information
  • Course Title Code Semester Laboratory+Practice (Hour) Pool Type ECTS
    Tourist Guiding II REH102 SPRING 3+0 C 5
    Learning Outcomes
    1-Explains current information Tourist Guidance.
    2-Analyzes body language and use visually in Tourist Guidance.
    3-Explains the place and duties of the tourist guide in the tour organization.
    Prerequisites There is not prerequisite for this course.
    Language of Instruction Turkish
    Responsible Assistant Professor Yusuf Ziya AKBAŞ
    Instructors

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Yusuf Ziya Akbaş

    Assistants Lecturers of the department
    Resources R1. Çeşmeci, N. (2018). Tur çeşitleri ve turist rehberliği (1. Baskı). Eser, S., Şahin, S., & Çakıcı, C. (Eds.). Turist rehberliği. Detay Yayıncılık, Ankara.
    R2. Demir, M., Çolakoğlu, O., & Çoşkun, O. İ., Yüksek, G. (2016). Tur planlaması ve yönetimi. O. Emir (ed.), Tur Yönetimi Kavramı ve Önemi (3-21 s). Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
    WS1. İletişim psikolojisi, beden dili ve kullanımı ders notları. (2021). https://avys.omu.edu.tr/storage/app/public/aysu.gul/63209/ileti%C5%9Fim%20psikolojisi%207-8%20%20beden%20dili.pdf Erişim 14 Şubat 2021.
    WS2. Turizm çeşitleri (2021). https://www.ktb.gov.tr/TR-96269/turizm-cesitleri.html Erişim: 14 Şubat 2021.
    M1. Kunt, S. (2021). Covid-19 Pandemisinin Turizme Etkisi Konusunda Yapılan Çalışmaların Carrot² Analizi ile Değerlendirilmesi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 30-47.
    M2. Örnek, N., & Avcı, N. (2019). Turist rehberlerinin duygusal zeka ile rehberlik stilleri ilişkisi. Journal of Yaşar University, 14(56), 536-548.
    M3. Dursun, M. T., & Cankül, D. (2020). Turist rehberlerinin kullandığı bilgi kaynaklarının belirlenmesi (Identifying of. journal of tourism and gastronomy studies, 8(4), 2603-2620.
    M4. Çınar, B., & Toksöz, D. (2020). Turist rehberliğinde hikayeleştirme ve mekanların tüketimi. Turist Rehberliği Dergisi (TURED), 3(1), 1-17.
    M5. Temizkan, R., & Hilmi, A. R. (2017). Turist rehberlerine yönelik e-şikâyetlerin analizi. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (64), 273-285.
    M6. Gürsoy, H., & Karaman, S. (2019). Profesyonel turist rehberlerinin kişisel gelişimi ve mesleki donanımı üzerine bir araştırma. Turist Rehberliği Dergisi (TURED), 2(2), 88-103.
    M7. Büyükkuru, M., & Aslan, Z. (2015). Turist rehberlerinin iletişim becerilerinin turistlerin tur deneyimi üzerine etkisi: Nevşehir ilinde bir araştırma. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(34).
    T1. Çorman, G. (2018). Turist rehberliğinde foodie özelliğinin önemi (Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
    Supplementary Book SR1. Çolakoğlu, O.E., Efendi, E. ve Epik, F. (2017). Tur Yönetimi ve Turist Rehberliği (5. Baskı). Detay Yayıncılık, Ankara.
    Goals To teach the current knowledge about the tourist guiding within the framework of conceptual and practical research.
    Content In this course; tourist guidance , the relationship of tourist guides with emotional intelligence and guidance styles, information sources used by tourist guides, storytelling and consumption of places, analysis of e-complaints for tourist guides, body language and use, tour management, features, types, elements involved in the tour, the most widely applied in Turkey examples tour, personal development and professional equipment and importance of the subject property foodie tourist guide in the tourist guides will be processed.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster