ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dinler Tarihi I REH401 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eski Mezopotamya ve Anadolu dinlerini hatırlar.
    2-Günümüz dünyasında dinler coğrafyası ile yaşayan dinleri sentezler.
    3-Dinler tarihinin önemini ayırt eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 2012020
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   129
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,3 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dinler Tarihinin Konusu, Metodu ve Din Bilimleri Arasındaki yeri K1-BÖLÜM -1 ve K3-BÖLÜM -1
    2 Dinler Tarihinin Önemi ve Dinler Tarihinin Gelişim Süreci K1-BÖLÜM -1 ve K3-BÖLÜM -1
    3 Eski Mezopotamya ve Anadolu Dinleri K2-BÖLÜM -2
    4 Günümüz Dünyasında Dinler Coğrafyası K1-BÖLÜM -2
    5 Geleneksel Türk Dini ve Halk İnanışları K1-BÖLÜM -10 ve K3- BÖLÜM -7
    6 Dinlerde Kutsal Günler Fenomeni K1-BÖLÜM -12
    7 Dinlerin Ötekine Yaklaşımı K1-BÖLÜM -11
    8 Yahudilik (Tarihsel Süreç)-1 K1-BÖLÜM -3
    9 Yahudilik (Tarihsel Süreç)-2 K3- BÖLÜM 1-5
    10 Yahudilik (İnanç, İbadet ve Gelenekler) K1-BÖLÜM -4
    11 Yahudilerce Kutsal Kabul edilen Dini Mekanlar K4-BÖLÜM -2
    12 Hristiyanlık (Tarihsel Süreç) K1-BÖLÜM -5 ve K3- BÖLÜM -16
    13 Hıristiyanlık (İnanç, İbadet ve Gelenekler) K1-BÖLÜM -6
    14 Hıristiyanlarca Kutsal Kabul edilen Dini Mekanlar K4-BÖLÜM -2
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Araştırma Görevlisi Doktor Sinem KUNT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Araştırma Görevlisi Sema KÜÇÜKALİ UÇANKUŞ
    Kaynaklar K1.Özkan, A. .F., Aras, A., Kurt, A. O., Arık, D., Ünal, M., Eroğlu, A. H., Arslan, H., Yeşilyurt, M., & Günay, N. (2021). Yaşayan dünya dinleri. A. R. Özkan, & K. Polat (ed.), Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Yayını, Erzurum. K2. Topsakal, İ. (2010). Dinler Tarihi, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Ders Notları, İstanbul. K3. Küçük, A., Tümer, G., & Küçük, M. A. (2014). Dinler Tarihi. (4. Baskı). Berikan Yayınevi, Ankara. K4. Küçük, M. A. (2013). İnanç turizmi açısından Türkiye?de dini mekanlar (Yahudilik-Hıristiyanlık Örneği). (1.Baskı). Berikan Yayınevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Eliade, M., & Arslan, L. (2003). Dinler tarihine giriş (1. Baskı) Kabalcı Yayınevi, İstanbul. YK2. Erbaş, A., Gündüz, Ş., Harman, Ö.F., Aydın, F., & Taşpınar, İ. (2019). Yaşayan dünya dinleri. A. Erbaş (ed.), Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayını, Eskişehir. YK3. Tümer, G. (2011). Hıristiyanlıkta ve İslam?da Hz. Meryem. (4. Baskı). Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Dinler Tarihi`nin gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olmak ve geleneksel inançlar ile yaşayan dünya dinlerini tanıtmaktır.
    Dersin İçeriği Yaşayan dünya dinlerini Dinler Tarihi perspektifinden incelemektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. -
    2 İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. -
    3 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. -
    4 Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur. -
    5 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir. -
    6 Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. -
    7 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir. -
    8 Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. -
    9 Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular. -
    10 Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir. -
    11 Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır. 3
    12 Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir. -
    13 Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur. 4
    14 Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. 4
    15 Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster