ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Turizmde İş Ahlakı REH411 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-İş ahlakı ve ilişkili kavramları tanımlar.
    2-Etik kuramlar ve yaklaşımları açıklar.
    3-Turizm sektöründe etik davranış yönetiminin nasıl olduğunu açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Etik ve Ahlak K 2.-BÖLÜM-1 K 3-BÖLÜM-1
    2 Ahlak Felsefesinin Tarihsel Gelişimi K 1-BÖLÜM-1
    3 Etik Teorileri-I K 2.-BÖLÜM-2 K 3-BÖLÜM-2 K 4-BÖLÜM-3
    4 Etik Teorileri-II K 2.-BÖLÜM-2 K 3-BÖLÜM-2 K 4-BÖLÜM-3
    5 Etik Teorileri-III K 2.-BÖLÜM-2 K 3-BÖLÜM-2 K 4-BÖLÜM-3
    6 Türklerde İş Ahlakı ve Ahilik K 1-BÖLÜM -4
    7 Temel Etik İlkeleri K 1-BÖLÜM-5
    8 Etik Türleri-I K 1-BÖLÜM-6
    9 Etik Türleri-II K 1-BÖLÜM-6
    10 Etik Kaynakları K 1-BÖLÜM-7
    11 Etik Standartları (Meslek Standartları) K 1-BÖLÜM-8
    12 Etik Standartları (Kalite Standartları) K 1-BÖLÜM-8
    13 İşletmelerde Yaşanan Etik Sorunlar K 1-BÖLÜM-9
    14 Turizm Sektöründe Örnek Olaylar K 1-BÖLÜM-10
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Gönül GÖKER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün Öğretim Elemanları
    Kaynaklar K1. Akoğlan Kozak, M. ve Güçlü Nergiz, H. (2016). Turizmde Etik Kavramlar İlkeler ve Standartlar K2. AY, Ünal (2003), İşletmelerde Etik ve Sosyal Sorumluluk, 1. Basım, Nobel Kitabevi, Ankara. K3. ARSLAN Mahmut; İş ve Meslek Ahlâkı, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2005 K4. Torlak Ö. ve Dalyan, F. (2012) İşletmelerde Sosyal Sorumluluk ve Etik, Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Turizm Sektöründe ahlaki değerlerin örgüt kültürü ve imajındaki önemi, istenilen ahlaki davranışların ve değerlerin geliştirilmesi programlarının nasıl uygulanabileceği, ahlaki davranışların nasıl denetlenebileceği ve ahlaki değerlerin ihlalinde izlenebilecek yolların neler olabileceğinin öğretilmesi.
    Dersin İçeriği Öğrenciler ile yüz yüze teorik eğitim. Ders içerikleri; Etik, ahlak, Meslek ahlakı, Turizmde etik ve iş ahlakı, ahlak felsefesi konularını kapsamaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 3
    2 İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. -
    3 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. -
    4 Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur. 5
    5 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir. 5
    6 Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. -
    7 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir. -
    8 Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. 5
    9 Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular. -
    10 Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir. -
    11 Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır. -
    12 Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir. -
    13 Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur. -
    14 Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. -
    15 Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster