ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dinler Tarihi II REH402 BAHAR 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Günümüz dünyasında dinler coğrafyası ile yaşayan dinleri sentezler.
    2-Uzak Doğu Dinlerini ayırt eder.
    3-İslam Dini ve Çağdaş dini hareketleri açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 20144
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   129
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,3 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eski Avrupa Dinleri K1-BÖLÜM-2
    2 İskandinav Dinleri K1-BÖLÜM-2
    3 Eski Amerika Dinleri/ Aztek, Maya ve İnkaların Dinleri K1-BÖLÜM-2
    4 Kuzey Amerika (Kızılderili) Yerli Dinleri K1-BÖLÜM-2
    5 HİNDUİZM K2-BÖLÜM-8
    6 CAYİNİZM K2-BÖLÜM-9
    7 BUDİZM-I K3-BÖLÜM-3
    8 BUDİZM-II K3-BÖLÜM-3
    9 SİHİZM K3-BÖLÜM-3
    10 ÇİN VE JAPON DİNLERİ K1-BÖLÜM-4
    11 MECUSİLİK K3-BÖLÜM-5
    12 SABİİLİK K3-BÖLÜM-5
    13 İslam ve Diğer Dinler K2-BÖLÜM-14
    14 Çağdaş Dini Hareketler K2-BÖLÜM-13
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doktor Öğretim Üyesi Sinem KUNT
    Dersi Verenler

    1-)10634 10634 10634

    Ders Yardımcıları Bölümün Öğretim Elemanları
    Kaynaklar K1. Topsakal, İ. (2010). Dinler Tarihi, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Ders Notları, İstanbul.
    K2. Küçük, A., Tümer, G., & Küçük, M. A. (2014). Dinler Tarihi. (4. Baskı). Berikan Yayınevi, Ankara.
    K3.Özkan, A. .F., Aras, A., Kurt, A. O., Arık, D., Ünal, M., Eroğlu, A. H., Arslan, H., Yeşilyurt, M., & Günay, N. (2021). Yaşayan dünya dinleri. A. R. Özkan, & K. Polat (ed.), Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Yayını, Erzurum.
    Yardımcı Kitap YK1. Küçük, M. A. (2013). İnanç turizmi açısından Türkiye`de dini mekanlar (Yahudilik-Hıristiyanlık Örneği). (1.Baskı). Berikan Yayınevi, Ankara.
    YK2. Eliade, M., & Arslan, L. (2003). Dinler tarihine giriş (1. Baskı) Kabalcı Yayınevi, İstanbul.
    YK3. Erbaş, A., Gündüz, Ş., Harman, Ö.F., Aydın, F., & Taşpınar, İ. (2019). Yaşayan dünya dinleri. A. Erbaş (ed.), Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayını, Eskişehir.
    Dersin Amacı Yaşayan dünya dinleri ve çağdaş dini hareketler hakkında tanıtıcı bilgi vermek amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği Eski Avrupa, İskandinavya, Eski Amerika dinleri dahil Hindistan`da, Çin ve Japonya`da yaşayan dinler ile İslam ve Çağdaş dini hareketler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. -
    2 İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. -
    3 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. -
    4 Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur. -
    5 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir. -
    6 Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. -
    7 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir. -
    8 Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. -
    9 Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular. -
    10 Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir. -
    11 Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır. 4
    12 Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir. -
    13 Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur. 5
    14 Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. -
    15 Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster