ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk Tarihi I REH301 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları analiz eder.
    2- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
    3-Toplumsal ve mesleki etik değerleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
    4- Toplumsal ve mesleki etik değerlere uygun davranışları sergiler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler10000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türk Tarihinin Başlangıcı ve Türkistan`ın Coğrafyası YK1-BÖLÜM-1
    2 Büyük Hun İmparatorluğu K1-BÖLÜM-1
    3 I.-II. Göktürk Devletleri K2-BÖLÜM-1
    4 Uygur, Kırgız ve Türgişler. K3-BÖLÜM-1
    5 Diğer Türk Kavimleri. K4-BÖLÜM-1
    6 Doğu Avrupa Türk Kavimleri K5-BÖLÜM-1
    7 Avrupa Hun Devleti K5-BÖLÜM-2
    8 Eski Türklerde Sosyal teşkilat ve Hukuki Yapı K6-BÖLÜM-1
    9 Eski Türklerde Kültürel ve Ekonomik Yapı K6-BÖLÜM-2
    10 İlk Tük- İslam Devletleri K7-BÖLÜM-1
    11 Büyük Selçuklu Devleti YK2-BÖLÜM-1
    12 İlk Türk- İslam Devletlerinde Kültür ve Medeniyet K7-BÖLÜM-2
    13 İlk Türk-İslam Devletlerinde İdari ve Askeri Yapı K7-BÖLÜM-3
    14 İlk Türk İslam Devletlerinde Kültürel Eserlerin Değerlendirilmesi K7-BÖLÜM-4
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doktor Öğretim Üyesi Ekrem Zahid BOYRAZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ögel, Bahaeddin. (2015). Büyük Hun İmparatorluğu Tarihi, C.1, 2, TTK Yayınları, Ankara. K2.Taşağıl, Ahmet. (2003). Gök-Türkler, C.1, TTK Yayınları, Ankara. K3. Çandarlıoğlu, Gülçin. (2004). Uygur Devletleri Tarihi ve Kültürü, Çin Kaynakları ve Uygur Kitabelerine Göre, TDAV, İstanbul. K4. Ögel, Bahaeddin. (1971). Türk Kültürünün Gelişme Çağları, C.1, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul. K5.Ahmetbeyoğlu, Ali. (2001). Avrupa Hun İmparatorluğu, TTK Yayınları, Ankara. K6. Kafesoğlu, İbrahim. (2004), Türk Milli Kültürü, Ötüken Yayınları, İstanbul. K7. Yazıcı, Nesimi. (1992). İlk Türk-İslam Devletleri Tarihi, A.Ü. İlahiyat Fakültesi Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Koca, S. (2003). Türk Kültürünün Temelleri, Ankara: Odes Kütür Yayınları YK2. Koca, S. (2011). Selçuklu Devri Türk Tarihinin Temel Meseleleri, Berikan Yayınevi.
    Dersin Amacı Türk milli kültür temellerinin oluşumuna katkıda bulunan Türk devletlerinin tarihi, kültürel ve sosyal alandaki değerlerini öğrencilere öğretmek ve bunları Turist Rehberliği için kullanabilme becerisini onlara kazandırabilmek
    Dersin İçeriği Türk Tarihinin Başlangıcı ve Türkistan?ın Coğrafyası. Büyük Hun İmparatorluğu. I-II Göktürk Devletleri. Uygur, Kırgız ve Türgişler. Diğer Türk Kavimleri. Doğu Avrupa Türk Kavimleri. Avrupa Hun Devleti Eski Türklerde Sosyal teşkilat ve Hukuki Yapı. Eski Türklerde Kültürel ve Ekonomik Yapı. İlk Tük- İslam Devletleri. Büyük Selçuklu Devleti. İlk Türk- İslam Devletlerinde Kültür ve Medeniyet. İlk Türk-İslam Devletlerinde İdari ve Askeri Yapı İlk Türk İslam Devletlerinde Kültürel Eserlerin Değerlendirilmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. -
    2 İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. -
    3 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. -
    4 Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur. -
    5 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir. -
    6 Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. -
    7 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir. -
    8 Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. -
    9 Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular. -
    10 Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir. -
    11 Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır. 5
    12 Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir. -
    13 Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur. 3
    14 Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. 4
    15 Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster