ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sanat Tarihi I REH303 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarih öncesi ve tarihi çağlarda yaşamış uygarlıkların sanat eserlerini hatırlar.
    2-İslam sanatını değerlendirir.
    3-Türk sanatı ve Avrupa sanatını ayırt eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Anadolu`da Tarih Öncesi ve İlk Çağ Sanatı K1-BÖLÜM 1-YK1
    2 Mezopotamya`da Tarih Öncesi ve İlk Çağ Sanatı K1-BÖLÜM 1-YK2
    3 Eski Mısır Uygarlığı ve Sanatı K1-BÖLÜM 1-YK3
    4 Yunan sanatı K1-BÖLÜM -3
    5 Roma sanatı K1-BÖLÜM -3
    6 Bizans sanatı K1-BÖLÜM -3
    7 İslam sanatı K1-BÖLÜM -5
    8 İspanya ve Kuzeybatı Afrika`da İslam sanatı K1-BÖLÜM -5
    9 Sicilya ve Güney İtalya`da İslam etkileri K1-BÖLÜM -5
    10 Türk sanatı K1-BÖLÜM -6
    11 Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemi mimarisi ve el sanatları K1-BÖLÜM -6-YK1
    12 Avrupa sanatı-1 K1-BÖLÜM -7
    13 Avrupa sanatı-2 K1-BÖLÜM -7
    14 Mimari Miras ve Turizm K2
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doktor Öğretim Üyesi Ekrem Zahid BOYRAZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Gökalp, Z.D., Demir, H., Parla, C., Alp, A.O., Yılmaz, A., Altınsapan, M.E., Gerengi, A., Çöl, N., Alp, S., Ertuğrul, Z., & Küçükhasköylü, N. (2019). Sanat Tarihi. (C.Parla Ed.). (1.Baskı). Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. K2. Kalay, H. A., Şahin, S., & Meriç, S. (2018). Mimari Mirasın Turizme Açılmasının Mimari Mirasın Korunmasına Etkisi: Sanat Tarihi ve Turizm Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 8(1), 65-78. K3. Yılmaz, G., Çavuşoğlu, R., & Kulaz, M. (Eds.). (2019). Arkeoloji ve sanat tarihi araştırmaları: Yapılar, buluntular, müzeler, çizim ve fotoğraflar eşliğinde. (1.Baskı). Hiper yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Gökçe, S. (2016). Lisans düzeyinde turizm rehberliği eğitimi verilen üniversitelerde sanat tarihi eğitiminin mesleki turizm eğitimindeki yerine yönelik bir değerlendirme (Yüksek Lisans Tezi), Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın. YK2. Osipova, Y., & Kazmina, L. (2021). Arts and crafts, decorative and applied arts as a growth driver of educational tourism. In E3S Web of Conferences (Vol. 273, p. 09004). EDP Sciences.
    Dersin Amacı Tarih öncesi çağlardan günümüze kadar Anadolu`da yaşamış olan uygarlık ve toplumların sanatlarını ve bırakmış oldukları değerleri sanatsal boyutlarıyla öğretmek.
    Dersin İçeriği Tarih öncesi dönemden modern çağa kadar Anadolu, Mezopotamya ve Avrupa`da yaşamış uygarlıkların sanat eserlerini kapsamaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. -
    2 İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. -
    3 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. -
    4 Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur. -
    5 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir. -
    6 Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. -
    7 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir. -
    8 Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. -
    9 Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular. -
    10 Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir. -
    11 Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır. 5
    12 Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir. -
    13 Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur. 3
    14 Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. 4
    15 Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster