Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Büyük Selçuklu Devleti
|
YK1-BÖLÜM-1
|
2
|
Türkler Anadolu`ya yerleşmeden önce Anadolu`nun tarihi ve kültürel durumu.
|
K1-BÖLÜM-1
|
3
|
Türkler`in Anadolu`ya yerleşmesi ve Türk-Bizans İlişkileri.
|
K1-BÖLÜM-2
|
4
|
Türkiye Selçuklu Devletinin kuruluşundan yıkılışına kadar siyasi, sosyal ve iktisadi durumu.
|
K1-BÖLÜM-3
|
5
|
Türkiye Selçukluları devrinde Anadolu`da gelişen kültür merkezleri ve kültürel eserler.
|
K1-BÖLÜM-4
|
6
|
Beylikler döneminde Türkiye`de sosyal ve iktisadi hayat.
|
K1-BÖLÜM-5
|
7
|
Doğu ve Güney Doğu Anadolu bölgesinde Ak Koyunlu ve Kara Koyunlu hakimiyeti Dönemi.
|
K1-BÖLÜM-6
|
8
|
Osmanlı Devletinin Kuruluş Dönemi
|
K1-BÖLÜM-7
|
9
|
Osmanlı Devletinin Yükseliş Dönemi
|
K1-BÖLÜM-8
|
10
|
Yükselme döneminde Osmanlılarda kültür, sanat ve edebiyat.
|
K2-BÖLÜM-1
YK2-BÖLÜM-1
|
11
|
Osmanlılarda devlet teşkilatı, iktisadi yapı, sosyal yapı ve gündelik hayat.
|
K2-BÖLÜM-2
YK2-BÖLÜM-2
|
12
|
Tanzimat Dönemi ve sonrasında Osmanlı
|
K1-BÖLÜM-9
|
13
|
Osmanlı Devletinin Yıkılışı
|
K1-BÖLÜM-10
|
14
|
Modern Türkiye`nin Doğuşu
|
K1-BÖLÜM-11
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. İbrahim ONAY
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr İbrahim Onay
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1. Ögel, B. (2017), Türk Devlet Anlayışı, Ötüken Yayınları, İstanbul.
K2. Kafesoğlu, İ. (2004), Türk Milli Kültürü, Ötüken Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Koca, S. (2011), Selçuklu Devri Türk Tarihinin Temel Meseleleri, Berikan Yayınevi.
YK2. Koca, S. (2003), Türk Kültürünün Temelleri, Odes Kütür Yayınları, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Türkiye Türklerinin kültür temellerinin oluşumuna katkıda bulunan Türk devletlerinin tarihi, kültürel ve sosyal alandaki değerlerini öğrenciye aktarmak
|
Dersin İçeriği
|
Türklerin Anadolu`ya Yerleşmeden Önceki Anadolu`nun Tarihi ve Kültürel Durumu; Türklerin Anadolu`ya Yerleşmesi ve Türk- Bizans İlişkileri; Anadolu Selçuklu Devleti Döneminde Siyasi, Sosyal, İktisadi Durum ve Kültürel Merkezler; Beylikler Döneminde Türkiye; Akkoyunlu ve Karakoyunlu Devletleri; Osmanlı İmparatorluğu`nun Kuruluş, Yükselme ve Son Dönemleri; Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemleri; Modern Türkiye`nin Doğuşu.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
5
|
2
|
İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
5
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
-
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
5
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir.
|
-
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
-
|
9
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
3
|
10
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
-
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır.
|
-
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir.
|
2
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
4
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur.
|
-
|