ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sanat Tarihi II REH304 BAHAR 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sanat Tarihi terimlerini açıklar.
    2-Cami, kilise ve müze mimari birimlerini açıklar.
    3-Türk hamam mimarisinin yapısal özelliklerini açıklar.
    4-İran-Hint Sanatı ile Çin ve Japon Sanatını ayırt eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler011212
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   117
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,9 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sanat Tarihi Terminolojisi-1 WS1
    2 Sanat Tarihi Terminolojisi-2 WS1
    3 Sanat Tarihi Terminolojisi-3 WS1
    4 Sanat Tarihi Terminolojisi-4 WS1
    5 Sanat Tarihi Terminolojisi-5 WS1
    6 Sanat Tarihi Terminolojisi-6 WS1
    7 İran ve Hint Sanatı-I K1-BÖLÜM-2
    8 İran ve Hint Sanatı-I K1-BÖLÜM-2
    9 Çin ve Japon Sanatı K1-BÖLÜM-2
    10 Türk Hamam Mimarisinin Yapısal Özellikleri M1
    11 Cami Mimarisinin Yapısal Özellikleri M2
    12 Ayasofya-i Kebir Cami-i`nin İbadete Açılmasının Dünya Basınında Yansımaları ve Turizm Faaliyetlerine Etkisi M3
    13 Yaşayan Kültür Birimleri: Müzeler WS2
    14 Örnek sorular WS1
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ekrem Zahid BOYRAZ
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Ekrem Zahid Boyraz

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Gökalp, Z.D., Demir, H., Parla, C., Alp, A.O., Yılmaz, A., Altınsapan, M.E., Gerengi, A., Çöl, N., Alp, S., Ertuğrul, Z., & Küçükhasköylü, N. (2019). Sanat Tarihi. (C.Parla ed.) (1.Baskı). Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
    M1. Çelik, E., & Aydemir, A. İ, (2018). Türk Hamam Mimarisinin Yapısal ve Mekansal Özellikleri, Kent Akademisi, 11(33), 274-281.
    M2. Sağlıyan-Sönmez, Ö., & Çetin, S . (2020). Farklı Dönemlerde Mimaride Kullanılan Cam Binalar ve Yapısal Özellikleri . İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi , 10 (21) , 45-60.
    M3. Acar, Y. (2020). Ayasofya-i Kebir Cami-i`nin İbadete Açılmasının Dünya Basınında Yansımaları ve Turizm Faaliyetlerine Etkisi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(4), 3396-3407.
    WS1. İslam Sanatlarına Giriş ve Terminoloji, Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Erzurum.
    WS2. Yaşayan Kültür Birimleri: Müzeler, https://www.ekoyapidergisi.org/6467-yasayan-kultur-birimleri-muzeler.html, Erişim: 14 Şubat 2021.
    Yardımcı Kitap YK1. Yıldız, Ş.Ö., & Shahbazzadeh, E. F. (2020). Anadolu Selçuklu Dönemi Mimari Süslemelerinin Çözümlenmesine Yönelik Yeni Bir Yaklaşım. Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, (52), 299-335.
    Dersin Amacı Sanat Tarihi Terminolojisini detaylı bir şekilde öğretmek bunun yanı sıra cami, kilise ve müze mimari birimlerini örneklerle açıklamaktır. İran-Hint ve Çin-Japon Sanatları hakkında tanıtıcı bilgi vermektir.
    Dersin İçeriği Bu dersin içeriğinde Sanat Tarihi Terminolojisi, Çin ve Japon Sanatı, İran ve Hint Sanatı, Türk Hamam Mimarisinin Yapısal Özellikleri, Cami Mimarisinin Yapısal Özellikleri, Ayasofya-i Kebir Cami-i`nin İbadete Açılmasının Dünya Basınında Yansımaları ve Turizm Faaliyetlerine Etkisi, Yaşayan Kültür Birimleri: Müzeler ve Örnek sorular konuları yer almaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. -
    2 İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. -
    3 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. -
    4 Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur. -
    5 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir. -
    6 Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. -
    7 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir. -
    8 Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. -
    9 Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular. -
    10 Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir. -
    11 Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır. 4
    12 Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir. -
    13 Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur. 3
    14 Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. -
    15 Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster