Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Protokol Kavramının Tanımı, anlamı, tarihçesi
Görgü ve Protokol Kavramı
|
K1- BÖLÜM -1
K3- BÖLÜM- 1
|
2
|
Protokol mevzuatı
Protokol İlkeleri ve Türleri
|
K1 -BÖLÜM- 1
K3 -BÖLÜM- 2
|
3
|
Sosyal hayatta ve iş ortamında protokol
|
K1- BÖLÜM- 2
K3 -BÖLÜM- 3
|
4
|
Protokol türleri ve protokol listeleri
|
K1 -BÖLÜM -3
|
5
|
Tören protokolü
|
K1- BÖLÜM -4
|
6
|
Kurumsal protokol etkinlikleri
Toplantı protokolü
Taşıt protokolü
Bayrak protokolü
Konuk ve ziyaret protokolü
|
K1- BÖLÜM -5
|
7
|
Davet ve ziyafet protokolü
|
K1- BÖLÜM- 5
|
8
|
Protokol yazıları ve resmi yazılarda protokol kuralları
Sözlü ve Yazılı İletişimde Protokol
|
K1- BÖLÜM -6
K3 -BÖLÜM -4
|
9
|
Randevu, Ziyaret, Teşekkür ve Hediye Protokolü
|
K2 -BÖLÜM- 7
|
10
|
Kıyafet Protokolü
|
K2- BÖLÜM- 9
|
11
|
Çalışma Ortamı Protokolü
|
K2- BÖLÜM- 12
|
12
|
Sosyal Davranış Kuralları
|
K2 -BÖLÜM -13
|
13
|
Nezaket ve Görgü Kuralları
Sözsüz İletişimde Davranış ve Protokol
|
K2- BÖLÜM -14
K3- BÖLÜM- 5
|
14
|
Yönetsel Davranış Protokolü
|
K3- BÖLÜM- 7
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Yakup ÖZTÜRK
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr Yakup Öztürk
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1.Aytürk, N. (2020), Protokol Bilgisi (9. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
K2. Bilgili, B. (2020), Protokol ve Sosyal Davranış Kuralları. Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını, Erzurum.
K3. Uluyağcı, C.(2019), İş Ortamında Protokol ve Davranış Kuralları. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Tutar, H. ve Altınöz, M. (2010), Protokol Bilgisi. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin genel amacı, resmi ilişkiler ve iş yaşamında dikkat edilmesi gereken kurallar ve bunların uygulanmasının ilişkilere getireceği düzen konusunda bilgi kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Resmi ilişkilerde protokol, tanışma, tanıştırma hitap, çeşitli görgü kuralları (giyim, telefonda konuşma, selamlama vb.), ziyafetlerde protokol bilgisi, farklı milletlerin görgü kuralları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
-
|
2
|
İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
5
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
3
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
-
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir.
|
4
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
-
|
9
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
3
|
10
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
-
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır.
|
-
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir.
|
-
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
3
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
5
|
15
|
Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur.
|
-
|