ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Diksiyon REH308 BAHAR 3+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1- Daha iyi bir diksiyon, tonlama ve telaffuzla konuşur.
    2-Çeşitli konuşma formlarında uygulama yapar.
    3-Topluluk karşısında ve mikrofon başında rahat bir şekilde konuşur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ses, Ses Organları ve Ses Organlarının Yapısının Önemi K1-BÖLÜM-1
    2 Sesleri Doğru Algılayabilmek ve Söyleyebilmek K1-BÖLÜM-2
    3 İyi Bir Konuşma Sesinin Özellikleri/Konuşmalarda Sese Dayalı Üslup Özellikleri K1-BÖLÜM-3
    4 Ünlülerin söylenişleri tekerlemeler/alıştırmalar K1-BÖLÜM-4
    5 Ünlülerin söylenişleri tekerlemeler/alıştırmalar K1-BÖLÜM-5
    6 Vurgu K1-BÖLÜM-6
    7 Ulama K1-BÖLÜM-7
    8 Tonlama ve Anlatım K1-BÖLÜM-8
    9 Ulama dışında Türkçede söyleyiş özellikleri K1-BÖLÜM-9
    10 Anlatım Bozuklukları K1-BÖLÜM-10
    11 Türkçe Sözcükler Yerine Batı Dillerinden Giren Sözcükler ve Etkili Konuşma Rehberi. K1-BÖLÜM-11
    12 Türkçe Sözcükler Yerine Batı Dillerinden Giren Sözcükler ve Etkili Konuşma Rehberi II K1-BÖLÜM-11
    13 Beden Dilinin Yaşamımızdaki Önemi K1-BÖLÜM-12
    14 Ülkemizde En Sık Görülen Konuşma Aksaklıkları K1-BÖLÜM-14
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Gönül GÖKER
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Gönül Göker

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Sezer, N. (2010). Fonetik ve Diksiyon. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları, İstanbul.
    K2. Aksoy, Ö. A. ( 1991). Dil Yanlışları, Adam Yayınları, İstanbul.
    K3. Dökmen, Ü. ( 1994 ). İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Gürzap, Can ( 2008 ); Söz Söyleme ve Diksiyon, Remzi Kitabevi, Ankara.
    Dersin Amacı Konuşma dili olarak Türkiye Türkçesinin ses özelliklerini, vurgu sistemini, tonlama düzenini bilgi edindirmek ve toplum karşısında Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme becerisi kazandırmak.
    Dersin İçeriği Bu dersin temel içeriği; yüz yüze olarak sınıf içerisinde, sesler, sözel iletişim, beden dili, vurgulama, telaffuz, etkili konuşma, anlatım bozukluğu, arı Türkçe konularını kapsamaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. -
    2 İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. -
    3 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. -
    4 Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur. -
    5 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir. -
    6 Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. -
    7 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir. -
    8 Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. -
    9 Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular. -
    10 Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir. -
    11 Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır. -
    12 Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir. -
    13 Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur. 3
    14 Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. -
    15 Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster