ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Flora ve Fauna REH312 BAHAR 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Flora ve fauna kavramlarını açıklar.
    2-Yeryüzünün fitocoğrafya bölgelerini açıklar.
    3-Yeryüzünün zoocoğrafya bölgelerini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   134
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,47 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çevre, tür, popülasyon, komünite ve habitat kavramları Ekoloji kavramı Ekolojinin tarihçesi ve gelişimi Ekosistem kavramı Flora ve fauna kavramları Ekosistemlerin doğası, orman ekosistemi ve dünya ormanları K1-WEB -1 K2-BÖLÜM -1, K3-BÖLÜM -1 K3-BÖLÜM -1 K2-BÖLÜM -1, K3-BÖLÜM-1 K1-WEB -1 K2-BÖLÜM -1
    2 Biyolojik çeşitlilik, biyolojik çeşitliliğin küresel dağılışı ve nedenleri K3-BÖLÜM -7
    3 Yeryüzünün fitocoğrafya bölgeleri Yeryüzünün zoocoğrafya bölgeleri K1-WEB- 2 K3-BÖLÜM -8
    4 Türkiye`nin biyocoğrafyası Türkiye`nin doğal yaşam ortamları I Bozkırlar Ormanlar K4-s. 24-28, K5-BÖLÜM -2 K4-s. 28-30 K2-BÖLÜM 2, K4-s. 30-33
    5 Türkiye`nin doğal yaşam ortamları II Akarsular, dağlar, makiler, sulak alanlar, kıyı ve denizler K4-s. 33-46
    6 Türkiye`nin bitkileri K4-s. 47-48, K5-BÖLÜM 2, K6
    7 Türkiye`nin bitkileri K5-BÖLÜM -3, BÖLÜM- 4, BÖLÜM- 5, BÖLÜM -6
    8 Türkiye?nin önemli ağaç ve mantar türleri K2-BÖLÜM -2
    9 Türkiye`nin kuşları Türkiye`nin memelileri K2-BÖLÜM- 2, K4-s. 49, K7-WEB 1 K2-BÖLÜM -2, K4-s. 50, K5-BÖLÜM -7
    10 Türkiye`nin çiftyaşamlı ve sürüngenleri Türkiye`nin iç su balıkları K4-s. 51-52 K4-s. 53-55, K5-BÖLÜM- 8
    11 Türkiye`nin kelebekleri Türkiye`nin kızböcekleri Türkiye`nin diğer hayvan varlığı K4-s. 55-56 K4-s. 56 K5-BÖLÜM 7
    12 Türkiye doğasının küresel ölçekte önemi, önemli doğa alanı yaklaşımı, ÖDA kriterlerinin ölçekleri, önemli doğa alanları ve Avrupa Birliği Natura 2000 alanları, sıfır yok oluş kavramı ve önemli doğa alanları Türkiye ve Avrupa biyolojik çeşitlilik karşılaştırması K4-s. 57-62 K6
    13 Türkiye`nin korunan alanları Ilgaz Dağı Milli Parkı Kadınçayırı Tabiat Parkı K4-s. 74-77 K8-WEB -1 K9-WEB -1
    14 Küresel ısınma ve ekosistemler, istilacılar, ekosistemlerin geleceği K3-BÖLÜM- 8
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ayhan DAĞDEVİREN
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Ayhan Dağdeviren

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1 WEB 1. https://www.ekoloji.com/ekoloji/ekolojik-kavramlar/ WEB 2. https://www.ekoloji.com/ekoloji/flora-nedir/ K2. WWF-Türkiye. (2013). Ormanın Kitabı. T. Can (Ed.). Ofset Yapımevi, İstanbul. K3. Avcı, M. (2016). Ekosistem Coğrafyası. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, İstanbul. K4. Eken, G., Bozdoğan, M., İsfendiyaroğlu, S., Kılıç, D.T. & Lise, Y. (2006). Türkiye?nin Önemli Doğa Alanları. Doğa Derneği, Ankara. K5. FAO. (2019). Türkiye?nin Biyoçeşitliliği: Genetik Kaynakların Sürdürülebilir Tarım ve Gıda Sistemlerine Katkısı. H. Muminjanov, & A. Karagöz (Ed.), Ankara. K6. T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı (2019). Türkiye`nin Biyolojik Çeşitliliği. Ankara K7. WEB 1. https://www.dogadernegi.org/ K8. WEB 1. http://ilgazdagi.tabiat.gov.tr/ K9. WEB 1. http://kadincayiri.tabiat.gov.tr/
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin flora ve fauna konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Bu dersin içeriğinde çevre, tür, popülasyon, komünite, habitat, ekoloji, ekosistem, flora ve fauna kavramları, ekolojinin tarihçesi ve gelişimi, ekosistemlerin doğası, orman ekosistemi ve dünya ormanları, biyolojik çeşitlilik, biyolojik çeşitliliğin küresel dağılışı ve nedenleri, yeryüzünün fitocoğrafya bölgeleri, yeryüzünün zoocoğrafya bölgeleri, Türkiye?nin biyocoğrafyası, Türkiye?nin doğal yaşam ortamları I (bozkırlar, ormanlar), Türkiye?nin doğal yaşam ortamları II (akarsular, dağlar, makiler, sulak alanlar, kıyı ve denizler), Türkiye?nin bitkileri, Türkiye?nin önemli ağaç ve mantar türleri, Türkiye?nin kuşları, Türkiye?nin memelileri, Türkiye?nin çiftyaşamlıları ve sürüngenleri, Türkiye?nin iç su balıkları, Türkiye?nin kelebekleri, Türkiye?nin kızböcekleri, Türkiye?nin diğer hayvan varlığı, Türkiye doğasının küresel ölçekte önemi, önemli doğa alanı yaklaşımı, ÖDA kriterlerinin ölçekleri, önemli doğa alanları ve Avrupa Birliği Natura 2000 alanları, sıfır yok oluş kavramı ve önemli doğa alanları, Türkiye ve Avrupa biyolojik çeşitlilik karşılaştırması, Türkiye?nin korunan alanları, Ilgaz Dağı Milli Parkı, Kadınçayırı Tabiat Parkı, küresel ısınma ve ekosistemler, istilacılar, ekosistemlerin geleceği konuları yer almaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 3
    2 İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. 5
    3 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. 2
    4 Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur. -
    5 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir. 3
    6 Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. 2
    7 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir. -
    8 Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. -
    9 Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular. -
    10 Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir. -
    11 Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır. -
    12 Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir. -
    13 Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur. 2
    14 Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. -
    15 Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster