ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler REH316 BAHAR 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Turizm işletmelerinde halkla ilişkiler faaliyetlerini uygular.
    2-Turizm işletmelerinde halkla ilişkiler bölümünün organizasyon yapısını açıklar.
    3-Turizm işletmelerinde halkla ilişkiler faaliyetlerinde yazılı, sözlü, görsel ve işitsel araçları kullanır.
    4-Turizm işletmesi için halkla ilişkiler faaliyetleri planlar ve yürütür.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 2012020
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   107
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,57 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Halkla İlişkiler Kavramının Tanımı, Kapsamı ve Tarihsel Gelişimi K1-BÖLÜM-1
    2 Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları K1-BÖLÜM-1
    3 Halkla İlişkilerin Gelişim Süreci K1-BÖLÜM-1
    4 Halkla İlişkiler ve İletişim, Halkla İlişkiler Mesleği K1-BÖLÜM-2
    5 Halkla İlişkilerde Stratejik Yönetim K1-BÖLÜM-3
    6 Halkla İlişkilerde Kullanılan Ortamlar, Araçlar ve Yöntemler K1-BÖLÜM-4
    7 Halkla İlişkiler Modelleri, Kurum İçi ve Kurum Dışı Halkla İlişkiler K1-BÖLÜM-5
    8 Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkiler. K1-BÖLÜM-6
    9 Halkla İlişkilerde Stratejik Uygulamalar K1-BÖLÜM-7
    10 Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler K2-BÖLÜM-5
    11 Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkilerin Yönetim ve Organizasyonu, Turizm İşletmelerinde Hedef Kitle K2-BÖLÜM-5
    12 Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler Sadece Misafir İlişkileri Değildir! Turizm İşletmelerinde Hedef Kitle K2-BÖLÜM-5
    13 Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler Ortam ve Araçları Turizm İşletmelerinde Kurum içi İletişim Turizm İşletmelerinde Kriz İletişimi K2-BÖLÜM-5
    14 Türkiye`de turizm işletmelerinde halkla ilişkiler uygulamalarında örnekler K2-BÖLÜM-5
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Mikail KARA
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Mikail Kara

    Ders Yardımcıları Araştırma Gör. Sema Küçükali
    Kaynaklar K1: Özgür, A.Z. (2013). Halkla İlişkiler. Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir.
    K2: Uyar, H., Kasapoğlu, C., Solmaz Seyit A., (2020). Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler, Turizm Endüstrisinde Pazarlama İletişimi (Kurumsal Eksende Sektörel Örnekler ve Uygulamalar), Nobel Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1: Sabuncuoğlu, Z. (2016). İşletmelerde Halkla İlişkiler, (12. Baskı), Aktüel Yayınları, İstanbul.
    Dersin Amacı Halkla ilişkilerin ve iletişimin örgütler için ne kadar önemli olduğu diğer sektör örgütlerince fark edilmekte ve uygulanmaktadır. Ancak, turizm işletmeleri, özellikle çok büyük ve kurumsal olamayan işletmelerin henüz bu konunun ciddiyetinin farkına varamadığı açıkça görülmektedir. Turizm işletmeleri yönetici ve çalışanları ile bu alanda eğitim gören öğrencilere halkla ilişkiler ve iletişim konusunun öneminin anlatılması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Turizm işletmelerinde hakla ilişkiler faaliyetlerinin kapsamı, halkla ilişkiler bölümünün organizasyon yapısı ve işletmedeki yeri, halkla ilişkiler faaliyetlerinde yazılı, sözlü, görsel ve işitsel araçları kullanabilme ve halkla ilişkiler faaliyetlerini planlama ve yürütme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 3
    2 İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. -
    3 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. -
    4 Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur. -
    5 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir. -
    6 Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. -
    7 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir. -
    8 Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. -
    9 Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular. 3
    10 Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir. 5
    11 Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır. -
    12 Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir. -
    13 Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur. -
    14 Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. -
    15 Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster