|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Yakup ÖZTÜRK
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün Öğretim Elemanları
|
|
Kaynaklar
|
Usal, A. ve Kuşluvan, Z. (2006). Davranış Bilimleri-Sosyal Psikoloji, (5. Baskı), İzmir: Barış Yayınları.
|
|
Yardımcı Kitap
|
Aronson , W. (2012), Sosyal Psikoloji, Kaknüs Yayınları.
|
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, öğrencilerin sosyal psikoloji alanını tanımalarını sağlamak, sosyal psikolojinin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklamak ve öğrencileri sosyal psikoloji alanında yapılan araştırmaları ve sonuçları konusunda bilgilendirmektir.
|
|
Dersin İçeriği
|
Genel Olarak Davranış Kavramı, İnsan Davranışının Temelleri
Sosyal Psikolojinin Tanımı ve Tarihsel Gelişimi
Algılama
Kişilik
Kişilik
Benlik
Kültür
Tutum
Motivasyon
Liderlik
Liderlik
Sosyal Etki
Etkileyici İletişim
Etkileyici İletişim
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
5
|
|
2
|
İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
|
4
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
|
5
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
-
|
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
-
|
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir.
|
-
|
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm işletmeleriyle ilgili temel hukuk bilgisine sahip olur, turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
4
|
|
9
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
5
|
|
10
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
-
|
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. Türkiye?de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde öğrenir.
|
-
|
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
-
|
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
-
|
|
15
|
Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur. Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilmeyi öğrenir.
|
-
|