ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Arkeoloji II REH204 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Klasik Arkeoloji terimlerini açıklar.
    2-Antik Çağ şehirlerini oluşturan öğeleri hatırlar.
    3-Antik Yunan ve Roma Tiyatro yapılarını ayırt eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0155
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Klasik Arkeoloji terminolojisi-1 . WS1
    2 Klasik Arkeoloji terminolojisi-2 WS1
    3 Klasik Arkeoloji terminolojisi-3 WS1
    4 Klasik Arkeoloji terminolojisi-4 WS1
    5 Anadolu`da kent devletlerinin ortaya çıkışı ve gelişimi K1-BÖLÜM-5
    6 Kent Planlaması ve Tapınak Mimarisi K1-BÖLÜM-6
    7 Antik Çağda mimari düzenler, tapınaklar ve tapınım kültü WS2
    8 Grek ve Roma tapınak mimarisi WS2 VE WS3
    9 Antik Çağ şehirlerinin kuruluş şekilleri, şehrin öğeleri K2-BÖLÜM-11
    10 Tiyatronun doğuşu ve Anadolu`nun Antik Çağ Yunan ve Roma Tiyatroları ve bölümleri T1
    11 Anadolu`da bulunan belli başlı tiyatro örnekleri T1
    12 Helenistik Dönem Heykeltıraşlığı ve Mimarisi K1-BÖLÜM-7
    13 Roma Dönemi Heykeltıraşlığı ve Mimarisi K1-BÖLÜM-8
    14 Anadolu Antik Kentleri M1
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ekrem Zahid BOYRAZ
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Ekrem Zahid Boyraz

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Türcan, U., Polat, Y., Oransay, B.S.A., Tek, A.T. (2012). Anadolu Arkeolojisi, Hüseyin Sabri, A. (ed.). Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayınlar, Eskişehir.
    K2. Çokay-Kepçe, S. (2010). Arkeolojiye Giriş, İstanbul Üniversitesi, Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, İstanbul.
    T1. Parlak, Y. (). Antik tiyatro Sahne Unsurlarının Günümüz Tiyatro Sahnesine Uyarlanışına Yönelik Bir Sentez çalışması, (Yüksek Lisans Tezi), Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
    M1. Karaca, Ö. (2006). Anadolu Antik Kentleri/Anatolia Ancient Cities. Amisos, 2(2), 88-108.
    WS1. Ateş, S. Arkeoloji Terminolojisi, https://www.academia.edu/16638516/Arkeoloji_terimleri_sözlügü, Erişim: 14 Şubat 2021.
    WS2. Tapınak Mimarisi ve Tapınak Planları, https://arkehorizons.blogspot.com/2020/02/tapinak-mimarisi-ve-tapinak-planlari.html, Erişim: 14 Şubat 2021.
    WS3. (2020). Tapınak Örnekleri, http://www.arkeoloji.biz/2011/11/arkaik-donem-italya-tapinaklari.html, Erişim: 14 Şubat 2021.
    Yardımcı Kitap YK1. Ökse, A. T. ( 1999). Önasya Arkeolojisi Seramik Terimleri (1. Baskı). Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul.
    YK2. Morrison, C. (2002). Antik Sikkeler Bilimi Nümizmatik (1. Baskı). Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul.
    Dersin Amacı Klasik arkeoloji terminolojisini öğretmek ve Antik çağ şehirlerinde yer alan arkeolojik eserleri bu terminoloji çerçevesinde değerlendirmektir. Bunun yanı sıra Yunan ve Roma mimarisi ve mimari birimleri arasındaki farkları öğretmektir.
    Dersin İçeriği Bu dersin içeriğinde Klasik Arkeoloji Terminolojisi , Anadolu`da Kent Devletlerinin Ortaya Çıkışı ve Gelişimi, Kent Planlaması ve Tapınak Mimarisi, Antik Çağ`da mimari düzenler, tapınaklar ve tapınım kültü, Grek ve Roma Tapınak mimarisi, Antik Çağ şehirlerinin kuruluş şekilleri, şehrin öğeleri, Tiyatronun doğuşu ve Anadolu`nun Antik Çağ Yunan ve Roma Tiyatroları ve bölümleri, Anadolu`da bulunan belli başlı tiyatro örnekleri, Helenistik Dönem Heykeltıraşlığı ve Mimarisi, Roma Dönemi Heykeltıraşlığı ve Mimarisi ve Anadolu Antik Kentleri konuları yer almaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. -
    2 İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. -
    3 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. -
    4 Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur. -
    5 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir. -
    6 Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. -
    7 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir. -
    8 Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. -
    9 Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular. -
    10 Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir. -
    11 Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır. 4
    12 Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir. -
    13 Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur. 3
    14 Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. -
    15 Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster