Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tanıtma Kavramı ve İlişkili Diğer Kavramlar,
|
K1-BÖLÜM- 1,2
|
2
|
Turizm Sektöründe Tanıtma
|
K1-BÖLÜM -5
K2--BÖLÜM- 10
|
3
|
Turistik Tanıtma Araştırması
|
K1-BÖLÜM -7
|
4
|
Turistik Tanıtma Kuralları
|
K1-BÖLÜM -8
|
5
|
Turizm Planlamasında Medya ile İlişkiler
|
K2--BÖLÜM -6
|
6
|
Turizmde Tanıtım Sürecinin Planlanması
|
K2--BÖLÜM -11
|
7
|
Turizmde Tanıtma Stratejileri
|
K1-BÖLÜM -9
K2--BÖLÜM -12
|
8
|
Turizmde Tanıtma Araçları-1
|
K1-BÖLÜM -11,12,13
|
9
|
Turizmde Tanıtma Araçları-2
|
K1-BÖLÜM -14, 15
|
10
|
Turizmde Tanıtma Araçları -3
|
K1-BÖLÜM- 16, 17
|
11
|
Turizm Sektöründe Tutundurma Karması Elemanları
|
K3- TURİZMDE TANITMA VE SATIŞ GELİŞTİRME DERS NOTLARI
|
12
|
Satış geliştirme tanımı, kapsamı, önemi ve satış geliştirme amaçları
|
K3- TURİZMDE TANITMA VE SATIŞ GELİŞTİRME DERS NOTLARI
|
13
|
Satış Geliştirme Yöntemleri
|
K3- TURİZMDE TANITMA VE SATIŞ GELİŞTİRME DERS NOTLARI
|
14
|
Satış geliştirme faaliyetlerinin planlanması
|
K3- TURİZMDE TANITMA VE SATIŞ GELİŞTİRME DERS NOTLARI
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Ziya AKBAŞ
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Yusuf Ziya Akbaş
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1. Rızaoğlu, B. (2004), Turizmde Tanıtma, Detay Yayıncılık, Ankara.
K2. Turizm ve Tanıtım, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Erzurum.
K3 Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme Ders Notları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.Tavmergen, İ. P. ve Meriç, P.Ö. (2002), Turizmde Tanıtma ve Halkla İlişkiler. Turhan Kitabevi, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders kapsamında, öğrencilerin turizmde tanıtma ve satış geliştirme araçları konusundaki bilgi ve kazanımlarının arttırılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Tanıtma Kavramı ve İlişkili Diğer Kavramlar, Turizm Sektöründe Tanıtma Turistik Tanıtma Araştırması Turistik Tanıtma Kuralları Turizm Planlamasında Medya ile İlişkiler Turizmde Tanıtım Sürecinin Planlanması Turizmde Tanıtma Stratejileri Turizmde Tanıtma Araçları-1 Turizmde Tanıtma Araçları-2 Turizmde Tanıtma Araçları-3 Turizm Sektöründe Tutundurma Karması Elemanları Satış geliştirme tanımı, kapsamı, önemi ve satış geliştirme amaçları Satış Geliştirme Yöntemleri Satış geliştirme faaliyetlerinin planlanması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
5
|
2
|
İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
5
|
4
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
4
|
5
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
4
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
3
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir.
|
-
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
3
|
9
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
3
|
10
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
4
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır.
|
-
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir.
|
-
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
3
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
4
|
15
|
Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur.
|
4
|