ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme REH410 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Turizmde tanıtma ve satış geliştirme kavramlarını açıklar.
    2-Turizmde tanıtım ve satış geliştirme yöntemlerini açıklar
    3-Türkiye`nin turizm amaçlı tanıtım faaliyetlerini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Bireysel Çalışma 05525
    Toplam İş Yükü(Saat)   99
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tanıtma Kavramı ve İlişkili Diğer Kavramlar, K1-BÖLÜM- 1,2
    2 Turizm Sektöründe Tanıtma K1-BÖLÜM -5 K2--BÖLÜM- 10
    3 Turistik Tanıtma Araştırması K1-BÖLÜM -7
    4 Turistik Tanıtma Kuralları K1-BÖLÜM -8
    5 Turizm Planlamasında Medya ile İlişkiler K2--BÖLÜM -6
    6 Turizmde Tanıtım Sürecinin Planlanması K2--BÖLÜM -11
    7 Turizmde Tanıtma Stratejileri K1-BÖLÜM -9 K2--BÖLÜM -12
    8 Turizmde Tanıtma Araçları-1 K1-BÖLÜM -11,12,13
    9 Turizmde Tanıtma Araçları-2 K1-BÖLÜM -14, 15
    10 Turizmde Tanıtma Araçları -3 K1-BÖLÜM- 16, 17
    11 Turizm Sektöründe Tutundurma Karması Elemanları K3- TURİZMDE TANITMA VE SATIŞ GELİŞTİRME DERS NOTLARI
    12 Satış geliştirme tanımı, kapsamı, önemi ve satış geliştirme amaçları K3- TURİZMDE TANITMA VE SATIŞ GELİŞTİRME DERS NOTLARI
    13 Satış Geliştirme Yöntemleri K3- TURİZMDE TANITMA VE SATIŞ GELİŞTİRME DERS NOTLARI
    14 Satış geliştirme faaliyetlerinin planlanması K3- TURİZMDE TANITMA VE SATIŞ GELİŞTİRME DERS NOTLARI
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Ziya AKBAŞ
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Yusuf Ziya Akbaş

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Rızaoğlu, B. (2004), Turizmde Tanıtma, Detay Yayıncılık, Ankara.
    K2. Turizm ve Tanıtım, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Erzurum.
    K3 Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme Ders Notları.
    Yardımcı Kitap YK1.Tavmergen, İ. P. ve Meriç, P.Ö. (2002), Turizmde Tanıtma ve Halkla İlişkiler. Turhan Kitabevi, Ankara.
    Dersin Amacı Bu ders kapsamında, öğrencilerin turizmde tanıtma ve satış geliştirme araçları konusundaki bilgi ve kazanımlarının arttırılması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Tanıtma Kavramı ve İlişkili Diğer Kavramlar, Turizm Sektöründe Tanıtma Turistik Tanıtma Araştırması Turistik Tanıtma Kuralları Turizm Planlamasında Medya ile İlişkiler Turizmde Tanıtım Sürecinin Planlanması Turizmde Tanıtma Stratejileri Turizmde Tanıtma Araçları-1 Turizmde Tanıtma Araçları-2 Turizmde Tanıtma Araçları-3 Turizm Sektöründe Tutundurma Karması Elemanları Satış geliştirme tanımı, kapsamı, önemi ve satış geliştirme amaçları Satış Geliştirme Yöntemleri Satış geliştirme faaliyetlerinin planlanması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 5
    2 İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. -
    3 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. 5
    4 Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur. 4
    5 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir. 4
    6 Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. 3
    7 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir. -
    8 Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. 3
    9 Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular. 3
    10 Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir. 4
    11 Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır. -
    12 Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir. -
    13 Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur. 3
    14 Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. 4
    15 Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster