|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Mit, Epos, Logos, Mitoloji
|
K1 - Bölüm 1
|
|
2
|
Mitlerin Fonksiyonları ve Ortaya Çıkış Nedenleri
|
K1 - Bölüm 2
|
|
3
|
Türk Mitolojisinin Özellikleri
|
K2 - Bölüm 1
|
|
4
|
Türk Mitolojisinin Araştırılma Tarihi
|
K2 - Bölüm 2
|
|
5
|
Mitlerin Sınıflandırılması
|
K2 - Bölüm 3
|
|
6
|
Türklerde Totemizm
|
K2 - Bölüm 4
|
|
7
|
Türklerde Kutsal Sayılar, Hayvanlar ve Renkler I
|
K2 - Bölüm 5
|
|
8
|
Türklerde Kutsal Sayılar, Hayvanlar ve Renkler II
|
K2 - Bölüm 6
|
|
9
|
İslamiyet Öncesi Türk Destanları I
|
K2 - Bölüm 7
|
|
10
|
İslamiyet Öncesi Türk Destanları II
|
K2 - Bölüm 8
|
|
11
|
İslamiyet Sonrası Türk Destanları I
|
K2 - Bölüm 9
|
|
12
|
İslamiyet Sonrası Türk Destanları II
|
K2 - Bölüm 10
|
|
13
|
Dede Korkut Kitabı (Kitab-ı Dede Korkut Ala Lisan-ı Taife-i Oğuzan)
|
K2 - Bölüm 11
|
|
14
|
Genel Değerlendirme ve Kapanış
|
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin ÖZDEMİR
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün Öğretim Elemanları
|
|
Kaynaklar
|
K2. Öğel, B. (2014). Türk mitolojisi I, II. Türk Tarih Kurumu, Ankara
|
|
Yardımcı Kitap
|
K2. Öğel, B. (2014). Türk mitolojisi I, II. Türk Tarih Kurumu, Ankara
|
|
Dersin Amacı
|
Eski Türk destanlarının incelenmesi, Eski Türk Uygarlığı ve Anadolu Mitolojisinin zenginliğinin ortaya konulması amaçlanmaktadır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencilerle online eğitim şeklinde işlenecek dersin içeriğinde Mit, Epos, Logos, Mitoloji, Mitlerin Fonksiyonları ve Ortaya Çıkış Nedenleri, Türk Mitolojisinin Özellikleri, Türk Mitolojisinin Araştırılma Tarihi, Mitlerin Sınıflandırılması, Türklerde Totemizm, Türklerde Kutsal Sayılar, Hayvanlar ve Renkler, İslamiyet Öncesi Türk Destanları, İslamiyet Sonrası Türk Destanları ve Dede Korkut Kitabı konuları işlenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
4
|
|
2
|
İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
|
4
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
|
5
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
2
|
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
-
|
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir.
|
-
|
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm işletmeleriyle ilgili temel hukuk bilgisine sahip olur, turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
-
|
|
9
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
3
|
|
10
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
-
|
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. Türkiye?de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
|
5
|
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde öğrenir.
|
-
|
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
4
|
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
3
|
|
15
|
Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur. Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilmeyi öğrenir.
|
4
|