|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Marmara tanıtım ve sunumu
|
|
|
2
|
Istanbul (Hippodrome, Sultanahmet Cami, Ayasofya, Topkapi, Yerebatan Sarnıcı, Islam sanat müzesi)
|
|
|
3
|
Istanbul (Hippodrome, Sultanahmet Cami, Ayasofya, Topkapi, Yerebatan Sarnıcı, Islam sanat müzesi) )
|
|
|
4
|
Istanbul (Suleymaniye, Grand Bazaar, Dolmabahce Sarayı, Kariye Müzesi, Galata Kulesietc. .),
|
|
|
5
|
Istanbul (Suleymaniye, Grand Bazaar, Dolmabahce Sarayı, Kariye Müzesi, Galata Kulesi ),
|
|
|
6
|
Edirne Sunumu(Selimiye Cami, Tarihi pazar, Kırkpınar Güreş Festival)
|
|
|
7
|
Çanakkale Sunumu(Gelibolu, Truva )
|
|
|
8
|
Bursa Sunumu(Ulucami, Green Mosque, Orhan Gazi and Osman Gazi Türbe .)
|
|
|
9
|
Ege bölgesi sunumu
|
|
|
10
|
İzmir (Bergama, Efes, Selçuk, Şirince et al.)
|
|
|
11
|
Aydin (Afrodisias, Kuşadasi, Didim, Apollo Tapınağı
|
|
|
12
|
Muğla (Bodrum, Su altı müzesi, Marmaris .)
|
|
|
13
|
Denizli (Pamukkale, Höyük)
|
|
|
14
|
Genel değerlendirme
|
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşul dersi yoktur.
|
|
Ders Dili
|
Türkçe/İngilizce
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Mikail KARA
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün Öğretim Elemanları
|
|
Kaynaklar
|
Yenen, Ş. (1998). Turkish Odyssey, İstanbul.
|
|
Yardımcı Kitap
|
Tekin, F. (2014). Turizm Personeline Pratik İngilizce, 1. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
|
|
Dersin Amacı
|
Mesleki İngilizce alanında okuma, konuşma, yazma ve dinleme, sunum hazırlama becerileri kazandırılması amaçlanmıştır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencilerle yüz yüze eğitim şeklinde işlenecek bu dersin içeriğinde Marmara (İstanbul, Bursa, Çanakkale, Edirne) ve Ege (izmir, Muğla, Denizli, Aydın) bölgesi turistik çekiciliklerine ilişkin konular işlenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
5
|
|
2
|
İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
3
|
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
|
4
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
|
5
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
5
|
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
-
|
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir.
|
5
|
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm işletmeleriyle ilgili temel hukuk bilgisine sahip olur, turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
5
|
|
9
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
5
|
|
10
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
3
|
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. Türkiye?de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde öğrenir.
|
-
|
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
5
|
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
-
|
|
15
|
Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur. Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilmeyi öğrenir.
|
-
|