Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
zuerst fahren wir mit dem Bus nach Lindau; als Reisleiter/in Gäste begrüßen und sich vorstellen
|
Kursbuch S. 37-38
|
2
|
einen Ausflugsprogramm vorstellen; Fragen zum Ausflug beantworten
|
Kursbuch S. 38-39
|
3
|
über Sehenswürdigkeiten sprechen
|
Kursbuch S. 40-41
|
4
|
über Wetter und Jahreszeiten sprechen
|
Kursbuch S. 42-43
|
5
|
machen Sie sich keine Sorgen
|
Kursbuch S. 44
|
6
|
Hilfe bei Problemen anbieten
|
Kursbuch S. 45
|
7
|
die Hotelrechnung kommentieren
|
Kursbuch S. 53-54
|
8
|
über die Zahlungsart sprechen
|
Kursbuch S. 54-55
|
9
|
nach der Zufriedenheit der Gäste fragen
|
Kursbuch S. 56
|
10
|
auf Lob und Kritik reagieren
|
Kursbuch S. 57
|
11
|
Wir bitten vielmals um Verzeihung
|
Kursbuch S. 58
|
12
|
auf eine schriftliche Beschwerde reagieren
|
Kursbuch S. 59
|
13
|
Ich wünsche Ihnen eine gute Heimreise
|
Kursbuch S. 60
|
14
|
Gäste verabschieden
|
Kursbuch S. 61
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Görevlisi Ebru YEMİŞENÖZÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
Menschen im Tourismus Deutsch als Fremdsprache A 2 Hueber Verlag
|
Yardımcı Kitap
|
K.1 - MENSCHEN Deutsch als Fremdsprache A 2.2, Kursbuch. Hueber Verlag
K. 2 - MENSCHEN Deutsch als Fremdsprache A 2.2, Arbeitsbuch. Hueber Verlag
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin Avrupa Dil Portföyü A.2 Düzeyinde iletişim kurabilecek seviyede dil bilgisine sahip olması ve bu ikinci yabancı dili etkin bir şekilde kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencilerle bu dersin içeriğinde Alfabe Tanıtım, Kelime Bilgisi, Kelimeleri Okuma ve Heceleme, Cümle Yapısı, Olumlu ve Olumsuz Cümleler, Sayılar, Saatler, Günler, Aylar ve Mevsimler, Cümle Öğeleri (Özne, Yüklem ve Tümleç), Fiil Çekimleri (Düzenli ve Düzensiz Fiiller) ile Tekil ve Çoğul konuları işlenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
|
-
|
2
|
İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
5
|
Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir.
|
-
|
6
|
Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
|
-
|
7
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir.
|
-
|
8
|
Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm işletmeleriyle ilgili temel hukuk bilgisine sahip olur, turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
-
|
9
|
Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular.
|
-
|
10
|
Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir.
|
-
|
11
|
Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. Türkiye?de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
12
|
Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde öğrenir.
|
3
|
13
|
Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur.
|
3
|
14
|
Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
|
-
|
15
|
Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur. Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilmeyi öğrenir.
|
3
|