ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mesleki Yabancı Dil İngilizce IV REH310 BAHAR 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Canva programı ile örnek tur programı oluşturur.
    2-Mindmapping programı ile ekoturizm, sağlık turizmi, kentsel turizm ve inanç turizmine ilişkin kelimelerle zihin haritası tasarlar.
    3-Storyjumper programı ile Türkiye`deki bir Unesco eserine ilişkin görsel ve sesli tanıtım kitabı hazırlar.
    4-Türk kültürüne ilişkin kelime bilgilerini sentezler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 5021020
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   128
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,27 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 On adımda tur planlaması K5- BÖLÜM -1
    2 Canva programı ile örnek tur programı hazırlama W3
    3 Niş Turizm: Ekoturizm ve sağlık turizmi K5- BÖLÜM- 4
    4 Niş Turizm: Kentsel turizm ve inanç turizmi K5- BÖLÜM- 5
    5 Mindmapping programı ile ekoturizm, sağlık turizmi, kentsel turizm ve inanç turizmine ilişkin kelimelerle zihin haritası oluşturma W2
    6 Türkiye?deki Dünya Mirası sit alanları K5- BÖLÜM -6
    7 Storyjumper programı ile Türkiye^`deki bir Unesco eserine ilişkin görsel ve sesli tanıtım kitabı hazırlama-I W4
    8 Storyjumper programı ile Türkiye`deki bir Unesco eserine ilişkin görsel ve sesli tanıtım kitabı hazırlama-II W4
    9 Türk kültürüne genel bir bakış K5- BÖLÜM- 7
    10 Türk kültür öğelerine ilişkin konuşma etkinliği W1
    11 Arkeoloji ve Sanat Tarihine ilişkin serbest okuma ve çeviri çalışması M1
    12 Turizmde Yazışmalar (Özür, şikayet ve dilek mektubu) K5- BÖLÜM -8
    13 Turizmde Yazışma çalışması etkinliği K5- BÖLÜM -8
    14 Ratatouille ile dinleme ve kelime çalışması W5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe/İngilizce
    Dersin Sorumlusu Doktor Öğretim Üyesi Sinem KUNT
    Dersi Verenler

    1-)10634 10634 10634

    Ders Yardımcıları Bölüm öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Erkan, M. (2018). Turizmde Mesleki İngilizce. Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını, Erzurum.
    K2. Frazier, S., McManus. C., Rey, A, & Can, T. (2019). Swifts Communicating in English. Press Glocal, (First Edition). Turkey.
    K3. Staub, C. (2012). Turizm için İngilizce II. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
    K4. Oxford Advanced Learners Dictionary. (2020). İngilizce-İngilizce Sözlük. Oxford University Press, England.
    K5. Yıldırım, Ö. ve Meriç, A. (2013). Turizmde İngilizce II. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir.
    M1. Met to let French make 3d copies of two 16th century sculptureshttps. (2023). https://www.hurriyetdailynews.com/met-to-let-french-make-3d-copies-of-two-16th-century-sculptures-181031 Erişim tarihi: 21 Şubat 2023.
    M2. Hidden items found in Vermeer?s famed ?Milkmaid? painting. (2022). https://www.hurriyetdailynews.com/hidden-items-found-in-vermeers-famed-milkmaid-painting-176780 Erişim tarihi: 09 Eylül 2022.
    W1. Storyboardthat. (2023). Diyalog kurma. https://www.storyboardthat.com/tr. Erişim tarihi: 06 Şubat 2023.
    W2. Mindmapping. (2023). Zihin haritası oluşturma. https://www.mindmapping.com/. Erişim tarihi: 06 Şubat 2023.
    W3. Canva. (2022). Dijital tasarımlar. https://www.canva.com/tr_tr/. Erişim tarihi: 06 Şubat 2023.
    W4. Storyjumper. (2023). Dijital sesli kitap hazırlama. https://www.storyjumper.com/. Erişim tarihi: 06 Şubat 2023.
    W5. Ratatouille. (2007). https://www.hdfilmcehennemi.life/ratatuy-izle-hdf-hdf-5/ 06 Şubat 2023.
    Yardımcı Kitap YK1. Walker, R., Harding, K. (1997). Oxford English For Careers: Tourism 3. Oxford University Press, England.
    YK2. Seymour, M. (2012). Hotel & Hospitability English. Collins.
    Dersin Amacı Turizmin temel bileşenlerini oluşturan konaklama, ulaşım, seyahat ve yiyecek-içecek sektörlerinde kullanılan mesleki terminolojiyi teorik ve dijital temelli öğretmek amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği Tur planlaması, niş turizm çeşitleri, Unesco sit alanları, Türk kültürü ve turizmde yazışmalara ilişkin teorik ve pratik çalışmalardan oluşmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ve turizm rehberliği alanında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 5
    2 İşletme, iktisat, hukuk, tarih ve coğrafya alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. -
    3 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. -
    4 Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur. -
    5 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir. -
    6 Alternatif turizm türleri hakkında kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. 5
    7 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte turizm işletmelerinde kullanılan iletişim teknolojilerini ve otomasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir. -
    8 Temel hukuk bilgisi ile birlikte turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. -
    9 Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular. 5
    10 Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir. 3
    11 Dünya ve Türkiye turizm coğrafyası bilgisi ile Türkiye`de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatlarını karşılaştırır. -
    12 Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde ve en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bilir. 5
    13 Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olur. 5
    14 Turizm sektörüne özgü araştırma yöntemlerini tanımlayarak, bilgi ve verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. -
    15 Alanıyla ilgili bilgi ve düşüncesini yazılı ve sözlü olarak başkalarıyla paylaşabilme yeterliliğine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster