Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Job descriptions, modals, making requests
|
|
2
|
Abbreviations and symbols
|
|
3
|
Present continuous or future arrangements
|
|
4
|
Asking and giving information, would like
|
|
5
|
Writing replies to request for information
|
|
6
|
Countable/uncountable nouns, preferences, imperatives , prepositions
|
|
7
|
Future perfect and future perfect continuous
|
|
8
|
Giving directions, giving advice and suggestions
|
|
9
|
Methods of payment
|
|
10
|
Writing a narrative, comparatives and superlatives
|
|
11
|
Talking about plans and intentions, writing letters of recommendation
|
|
12
|
Time prepositions, taking reservations, telephone messages and letters of confirmation
|
|
13
|
Degrees of probability
|
|
14
|
Complaining or apologising
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe/İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
İngilizce okutmanı
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Majure, R. (1992) English for Front Office Staff, Ministry of Tourismand ILO, Ministry of Tourism Publications, Ankara, Turkey.
Majure, R., vd. (1992) English forFood&Beverage Service Staff, Ministry of Tourismand ILO, Ministry of Tourism Publications, Ankara, Turkey.
|
Yardımcı Kitap
|
Akar, N. Z. ,Özkan Y., &Tarhan, Ş. (2005) Language & Communication Skills after Graduation. Ankara: METU
|
Dersin Amacı
|
Turizm işletmelerinde çalışma ortamında yabancı konuklarla yüz yüze iletişim sırasında İngilizceyi etkili bir şekilde dinleyebilme ve anlayabilme; Turizm işletmelerinde çalışma ortamında yabancı konuklarla yüz yüze iletişim sırasında İngilizceyi akıcı bir şekilde konuşabilme; Turizm işletmelerinde çalışma ortamında yabancı konuklarla iletişim sırasında İngilizceyi etkili bir şekilde yazabilme ve not alabilme; Turizm işletmelerinde çalışma hayatı boyunca mektup, faks ve e-postaların nasıl yazılacağını etkin bir şekilde anlayabilme; Turizm işletmelerinde çalışma hayatı boyunca kullanılan kelime, deyim ve kavramları anlayabilmek.
|
Dersin İçeriği
|
Dil Bilgisi, Kelime Bilgisi, Günlük İngilizce, Okuma, Dinleme ve Yazma Alıştırmaları, Yeni dilbilgisi yapıları, Kolay ve etkili öğrenme stratejileri, Mesleki ve genel kelime bilgisi, Upper Intermediate seviyede okuduğunu anlama, çeviri yapabilme, dinleme yapabilme, diyaloglar geliştirebilme.
|