ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mesleki Yabancı Dil İngilizce I REH205 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-B1 düzeyde zaman kalıplarını kullanır.
    2-Yaşadığı ortamı, kişileri ve nesneleri uygun kalıplar ve kelime dizgisi kullanarak belirtir.
    3-Farklı kültürlerle ilgili analiz yapar.
    4-Günlük hayatta kullanılan İngilizce yapı ve kelimeleri anımsar.
    5-Otel ve restoran gibi yerlerde kendini konuşarak tanımlar.
    6-Tek başına, bir arkadaşıyla ya da grup halinde çalışır.
    7-Günlük hayatta kullanılan İngilizce yapı ve kelimeler ile cümleler kurar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 20000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   133
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,43 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Soru cümlelerinde sözcük dizimi- Geniş zaman- Şimdiki zaman-Yaygın kullanılan eylem öbekleri- İnsanları fiziksel ve kişilik olarak tanıtma- Kıyafetleri tanıma- Yer edatları
    2 Otelde karşılaşılan problemler ve çözüm yolları ile ilgili ?There is a problem with? I have a problem with ?? şeklinde problem ifade etme ve I ?I will?? ifadesini kullanarak çözüm yolu önerme- Uzun zamandır görüşülmeyen bir arkadaşı selamlama
    3 Geçmiş zaman- Şimdiki zamanın hikayesi- Zaman sıralayıcılar ve bağlaçlar- Zaman ve yer edatları- Cümlede ve sözcükte vurgu ve tonlama
    4 be going to? yapısını kullanarak gelecekle ilgili planlardan ve tahminlerden bahsetme- Şimdiki zamanın gelecek zaman olarak kullanımı- Tanımlayıcı ilgi cümlecikleri- Havaalanları ile ilgili kelime çalışması,
    5 Restoranda sipariş verme ve sipariş alma- Restoranda karşılaşılan problemler ve çözüm yolları ile ilgili kendini ifade etme
    6 Restoranda sipariş verme ve sipariş alma- Restoranda karşılaşılan problemler ve çözüm yolları ile ilgili kendini ifade etme
    7 Sıfatların ve zarfların karşılaştırılması- Sıfatların üstünlük dereceleri- Nicelik sıfatları- Bir şehri tanıtma- Sağlık ve insan vücudu ile ilgili terimler
    8 Ara Sınav
    9 Will / Won?t? kullanarak gelecek zamanlı tahminlerde bulunma, karar verme, teklif verme ve söz verme- Zamanlar konu tekrarı- Yaygın olarak kullanılan zıt anlamlı fiiller- Fiillerde vurgu ve tonlama
    10 İngilizcede eylemlikler ve ulaçlar- Zorundalık belirten kip belirteçleri (must, have to, dont?t have to, mustn?t)- Niteleyici sözcükler (a bit, really vb.)
    11 Should? kip belirteci ile tavsiyelerde bulunma- Tip 1 koşul cümleleri- İyelik zamirleri- Durum zarfları-
    12 Tip 2 koşul cümleleri- Yakın geçmiş zamanın for ve since ile kullanımı- hayvanlar ile ilgili kelimeler- korkularla ilgili kelimeler- Biyografi yazma
    13 Edilgen çatı, ?Used to? ile geçmiş alışkanlıklardan bahsetme- ?Might? kip belirteci- okul dersleri ile ilgili terimler
    14 Hareket, yer, yön edatları- Deyimsel fiillerde sözcük dizimi-?So ve Neither ifadeleri ile söylenenlere karşılık verme- Spor terimleri- Yaygın olarak kullanılan deyimsel fiiller
    15 miş li geçmiş zaman- Dolaylı anlatım- Yardımcı fiil kullanılmadan yapılan soru cümleleri, ?Say? ve ?Tell? arasındaki fark
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü yabancı dil öğretim elemanı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları yabancı dil öğretim elemanı
    Kaynaklar Christina Latham-Koenig, C. O. (2016). English File Pre-Intermediate Student`s Book. Oxford: Oxford University Press. Christina Latham-Koenig, C. O. (2016). English File Pre-Intermediate Workbook. Oxford: Oxford University Press.
    Yardımcı Kitap Mirici, İ. H. ve Dağabak, F., (2016) A Practical Guide to Advanced English Grammar, (10. Baskı), Ankara: Siyasal Kitabevi
    Döküman -
    Dersin Amacı Orta üstü ve ileri düzeyde öğrencilerin 4 dil becerisini (okuma, yazma, konuşma, dinleme) kazanmalarını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Soru cümlelerinde sözcük dizimi- Geniş zaman- Şimdiki zaman-Yaygın kullanılan eylem öbekleri- İnsanları fiziksel ve kişilik olarak tanıtma- Kıyafetleri tanıma- Yer edatları, Otelde karşılaşılan problemler ve çözüm yolları ile ilgili ?There is a problem with? I have a problem with ?? şeklinde problem ifade etme ve I ?I will?? ifadesini kullanarak çözüm yolu önerme- Uzun zamandır görüşülmeyen bir arkadaşı selamlama, Geçmiş zaman- Şimdiki zamanın hikayesi- Zaman sıralayıcılar ve bağlaçlar- Zaman ve yer edatları- Cümlede ve sözcükte vurgu ve tonlama, be going to? yapısını kullanarak gelecekle ilgili planlardan ve tahminlerden bahsetme- Şimdiki zamanın gelecek zaman olarak kullanımı- Tanımlayıcı ilgi cümlecikleri- Havaalanları ile ilgili kelime çalışması, Restoranda sipariş verme ve sipariş alma- Restoranda karşılaşılan problemler ve çözüm yolları ile ilgili kendini ifade etme, Restoranda sipariş verme ve sipariş alma- Restoranda karşılaşılan problemler ve çözüm yolları ile ilgili kendini ifade etme, Sıfatların ve zarfların karşılaştırılması- Sıfatların üstünlük dereceleri- Nicelik sıfatları- Bir şehri tanıtma- Sağlık ve insan vücudu ile ilgili terimler, Will / Won?t? kullanarak gelecek zamanlı tahminlerde bulunma, karar verme, teklif verme ve söz verme- Zamanlar konu tekrarı- Yaygın olarak kullanılan zıt anlamlı fiiller- Fiillerde vurgu ve tonlama, İngilizcede eylemlikler ve ulaçlar- Zorundalık belirten kip belirteçleri (must, have to, dont?t have to, mustn?t)- Niteleyici sözcükler (a bit, really vb.), Should? kip belirteci ile tavsiyelerde bulunma- Tip 1 koşul cümleleri- İyelik zamirleri- Durum zarfları-, Tip 2 koşul cümleleri- Yakın geçmiş zamanın for ve since ile kullanımı- hayvanlar ile ilgili kelimeler- korkularla ilgili kelimeler- Biyografi yazma, Edilgen çatı, ?Used to? ile geçmiş alışkanlıklardan bahsetme- ?Might? kip belirteci- okul dersleri ile ilgili terimler, Hareket, yer, yön edatları- Deyimsel fiillerde sözcük dizimi-?So ve Neither ifadeleri ile söylenenlere karşılık verme- Spor terimleri- Yaygın olarak kullanılan deyimsel fiiller, miş li geçmiş zaman- Dolaylı anlatım- Yardımcı fiil kullanılmadan yapılan soru cümleleri, ?Say? ve ?Tell? arasındaki fark
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Turizm ve turizm rehberliği alanında yönetim, pazarlama, işletme ve iktisat konuları ile tarih, coğrafya, kültür konularında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. -
    2 Turizm ve turizm rehberliği alanında araştırma yöntemlerini bilir ve uygular. -
    3 Turizm rehberliği mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olur. -
    4 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili mevcut sorunları bilir; bu sorunları irdeleyebilir; tartışmalar gerçekleştirebilir; sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilir. -
    5 Rehberlik alanına giren tur organizasyonu, tur planlaması ve yönetilmesi konularında edindiği teorik bilgileri iş ortamında uygular. -
    6 Turizmde meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimler, yeni yaklaşımlar, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini takip edebilir, yeterli düzeyde katkı sağlayabilir. -
    7 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili edindiği bilgileri ilgili ya da ilgisiz taraflara sözlü ya da yazılı aktarabilir. 4
    8 Turizm ve turizm rehberliği ile ilgili projelerde bağımsız ya da başkalarıyla birlikte sorumluluk alır ve verimli bir şekilde çalışır. -
    9 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bu bağlamda rehberlik ile ilgili çalıştığı kişilerin mesleki bilgi ve becerilerini arttırır; kendisini de kişisel ve mesleki anlamda geliştirir. 3
    10 Bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. Ayrıca iletişimi sağlayabilecek yeterlilikte 2. yabancı dil bilgisine sahip olur. 5
    11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. -
    12 Rehberlik mesleği iş etiğine sahip olur, işini mesleğinin gerektirdiği yasalar çerçevesinde yerine getirir. -
    13 Sosyal, doğal ve kültürel çevrenin korunması, sosyal haklar, iş sağlığı ve güvenliği konularında sahip olduğu bilinç ile hareket eder. -
    14 İnsan sağlığı ve hijyeni, dış görünüş konularına dikkat eder. -
    15 Bölüm mezunları disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster