|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Cam ve sır kavramlarının açıklanması.
|
K-1) Sayfa 1-2.
K-2) Sayfa 3.
K-4) Sayfa 3-27.
|
|
2
|
Sır yapımında kullanılan hammaddeler ve özellikleri. Bazik oksit veren hammaddeler.
|
K-1) Sayfa 8-22.
K-2) Sayfa 4-6.
K-4) Sayfa 37-51.
|
|
3
|
Amfoter oksit veren hammaddeler ve özellikleri.
|
K-1) Sayfa 166-171.
K-2) Sayfa 4-6.
|
|
4
|
Asit oksit veren hammaddeler ve özellikleri. Diğer oksitler.
|
K-1) Sayfa 166-171.
K-2) Sayfa 4-6.
|
|
5
|
Seger formülasyonu, Seger formülü bilinen bir sırın reçetesinin hesaplanması
|
K-1) Sayfa 171.
|
|
6
|
Seger formülasyonu, Reçetesi bilinen bir sırın Seger formülünün hesaplanması
|
K-1) Sayfa 173.
|
|
7
|
Kimyasal analizi bilinen bir sırın Seger formülünün hesaplanması
|
K-1) Sayfa 175.
|
|
8
|
Frit, frit üretim teknolojisi
|
K-4) Sayfa 14-18.
|
|
9
|
Sır hazırlama, sır kontrolleri
|
K-2) Sayfa 7-22.
|
|
10
|
Sırlama teknikleri: Daldırma Yöntemi ve Püskürtme Yöntemi
|
K-3) Sayfa 3-22.
|
|
11
|
Sırlama teknikleri: Akıtma Yöntemi ve Fırça vb. Malzemelerle Sırlama Yöntemi
|
K-3) Sayfa 22-32.
|
|
12
|
Pişme Davranışları(Sıcaklığa bağlı olarak sır bileşimi oluşturma, Erime ve yayılma davranışları, Isısal genleşme, Örtücülük özelliklerine göre sır bileşimleri)
|
K-2) Sayfa 27-32.
K-3) Sayfa 36-38.
|
|
13
|
Seramik boyalar(Oksit boyalar, Pigment boyalar)
|
K-1) Sayfa 240-254.
|
|
14
|
Sır Hataları
|
K-1) Sayfa 224.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Halil EREN
|
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Dr. Halil Eren
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
K-1) Arcasoy, A. (1983). Seramik Teknolojisi. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Anasanat Dalı Yayınları No.: 2, İstanbul.
K-2) MEGEP. (2007). Seramik ve Cam Teknolojisi: Sır Hazırlama. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara.
K-3) MEGEP. (2007). Seramik ve Cam Teknolojisi: Sırlama ve Pişirim. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara.
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Seramik Üretimin başlangıç aşamasından son aşamasına kadar gerçekleştirilen tüm teknolojik işlemlerin (çamur hazırlama, şeendirme, kurutma, pişirme ve dekorlama) detayları ile öğrenci tarafından benimsenmesi amaçlanmaktadır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Seramik tanımı, seramik ürünlerin sınıflandırılması, seramik kullanım alanları, seramik hammaddeleri ve özellikleri, hammadde hazırlama, seramik çamurlarının hazırlanması, çamur hazırlanmasındaki aşamalar, seramik şekillendirme yöntemleri, seramik bünyelere uygulanan testler, proses katkıları ve etkileri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Endüstriyel ürün tasarım mantığı hakkında bilgi sahibi olur.
|
4
|
|
2
|
Tasarım sürecinde bu yazılımları birbirileriyle etkileşimli olarak kullanabilir.
|
-
|
|
3
|
Tasarlayacağı basılı yayın unsurlarının tasarımı sürecinde kullanacağı materyal ve yazılımları tanımlayabilir ve kullanabilir.
|
-
|
|
4
|
Seramik ve cam malzemenin tanımını ve sınıflandırmasını ana hatlarıyla belirtebilir.
|
3
|
|
5
|
Şekillendirme yöntemlerini listeleyebilir.
|
-
|
|
6
|
Kurutma ve pişirme süreçlerini açıklayabilir.
|
2
|
|
7
|
Makinelerin çalışma prensiplerini öğrenir.
|
-
|
|
8
|
Döküm yöntemini öğrenir.
|
-
|
|
9
|
Üretim aşamalarında ve son ürün üzerinde gerekli testleri uygulayabilme.
|
4
|
|
10
|
Sır konusunda düşünme ve soru sorma yeteneği kazanabilme.
|
4
|
|
11
|
Teknolojik gelişmeler sonucunda ortaya çıkan yeni sır malzemelerini ve yeni ürünlerin özelliklerini açıklayabilir.
|
3
|
|
12
|
Sır uygulamaları için gerekli modern araçları kullanabilme, çağdaş teknikleri ve yöntemleri uygulayabilir.
|
4
|
|
13
|
Bisküvi ve Sır pişirimlerini uygular.
|
-
|
|
14
|
Hammadde kalite kontrol testlerinin sonuçlarını yorumlayabilir.
|
-
|
|
15
|
Sırlarda viskozite ve sertlik kavramlarını tanımlayabilir.
|
4
|