ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Siyer İSL103 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-İslam öncesi Arap tarihi ve kültürünü analiz eder
    2-Hz. Muhammed´in yaşadığı toplum analiz eder
    3-Hz. Muhammed´in hayatını, şahsiyetini ve insanlık tarihine katkılarının farkına varır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)6636
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   94
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,13 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Siyer`in temel kaynakları olarak Kur`an ve Sünnet.
    2 Hz. Peygamber`in hazır bulduğu sosyal, kültürel ve dini ortam.
    3 İslam öncesi dönemde Mekke.
    4 Hz. Peygamber`in yakın ataları ve faaliyetleri.
    5 Hz. Peygamberi`nin doğumu ve çocukluğu.
    6 Hz. Peygamber`in sosyal hayattaki konumu.
    7 İlk Müslümanlar ve Mekkelilerin tebliğe karşı çıkış sebepleri ve faaliyetleri.
    8 İlk Müslümanlar ve Mekkelilerin tebliğe karşı çıkış sebepleri ve faaliyetleri.
    9 Hz. Peygamber`in müşriklerle mücadele stratejisi.
    10 Habebiştan ve Medine`ye Hicret.
    11 Medine`de yeni toplum oluşturma çabaları.
    12 Mekke müşrikleri, Yahudiler, Münafıklar ile ilişkiler.
    13 İslam`a davet mektupları ve neticeleri.
    14 Hz. Peygamber`in veda hutbesi ve vefatı.
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Fatih Güzel
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları.
    Kaynaklar Hamidullah, Muhammed, El- Vesâiku`s- Siyâsiyye Hz. Peygamber Döneminin Siyasi- İdari Belgeleri, Kitabevi, İstanbul, 1997.
    Watt, W. M., Hz. Muhammed Peygamber ve Devlet Adamı, Yöneliş, İstanbul, 2001.
    Hamidullah, Muhammed, Hz. Peygamberin Savaşları, Beyan Yay., İstanbul, 2002.
    Rıza Savaş , Siyer ve Kaynakları, İzmir, 1995.
    İbrahim, Sarıçam, Hz. Muhammed ve Evrensel Mesajı, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara, 2004.
    Hamidullah, Muhammed, İslam Peygamberi, (çev. Mehmet Yazgan), Beyan Yay., İstanbul, 2011.
    Ramazan el-Buti, Fıkhu`s-Siyre, İstanbul: Anadolu Gençlik Yayınları, 2003.
    Muhammed Hamidullah, İslam Peygamberi, İstanbul: İrfan Yayıncılık, 1993.
    İsrafil Balcı, Peygamberlik Öncesi Hz. Muhammed, Ankara: Ankara Okulu Yayınları, 2014.
    Yardımcı Kitap Hamidullah, Muhammed, Hz. Peygamberin Savaşları, Beyan Yay., İstanbul, 2002.
    Rıza Savaş , Siyer ve Kaynakları, İzmir, 1995.
    İbrahim, Sarıçam, Hz. Muhammed ve Evrensel Mesajı, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara, 2004.
    Hamidullah, Muhammed, İslam Peygamberi, (çev. Mehmet Yazgan), Beyan Yay., İstanbul, 2011.
    Ramazan el-Buti, Fıkhu`s-Siyre, İstanbul: Anadolu Gençlik Yayınları, 2003.
    Muhammed Hamidullah, İslam Peygamberi, İstanbul: İrfan Yayıncılık, 1993.
    İsrafil Balcı, Peygamberlik Öncesi Hz. Muhammed, Ankara: Ankara Okulu Yayınları, 2014.
    Dersin Amacı Hz. Peygamber`in tarihteki yeri ve önemini kavrama ve Siyer çalışmaları ile ilgili temel bir birikim edinme.
    Dersin İçeriği Siyer`in temel kaynakları olarak Kur`an ve Sünnet, Hz. Peygamber`in hazır bulduğu sosyal, kültürel ve dini ortam, Hz. Muhammed`in Nübüvvet Öncesi Hayatı, Mekke Dönemi, Medine Dönemi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Din hizmetleri, din öğretim ve eğitimi alanlarında görev yapabilme yeterliliğine sahip olur. 4
    2 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. 4
    3 Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümser. 4
    4 Kur`an-ı Kerim`i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar. -
    5 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    6 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirir. -
    7 İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirir. 4
    8 Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanır. -
    9 İslam dışı dinler hakkında mukayese yapabilecek seviyede bilgiye sahip olur. 4
    10 İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir. -
    11 Temel dini metinleri anlar. -
    12 Bireyin hayatında dinin yerini ve önemini kavratır. 5
    13 Bilim ve teknoloji alanındaki çağdaş eğitim-öğretim araç ve gereçlerini ilahiyat alanında kullanabilir. -
    14 Genelde din, özelde İslam bilim ve kültürü alanında toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde yapılan araştırmaları izler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster